Gisteren de vredestein BP Xtract gaan halen bij de fietsemake!
Bandje ziet er zeer goed uit! eindelijk men favoriete band in 29er!
breedte is eeb kleine 53mm op een crest velg. hoogte +-51mm.
net een tikkeltje groter als de gewone BP en een stukje groter als de extreme.
heb hem niet kunnen wegen omdat ik hem daar direct gemonteerd heb.
Voelde wel wat zwaarder in de hand als de opgegeven 565gr, voor wat het gevoel waard is natuurlijk.
denk dat ze eerder naar het gewicht van de gewone BP gaan!
straks hopelijk een keer testen!
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
fillebiker
- Mountainbiker
-
Zazoo
- Mountainbiker
Re: Overzicht 29er banden
Waar ergens gevonden? Had een xtrac liggen op de 26er en zou nu graag ook een setje op de 29er leggen maar ze tot nog toe nog nergens gevonden.
-
fillebiker
- Mountainbiker
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
uit nieuwsgierigheid van de velg gehaald en gewogen.fillebiker wrote:Gisteren de vredestein BP Xtract gaan halen bij de fietsemake!
Bandje ziet er zeer goed uit! eindelijk men favoriete band in 29er!
breedte is eeb kleine 53mm op een crest velg. hoogte +-51mm.
net een tikkeltje groter als de gewone BP en een stukje groter als de extreme.
heb hem niet kunnen wegen omdat ik hem daar direct gemonteerd heb.
Voelde wel wat zwaarder in de hand als de opgegeven 565gr, voor wat het gevoel waard is natuurlijk.
denk dat ze eerder naar het gewicht van de gewone BP gaan!
straks hopelijk een keer testen!
ik kwam uit op 620gr.
Geen lichtgewicht dus maar wel zeer stevige flanken zoals we van vredestein gewoon zijn!
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Welke banden zouden jullie aanraden voor de BeMC?
Graag veel grip op natte rotsen en wortels.
Heb nu vooraan Geax Saguaro en achteraan Geax Aka.
Die Saguaro ben ik vrij gerust in, maar die Aka is niet goed in plakkende modder.
Die Saguaro ben ik vrij gerust in, maar die Aka is niet goed in plakkende modder.
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Allebei meepakken en zien hoe het weer evolueert...op de moment zelf kiezen (droog = AKA, nat = saguaro).
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
La Roche is niet echt gekend om zen plakkende modder. Rotsgrond hé_anonymus_ wrote:Welke banden zouden jullie aanraden voor de BeMC?
Racing Ralph werkt daar Altijd
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Wat is zoal de minimale bandendruk waarmee jullie rijden?
Heb deze week voor de eerste keer in mijn leven 2 maal een band van de velg gereden.
1e maal een specialized fast track op een frm velg, 2e maal een vredestein op een ztr crest velg.
Normaal rijd ik met een bandendruk van 1.6-1.7 vooraan maar wilde met het losse zand wel eens zien wat kon en ik vond 1.4 heel veel comfort en een goed rijgedrag bieden vooraan. Maar 2 maal in een bocht van meer dan 90° waar los zand lag de band van de velg geduwd. 1e keer dacht ik aan pech maar de 2e keer viel me tegen. Niet zo goed voor het vertrouwen.
Heb deze week voor de eerste keer in mijn leven 2 maal een band van de velg gereden.
1e maal een specialized fast track op een frm velg, 2e maal een vredestein op een ztr crest velg.
Normaal rijd ik met een bandendruk van 1.6-1.7 vooraan maar wilde met het losse zand wel eens zien wat kon en ik vond 1.4 heel veel comfort en een goed rijgedrag bieden vooraan. Maar 2 maal in een bocht van meer dan 90° waar los zand lag de band van de velg geduwd. 1e keer dacht ik aan pech maar de 2e keer viel me tegen. Niet zo goed voor het vertrouwen.