Kom volgend jaar zonder drinkbus. Ik heb ze maar voor uit te kiezen in alle maten en kleuren.Xfrank wrote:'t schijnt dat de organisatie al de gevonden drinkbussen naar de dopingcontrole heeft gebrachtKOTH wrote:Sublieme toertocht, echt prachtig! Ik had wel maar een 68km en een 1300hm maar kom, dat is miereneukerij!
BTW heeft er iemand mijn drinkbus gezien![]()
![]()
![]()
Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
koppigaard
- Mountainbiker
Re: Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez
Post by koppigaard »
- Butch
- Mountainbiker
Hier gisteren de 71km gereden en goed bevallen. Het was een pittig tochtje, met de nodige hoogtemeters. Nog een ideale voorbereiding naar de marathons toe! Zo dichtbij huis en zoveel te bieden, een streek om vaker naartoe te trekken.
Ik hoop dat alles in orde is met de biker die op een zeer slechte manier is terecht gekomen na een val in die afdaling net na de splitsing. Dat is net voor ons gebeurd. Wij hebben ons samen met zijn dochter de eerste minuten over hem ontfermd en de afstormende bikers gaan verwittigen om wat trager te rijden. Hopelijk gaat/komt alles goed!
Ik hoop dat alles in orde is met de biker die op een zeer slechte manier is terecht gekomen na een val in die afdaling net na de splitsing. Dat is net voor ons gebeurd. Wij hebben ons samen met zijn dochter de eerste minuten over hem ontfermd en de afstormende bikers gaan verwittigen om wat trager te rijden. Hopelijk gaat/komt alles goed!
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Ik heb mijn aquarius-fleske op den top van die helling in de kant gegooid. Niet van mijn gewoonte, want afval weggooien in de bossen is iets wat ik normaal nooit doe.
Maar daar sta je dan. Net de aansluiting gevonden bij een groepje dat een goed tempo rijdt. Steek ik dat flesje met nog enkele centiliters in mijn achtzak? Of werp ik het weg in de buurt van de bevoorrading? Wuk goa je doen?
Twee welgeplaatste vuilnisbakken zouden het probleem oplossen. Een chrono-rijder maakt op zo'n moment nu eenmaal geen weloverwogen ecologische keuze.
On topic: tangissart was voor het zoveelste jaar op rij weer een fantastische tocht. Eentje die ik zelfs op gpx opnieuw durf te rijden. 3 keigoei bevoorradingen op een uitdagend parcours. Super!
Maar daar sta je dan. Net de aansluiting gevonden bij een groepje dat een goed tempo rijdt. Steek ik dat flesje met nog enkele centiliters in mijn achtzak? Of werp ik het weg in de buurt van de bevoorrading? Wuk goa je doen?
Twee welgeplaatste vuilnisbakken zouden het probleem oplossen. Een chrono-rijder maakt op zo'n moment nu eenmaal geen weloverwogen ecologische keuze.
On topic: tangissart was voor het zoveelste jaar op rij weer een fantastische tocht. Eentje die ik zelfs op gpx opnieuw durf te rijden. 3 keigoei bevoorradingen op een uitdagend parcours. Super!
Onderweg werden er foto's genomen. Iemand een idee waar die te vinden zijn?
De tocht was inderdaad weer dik in orde! Door tijdsgebrek mij moeten beperken tot de 51km, jammer want ik had zin in meer, maar het lentefeest van mijn dochter kan ik nu toch moeilijk overslaan
De tocht van 51km was in een andere richting, en met veel andere stukken dan vorig jaar, veel offroad, niet te veel veldwegen, een paar pittige klimmetjes, en veel leuke en snelle afdalingen, en de passage langs de abdij van Villers-la-Ville gaf de ogen ook even de kost - weer een plezier om daar te rijden! Wel veel volk, en dat gaf toch wat problemen op de eerste singletrack gevolgd door steile klim - ik ben nochtans bijna 30 minuten na de chronorijders gestart, maar toch vaak moeten afstappen & wachten op die eerste kilometers...
Ook een goede organisatie: duidelijke pijlen, maar af en toe mocht er wel eentje meer hangen - kan mij inbeelden dat de eersten van de chrono aan 26km/u gemiddeld een afslagske gemist hebben... wel altijd seingevers wanneer er een drukke weg moest overgestoken worden, dat apprecieer ik ten zeerste! De bevoorradingen waren zéér rijkelijk: zout & zoet, alles was er in overvloed!
