Dus hopelijk kan ik dan van de 21 cent genieten.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Re: Met de fiets naar het werk
Idd, bij mijn vorige werkgever was dat berekend op de prijs van de treinabbonementen (en dan nog tarieven uit de tijd dat de treinen op tijd reden...). Je kreeg voor zowel auto als fiets dezelfde vergoeding, het enige verschil was dat de fietsvergoeding onbelast was. Ik had toen amper 2EUR per dag, nu is dat iets meer 8EUR voor een afstand die 6km minder is.Mojobiker wrote:Tot 21 cent inderdaad belastingsvrij. Maar werkgever beslist zelf hoeveel hij geeft per kilometer.hondahornet wrote:Ik dacht dat het nu 21 cent is maaaar volgens mij is het de werkgever die beslist hoeveel hij geeft en hoeveel dagen per maand.
Er staat hier ergens op het forum een lijst waar je kon invullen hoeveel je krijgt en het resultaat was zeer verschillend...
Wil je niet ontmoedigen hoor...
De fietsvergoeding bij ons is nu pas ingevoerd, en bedraagt 0,15€/km het absolute minimum indien de wergever een fietsvergoeding wenst toe te kennen.
Bij ons moest ge zelfs een document ondertekenen waarin staat dat ge minimum 25% van de tijd met de fiets moet komen om te kunnen genieten van de fietsvergoeding, en bovendien zou je dan niet meer gebruik mogen maken van de parking op maandag, dinsdag en donderdag (wegens parking gebrek).
Ik doe 35km enkel, en kom slechts 1 a 2x per week (van maart tem oktober) met de fiets, dus geen fietsvergoeding voor mij. Meer is niet echt mogelijk voor mij.
Bij ons moest ge zelfs een document ondertekenen waarin staat dat ge minimum 25% van de tijd met de fiets moet komen om te kunnen genieten van de fietsvergoeding, en bovendien zou je dan niet meer gebruik mogen maken van de parking op maandag, dinsdag en donderdag (wegens parking gebrek).
Ik doe 35km enkel, en kom slechts 1 a 2x per week (van maart tem oktober) met de fiets, dus geen fietsvergoeding voor mij. Meer is niet echt mogelijk voor mij.
- Mojobiker
- Mountainbiker
Lekker weertje vandaag. Dat beloofd voor deze namiddag.
Mojo
Mojo
Ik moet elke dag dat ik met de fiets kom aanduiden op een kalender, en die elke laatste dag van de maand indienen.LV wrote:De fietsvergoeding bij ons is nu pas ingevoerd, en bedraagt 0,15€/km het absolute minimum indien de wergever een fietsvergoeding wenst toe te kennen.
We moeten hier minstens 10 keer per maand met de fiets komen, om aanspraak te kunnen doen op de fietsvergoeding.
We krijgen de vergoeding ook maar voor de dagen dat we effectief met de fiets komen - ingevuld op de kalender-.
Hoeveel het bedrag is dat zal ik +/- 8 juni weten.
En inderdaad zeer mooi weer buiten. Hopelijk vanavond ook nog zo!
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Gisteren speciaal met de MTB komen werken, 's namiddags 30 km erbij gelapt op droge paden in schitterend weer.
Deze namiddag weer van dat
Deze namiddag weer van dat
-
G3rd
- Mountainbiker
tek-zotic wrote:zo staat hij in woon werk modus :DMaaike wrote:Inderdaad, foto's zie ik ook wel graag!
knallen met die handel !!!
-
G3rd
- Mountainbiker
Deze morgen op de fiets gesprongen:
fluitende vogeltjes, een mist laagje over het water en de velden, een schoon volle maan met voorbij schuivende wolkjes wat kan fietsen toch leuk zijn tot we bijna omver werden geknald bij het oversteken van een rood licht.
fluitende vogeltjes, een mist laagje over het water en de velden, een schoon volle maan met voorbij schuivende wolkjes wat kan fietsen toch leuk zijn tot we bijna omver werden geknald bij het oversteken van een rood licht.
Fietsers zijn en blijven jammer genoeg de zwakke weggebruiker!G3rd wrote:Deze morgen op de fiets gesprongen:
Erg jammer dat ze ons vaak niet zien...
Vandaag aan dag 6 van mijn nieuw avontuur (woon-werk verkeer) begonnen. Ik ben blij dat de meeste wind gaan liggen is. Morgen nog een dagje (echter met slecht weer) en dan wat rust.