Zo 28/04/2013 Ligneuville :: 15de Rando de le Truite

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biestie1
Mountainbiker

Re: Zo 28/04/2013 Ligneuville :: 15de Rando de le Truite

Post by Biestie1 »

Schitterende tocht =D>
Wij hadden 63 km, zijn ook even ergens te ver gereden, waar je tussen die stapel boomstammen door moest. Eigen fout.
Organisator had allesbehalve de makkelijke paadjes uitgekozen, amai ik vond het stevig. Dikwijls erg slecht bollende paden, ben helemaal door elkaar gerammeld.

@Lowie : Hoe noemt die lange klim op ong. 20 km ?
spiderbiker
Mountainbiker

Post by spiderbiker »

zozo,terug van ligneuville,voor een gewoon tt een schitterende tocht leuke afdalingen,steile beklimmingen en goede bepeiling ,de 60 gedaan met 1345hm. (o)
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

kawa wrote:47km gereden.
Voor het eerst sinds lange tijd nog eens met een HT een Ardennenrit gereden en dat ging vij goed. Enkel bij de "gevaarlijke" afdalingen miste ik m'n fully, maar als ik dan zag dat ik naar onder reed terwijl er bikers met hunne 120mm fully aan 't wandelen waren viel het eigenlijk nog wel mee :-)

Ferm tochtje, weinig modder, tunnel was wel ferm... op goed geluk.
Ook niet veel volk, of een pak beter gespreid dan wat we hier gewend zijn... zalig om zo te rijden.

Ik had 1050 hoogtemeters op de 47km.

Wel geen fietsenstalling te bespeuren... en dat zou toch wel mogen eigenlijk...
bewaakte fietsenstalling kennen ze in deze omgeving niet gewoonweg om dat daar iedereen met zijn poten van iemand anders zijn materiaal afblijft.
Roxy
Mountainbiker

Post by Roxy »

Inderdaad, mooie toer. Met hoge verwachtingen vertrokken, maar die werden ook ingelost.
Zo zouden ze allemaal moeten zijn!
De naam mountainbike waardig, en dat gebeurt al niet zo vaak meer.

Heeft iemand de gps track?
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

4 Euro! En genen enkele truite gezien! 't trok op niks, ben malcontent!

Enfin, vlot bollende 60km met iets van een 1350 hm. 2°C om 8u15 aan de Barak Friture (jaja, die bestaat echt) en af en toe viel er iets uit de lucht dat verdacht veel op sneeuw leek.
Prima organisatie & tour, toch denk ik dat er net iets meer uit te halen valt in die streek.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

dirtyd wrote:
kawa wrote: Wel geen fietsenstalling te bespeuren... en dat zou toch wel mogen eigenlijk...
bewaakte fietsenstalling kennen ze in deze omgeving niet gewoonweg om dat daar iedereen met zijn poten van iemand anders zijn materiaal afblijft.

Ik ga daar toch niet op vertrouwen...

Heb idd nog nooit een bewaakte fietsstalling gezien in de Ardennen, maar als ze het op de flyer zetten moeten ze het ook voorzien he.
Auto stond dicht genoeg aan de inschrijving, heb 'm even op de gesloten drager laten staan...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Roxy wrote: Heeft iemand de gps track?

Als .gdb kan ik 'm doorsturen als je me je emailadres laat weten.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Amai, iedereen vond het vlot bollen precies ; ik zal toch eens mijn remmen moeten checken :-k

"Iedereen met zijn poten van andermans materiaal afblijft" ??? Zeg dat tegen die 14 die hunne bike gestolen zagen tijdens nen LCMT van een paar jaar terug. Onnozelaars zitten er overal hoor, ook in de ardennen !
Epic-S
Mountainbiker

Post by Epic-S »

Vandaag de 60km gereden. Eerste TT Ardennentocht dit jaar en er meteen eentje om niet meer te vergeten :bounce:
Goede organisatie, heel goed uitgepijld en bij de gevaarlijke punten een bordje!
De bevoorradingen waren ook ruim voldoende (en dat alles voor 4 euro =D> )

Op dezelfde plaats als Biestie1 verkeerd gereden, maar dat was mijn eigen stomme fout #-o. Er hingen ruim voldoende pijlen...
Mooie single tracks, zowel op bestaande als op nieuwe paden (als waren sommige van die nieuwe wel wat zwaar door de zachte bosgrond).
De (soms heel) steile afdalingen en lange klims maakte dat ik uiteindelijk 62.4km heb gereden met 1374 hoogtemeters.

Een dikke proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar!!!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Goed om horen dat iedereen tot hier toe de tocht apprecieerde. Nochtans dacht ik na 15 km : oeioei, ik ga straks op het forum de wind vanvoren krijgen, want tot daar waren de st's maar schaars. Dat werd nadien ruimschoots goed gemaakt door zeer mooie paadjes in vooral het Wolfsbusch. De laatste 10 km waren imo zelfs subliem, en ik ben toch iets gewoon :wink: .
Het was telkens weer uitkijken naar het volgende bordje "Descente dangereuse" >> pure fun =D> .
Het enige dangereux was wel die tunnel 8-[ .

Of er uit de streek meer valt uit te halen durf ik betwijfelen - hangt ervanaf wat je met de "streek" bedoelt. Maar waar ze nu gereden hebben is toch wel alles uit de kan gehaald denk ik; zelfs verschillende paden bijgemaakt waar voor de rest van het jaar geen kat, laat staan een biker, komt. Als het gras in juli hoog staat zijn er zelfs verschillende niet meer te vinden.

Pas om halftien met 5 Herders vertrokken voor een 80-tal kilometer, en nadien een heerlijk warme douche voor mij alleen.

btw : opletten met het gebruik van de gps-track. Op verschillende plaatsen zijn we over privé gereden (waaronder weiden die in de zomer zijn afgesloten - voor sommige bospaden kregen ze slechts toelating als er nadien terug takken werden overgelegd !)
Respecteer dat aub - organisators zijn er als de dood voor >> bij de RDHF werd ons op die manier enkele jaren geleden al een toelating geweigerd omdat enkele bikers nadien door een boer zijn weide reden en doodleuk de poort lieten openstaan waardoor zijn koeien een wegwandeling gingen maken.

Voilà, weeral een dagje puur Ardennengenot !
Post Reply