Welke auto , voor naar toertochten rijden ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Beyela65
Mountainbiker

Re: Welke auto , voor naar toertochten rijden ?

Post by Beyela65 »

Past wel goed in thema, ziet er toch sportief uit!
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

Na een beetje aanpassingen ziet mijn autoke er zo uit nu...
Zal wel nog één en ander aan gebeuren maar dat zie ik dan wel weer. Kan gene velo in, maar 'k ben toch gestopt :-"
Image
Image
Binnenkort fuseekogels en voorste draagarmrubbers vervangen.
Daarna eens polieren en dan zie ik wel weer.
Pasta
Mountainbiker

Post by Pasta »

kennytuning wrote:Na een beetje aanpassingen ziet mijn autoke er zo uit nu...
Zal wel nog één en ander aan gebeuren maar dat zie ik dan wel weer. Kan gene velo in, maar 'k ben toch gestopt :-"
Image
Image
Kan mss gene velo in, maar troost, ge kunt er ook tveld mee in!
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

Eh, inderdaad ja :) nen echten trakteur :p
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Pasta wrote:
kennytuning wrote:Na een beetje aanpassingen ziet mijn autoke er zo uit nu...
Image
Image
Kan mss gene velo in, maar troost, ge kunt er ook tveld mee in!
Beetje Nostalgie,
Heb ook nog zo'n 190 gehad, 2 zelfs
1ste was een 2.3 16V (185 PK op achterwielen) , daar heb ik wel maar anderhalf jaar mee gereden, verbruikte 20-25 L/100km :-? (o) . had 235.000km als ik hem kocht, geen problemen mee gehad behalve de achterbrug die begon uit te scheuren (driften is precies belastend voor onderstel :wink: ) , gelast en ok. op een 260.000 km terug verkocht.

2de was dan ook een 2.0 Diesel, die rijden niet hard (alles behalve) maar zeer betrouwbaar en eens op snelheid zeer aangenaam rijden. ben er nog (in den tijd waar er niet zoveel flitscamera's stonden) met 3 gasten, volgeladen, gewoon plankgas(160-170km/u) naar Loret De Mar gereden, paar dagen geweest, en terug naar huis plankgas, 't spel heeft nooit een krimp gegeven.
Enkel eens een probleem gehad met
- afgebroken hogedrukleiding op dieselpomp, kon verder rijden (op 3 cil)
- losgekomen voorkamer , was dan gewoon in garage laten vastdraaien met speciale sleutel
- silemblok van motorophanging, die zijn luchtgevuld en als ze scheuren zitten ze direct door waardoor je tanden er bijna uitklapperen.

't spel had uiteindelijk ook 250.000km en dan accidentje mee gezet, ik kon nog rijden, dus ik reeds door maar zag plots dat de temperatuur volledig in't rood stond, blijkbaar was mjn radiator geraakt, vloeistof verloren, en door ermee door te rijden koppakking kapot, dan maar andere auto gekocht...

Soit, offtopic
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

volledig on topic :)
En voor de mensen die het niet zouden geloven, als ge wat deftig rijd verbruikt dat spel 6 liter... (Goed weer + constante snelheid)
2.3 16V's zijn zalig, 'k wil er ooit ook zo een. Alleen krijg ik dat nooit verzekerd (nu toch nog niet)
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Dit is het topic "Welke auto, voor naar TT te rijden ?" Aangezien jij geen TT's meer rijd of zelfs nog MTBiked , wat doen die foto's hier dan ? Horen die niet thuis op een forum over fossiele versleten , vervuilende roestbakken ? :roll:
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Christ D. wrote:Dit is het topic "Welke auto, voor naar TT te rijden ?" Aangezien jij geen TT's meer rijd of zelfs nog MTBiked , wat doen die foto's hier dan ? Horen die niet thuis op een forum over fossiele versleten , vervuilende roestbakken ? :roll:
Alstublieft ... vervuilende roestbakken ?

Die wagens verbruiken wel wat meer dan de huidige generaties natuurlijk, maar een nieuwe wagen bouwen is ook zeer milieubelastend, indien iedereen om de 3/4 jaar een nieuwe wagen zou kopen omdat de oude nu eenmaal teveel verbruikt/vervuild dan pas is het milieuprobleem niet te overzien, je komt met een extreme afvalberg en de productievervuiling zou extreem oplopen.

Maw met een oudere (meer verbruikende) wagen rondrijden is niet echt een probleem voor het milieu, integendeel, en al de rest is commerce en politiek gestuurde consumptie om economie te proberen boosten (met het milieu als steek maar op) .
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

Onze wagen en de mtb boven op het dak

Image
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

rombaft wrote:
Christ D. wrote:Dit is het topic "Welke auto, voor naar TT te rijden ?" Aangezien jij geen TT's meer rijd of zelfs nog MTBiked , wat doen die foto's hier dan ? Horen die niet thuis op een forum over fossiele versleten , vervuilende roestbakken ? :roll:
Alstublieft ... vervuilende roestbakken ?

Die wagens verbruiken wel wat meer dan de huidige generaties natuurlijk, maar een nieuwe wagen bouwen is ook zeer milieubelastend, indien iedereen om de 3/4 jaar een nieuwe wagen zou kopen omdat de oude nu eenmaal teveel verbruikt/vervuild dan pas is het milieuprobleem niet te overzien, je komt met een extreme afvalberg en de productievervuiling zou extreem oplopen.

Maw met een oudere (meer verbruikende) wagen rondrijden is niet echt een probleem voor het milieu, integendeel, en al de rest is commerce en politiek gestuurde consumptie om economie te proberen boosten (met het milieu als steek maar op) .
Merci, en oude roestbak ik geef u 1€ per roestplek die ge vind dan weet ik welke ik moet aanpakken want ik vind ze niet.. . En veel verbruiken... Blijkbaar veel verstand over deze types! Want ik verbruik ongeveer even veel als een relatief moderne diesel , zelf berekend bij rustig rijden 5,5l / 100 km (90km/u) en bij stad 6,5L en bij "gemixte" rijstijl rond de 6l
Post Reply