Les Cimes de Waimes 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Post by BerggeitCasualFietser »

prideandglory1891 wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:Die vraag stel je iedere keer als we samen iets rijden he ;)

Voor mij is het kennismaken, wil gewoon dat ik nog deftig kan rijden de laatste km's al hoewel het afzien zal worden, maar dat ik niet sterf vanaf ravi 1 ofzo :D

Voel me vandaag toch al wat beter, vanmorgen niet gaan rijden, tegen mijn zin maar wou geen nieuwe lumbago riskeren. Deze week terug opbouwen en Opwijk terug pak km's doen
Samen rijden? :lol:
Vorig jaar een halve meter in Houffalize.
En in Waimes rij ik de kidstoer hé (65k) zonder ambitie. Ik wil/ga wel de skipiste oprijden tot boven.
Houffa was eerste ervaring met chrono/wedstrijd met groepsstart. Toen je zei dat dit in het begin ging knallen worden, had ik niet gedacht dat er een peletonsspurt ging gebeuren. :D
Toch een groot aantal van die spurterkes geremonteerd op die klimmen erna.
Soit zien wel, ik heb er gewoon zin in en ga geen uitspraken over plaatsen of tijden doen :D
Tom83
Mountainbiker

Post by Tom83 »

Ik ga hier voor het eerst starten en ben benieuwd naar de versnellingen en banden die jullie gebruiken. Ik ben van plan om te rijden met banden Mountainking/Xking en versnellingen vooraan 38/24 achteraan 11/36.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Tom83 wrote:Ik ga hier voor het eerst starten en ben benieuwd naar de versnellingen en banden die jullie gebruiken. Ik ben van plan om te rijden met banden Mountainking/Xking en versnellingen vooraan 38/24 achteraan 11/36.

Hangt ook een beetje van "kracht" af met betrekking naar je vertanding...
Ikzelf start met 33/23 Q ring en achteraan 11-36...heb ik die allemaal nodig?? mss maar mss ook niet...aangezien ik geen ambitie heb naar het eind resultaat heb ik wel ambitie naar "gemak" onderweg...(en ook omdat er geen 36 Qring bestaat ](*,) )

Banden hangt dan weer van de staat van de ondergrond af...tot zover ik nu kan zien is het de week voordien droog...dus bij mij zullen het de Race kings 2.2 worden..moest er nu toch nog redelijk wat regen neerdalen zal het Fast track 2.2 worden.Maar dat is ook weer persoonlijk...
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ik heb al enkele wedstrijden gereden met mijn nieuwe Niner EMD en ben gestart met 24/36 vooraan en nu al teruggekeerd naar 24/34.Dit is meer dan groot genoeg,ik kan er nog mooi boven de 40km/h mee halen en dat rij je echt niet in marathons.
Max snelheid met deze gearing was 48,7/h wind in de rug op de baan.
Dus denk dat dit meer as voldoende is.
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

3e keer dat ik deze rijd. Vorig jaar was het voor het eerst met grote wielen. Vorig jaar was het droog maar het parkoers was hier en daar toch wat glad/vettig. Ik start met x-king 2.2 en race king 2.2, beide protections.
Qua vertanding reed ik vorig jaar met 36/22 voor en 11-36 achter. Ik vond de 22 voor en 36 achter wel veel te licht trappen, teveel in het ijle trappen wat geen leuk gevoel gaf. Dit jaar wederom nieuwe bike en deze keer 38/24 vooraan en 11-36 achter.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Nog iemand tips voor laatste voorbereidingen? met de vrije dagen deze week en volgende week ga ik tussendoor nog enkele tt's rijden en opteer ik komende zondag voor ofwel Leernes (gekende streek) ofwel Anhee (Namen) voor de 80 km chrono aangezien ik door ziekte en blessure de afgelopen weekends geen chrono of lange ritten heb kunnen doen....
Waimes is gepland voor de 85 km bij mij. Na die zondag zou ik enkel nog even losrijden en voor de rest uitrusten tot donderdag.
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

Gisteren een uurtje in Spa gereden, en op een strook van 100m na was het overal droog. 2x Rara's 2.1 (29r) hielden overal voldoende contact met de grond.

Vertanding is simpel, als ge te groot staat: harder trappen! :-D
Voor: 26-39
Achter: 12-36
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

Overmorgen (1 mei) trekken we richting Tellin, we starten voor de 90 km.
Vrijdagnamiddag dan nog een 40tal km op het (permanente / buurt-)parcours van Roosdaal + Gooik.
Afhankelijk van 't recuperatiegevoel misschien maandag nog een ritje "losrijden" (vermoedelijk op de baan) en voorts, rusten/op tijd in bed.
Benieuwd, eerste keer Waimes komt nu wel héél dichtbij... =P~
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Heb zondag de straf in bergaf (75km) gereden, wel zwaar op de muil gegaan op een domme brede weg met kiezeltjes onderuit geschoven (zware dunk in mijn mentale voorbereiding).
Nu woensdag ( 65km ) naar Diest, zondag op de baan richting vlaamsbrabant, alle beklimmingen zoals de muur, bosberg en al die andere.. en dan mij verlof genomen voor woensdag een beetje te bekomen en donderdag heel vroeg te kunnen vertrekken richting Waimes ! Voor de 65 km (eerste keer) :roll:
gbike1
Mountainbiker

Post by gbike1 »

.joeri. wrote: Vertanding is simpel, als ge te groot staat: harder trappen! :-D
Voor: 26-39
Achter: 12-36

Ik rij met een 26", wil vooraan 26/40 steken, achteraan 11-36. Nog nooit in de Ardennen gereden. Doenbaar?
Post Reply