lowie wrote:Goed om horen dat iedereen tot hier toe de tocht apprecieerde. Nochtans dacht ik na 15 km : oeioei, ik ga straks op het forum de wind vanvoren krijgen, want tot daar waren de st's maar schaars. Dat werd nadien ruimschoots goed gemaakt door zeer mooie paadjes in vooral het Wolfsbusch. De laatste 10 km waren imo zelfs subliem, en ik ben toch iets gewoon.
Het was telkens weer uitkijken naar het volgende bordje "Descente dangereuse" >> pure fun.
Het enige dangereux was wel die tunnel.
Of er uit de streek meer valt uit te halen durf ik betwijfelen - hangt ervanaf wat je met de "streek" bedoelt. Maar waar ze nu gereden hebben is toch wel alles uit de kan gehaald denk ik; zelfs verschillende paden bijgemaakt waar voor de rest van het jaar geen kat, laat staan een biker, komt. Als het gras in juli hoog staat zijn er zelfs verschillende niet meer te vinden.
Pas om halftien met 5 Herders vertrokken voor een 80-tal kilometer, en nadien een heerlijk warme douche voor mij alleen.
btw : opletten met het gebruik van de gps-track. Op verschillende plaatsen zijn we over privé gereden (waaronder weiden die in de zomer zijn afgesloten - voor sommige bospaden kregen ze slechts toelating als er nadien terug takken werden overgelegd !)
Respecteer dat aub - organisators zijn er als de dood voor >> bij de RDHF werd ons op die manier enkele jaren geleden al een toelating geweigerd omdat enkele bikers nadien door een boer zijn weide reden en doodleuk de poort lieten openstaan waardoor zijn koeien een wegwandeling gingen maken.
Voilà, weeral een dagje puur Ardennengenot !
merci voor deze rit aan te stippen
was zalig .