Wat dat afval na de eerste bevoorrading betreft: langs de ene kant is dit eigen aan een chrono, de eersten die stoppen niet, nemen een beker of busje aan en gooien dat natuurlijk weg. Als organisator moet je dan ook aanvaarden dat je tot 500 meter na de bevoorrading het afval moet oprapen. Langs de andere kant: je kan als organisator ook maatregelen nemen om afval te beperken, ik herinner mij een systeem waar je aan de start een drinkbus kreeg en die aan de bevoorrading kon wisselen voor een volle, voor de snelsten werd de lege aangenomen en de volle aangereikt - dat was in de Hagelandse chrono, dacht ik. Je kan ook duidelijke & makkelijk bereikbare afvalzones langs het parcours maken, die snel opgeruimd zijn - betrapt op afval gooien buiten die zones is gelijk aan diskwalificatie. Wat je zeker niet moet doen is Aquarius uitdelen: je weet gewoon dat die weggegooid worden, want geen plaats meer in de achterzakken, en in de drinkbushouder blijft zo'n flesje niet zitten, of is er geen plaats meer (al zal dat bij de meeste niet het geval geweest zijn
). Bij de tweede bevoorrading kreeg je geen Aquarius, en daar lag heel wat minder afval! Je deelt die Aquarius dan ook beter aan de aankomst uit.
En al die gevallen drinkbussen... ik denk dat velen dat carbon houdertje van 20gr best eens vervangen door een metalen houder die je wat strakker om de bus kan plooien - twee weken geleden in de krant gelezen dat de pro's die Parijs-Roubaix rijden dat ook doen!
Hopelijk ruimt de organisatie die ook op, want het was echt wel gortig op sommige stukken... als je dit niet opruimt, zou het wel eens één van de laatste Trace d'Hez kunnen geweest zijn...
Ook een goede organisatie: duidelijke pijlen, maar af en toe mocht er wel eentje meer hangen - kan mij inbeelden dat de eersten van de chrono aan 26km/u gemiddeld een afslagske gemist hebben... wel altijd seingevers wanneer er een drukke weg moest overgestoken worden, dat apprecieer ik ten zeerste! De bevoorradingen waren zéér rijkelijk: zout & zoet, alles was er in overvloed!
Wat dat afval na de eerste bevoorrading betreft: langs de ene kant is dit eigen aan een chrono, de eersten die stoppen niet, nemen een beker of busje aan en gooien dat natuurlijk weg. Als organisator moet je dan ook aanvaarden dat je tot 500 meter na de bevoorrading het afval moet oprapen. Langs de andere kant: je kan als organisator ook maatregelen nemen om afval te beperken, ik herinner mij een systeem waar je aan de start een drinkbus kreeg en die aan de bevoorrading kon wisselen voor een volle, voor de snelsten werd de lege aangenomen en de volle aangereikt - dat was in de Hagelandse chrono, dacht ik. Je kan ook duidelijke & makkelijk bereikbare afvalzones langs het parcours maken, die snel opgeruimd zijn - betrapt op afval gooien buiten die zones is gelijk aan diskwalificatie. Wat je zeker niet moet doen is Aquarius uitdelen: je weet gewoon dat die weggegooid worden, want geen plaats meer in de achterzakken, en in de drinkbushouder blijft zo'n flesje niet zitten, of is er geen plaats meer (al zal dat bij de meeste niet het geval geweest zijn
En al die gevallen drinkbussen... ik denk dat velen dat carbon houdertje van 20gr best eens vervangen door een metalen houder die je wat strakker om de bus kan plooien - twee weken geleden in de krant gelezen dat de pro's die Parijs-Roubaix rijden dat ook doen!
Alles is in orde met mijn vader, niets gebroken ofzo. Alleen heeft hij veel pijn in zijn handen en zal hij een litteken op zijn neus hebben.Butch wrote: Ik hoop dat alles in orde is met de biker die op een zeer slechte manier is terecht gekomen na een val in die afdaling net na de splitsing. Dat is net voor ons gebeurd. Wij hebben ons samen met zijn dochter de eerste minuten over hem ontfermd en de afstormende bikers gaan verwittigen om wat trager te rijden. Hopelijk gaat/komt alles goed!
Bedankt voor jullie hulp! Trouwens iedereen die gestopt is, bedankt!!!
Een vuilbak die voor mij op de juiste plaats staat, komt voor jou misschien een kilometer te vroeg of te laat ... we gaan ver met twee niet komenZ. wrote:Twee welgeplaatste vuilnisbakken zouden het probleem oplossen.
WTF??????Z. wrote:Een chrono-rijder maakt op zo'n moment nu eenmaal geen weloverwogen ecologische keuze.
Ik heb door een rugoperatie ruim een jaar niet gefietst en beperkt me tegenwoordig tot tochtjes van 30 km. Vroeger reed ik wel chrono's, en hoewel ik nooit een "deftige" uitslag heb gereden, denk ik dat ik wel recht van spreken heb. Ik heb altijd gereden om mijn persoonlijke doelstelling waar te maken, en dat wil soms ook zeggen dat je onderweg niet teveel tijd wil verliezen. Maar dingen de kant ingooien ... ik denk dat we in België heel blij mogen zijn met de grote diversiteit aan (tochten en) chrono's en heb me er altijd blauw aan geërgerd dat sommige deelnemers er niet bij stilstaan dat ze het, zelfs wanneer er maar een paar uur blikjes of flesjes liggen in de eerste kilometer na een bevoorrading, voor de organisatoren wel eens heel moeilijk kunnen maken om alle nodige vergunningen voor een volgende editie in orde te krijgen. 't Is een kwestie van imago en een wandelaar die het bos vol brol ziet liggen, ziet alleen wat wij achterlaten, niet dat het achteraf wordt opgeruimd. En wat er niet ligt, kan een organisator naderhand ook niet meer over het hoofd zien.
Dat er eens iets uit je zak valt ... tot daar aan toe, kan iedereen overkomen. Dat je een drinkbus kwijtraakt ... shit happens (ik moet er zelf niet aan denken om zonder drinken te geraken). Maar blikken, flessen of verpakkingen van gels en repen in het bos gooien ... je zou er versteld van staan wie het allemaal níet doet.
('k weet het, ik ben een oude zeur aan't worden)
- Butch
- Mountainbiker
Goed te horen dat alles in orde is! Het was even schrikken! Dat is meer dan graag gedaan hoor! Het was al snel duidelijk dat het ernstig was. Maar wat goed nieuws dat alles ok is!PockieE wrote:Alles is in orde met mijn vader, niets gebroken ofzo. Alleen heeft hij veel pijn in zijn handen en zal hij een litteken op zijn neus hebben.Butch wrote: Ik hoop dat alles in orde is met de biker die op een zeer slechte manier is terecht gekomen na een val in die afdaling net na de splitsing. Dat is net voor ons gebeurd. Wij hebben ons samen met zijn dochter de eerste minuten over hem ontfermd en de afstormende bikers gaan verwittigen om wat trager te rijden. Hopelijk gaat/komt alles goed!
Bedankt voor jullie hulp! Trouwens iedereen die gestopt is, bedankt!!!
-
Jochem1
- Mountainbiker
Toen ik passeerde aan de eerste bevoorrading stond er iemand bekertjes met drinken aan te reiken voor ons (de chronorijders). Ik heb dit onmiddellijk leeggedronken en en 10 m verder bij de rest gesmeten. Als ze het op die manier aanreiken, dan ga ik er vanuit dat je het opdrinkt en weggooit bij de rest en dat zij het achteraf opruimen. Dan is er volgens mij geen probleem. Je moet dit natuurlijk niet op je gemak uit drinken en 100 m verder weggooien want dan blijft het liggen.pliepla wrote:Een vuilbak die voor mij op de juiste plaats staat, komt voor jou misschien een kilometer te vroeg of te laat ... we gaan ver met twee niet komenZ. wrote:Twee welgeplaatste vuilnisbakken zouden het probleem oplossen.
WTF??????Z. wrote:Een chrono-rijder maakt op zo'n moment nu eenmaal geen weloverwogen ecologische keuze.
Ik heb door een rugoperatie ruim een jaar niet gefietst en beperkt me tegenwoordig tot tochtjes van 30 km. Vroeger reed ik wel chrono's, en hoewel ik nooit een "deftige" uitslag heb gereden, denk ik dat ik wel recht van spreken heb. Ik heb altijd gereden om mijn persoonlijke doelstelling waar te maken, en dat wil soms ook zeggen dat je onderweg niet teveel tijd wil verliezen. Maar dingen de kant ingooien ... ik denk dat we in België heel blij mogen zijn met de grote diversiteit aan (tochten en) chrono's en heb me er altijd blauw aan geërgerd dat sommige deelnemers er niet bij stilstaan dat ze het, zelfs wanneer er maar een paar uur blikjes of flesjes liggen in de eerste kilometer na een bevoorrading, voor de organisatoren wel eens heel moeilijk kunnen maken om alle nodige vergunningen voor een volgende editie in orde te krijgen. 't Is een kwestie van imago en een wandelaar die het bos vol brol ziet liggen, ziet alleen wat wij achterlaten, niet dat het achteraf wordt opgeruimd. En wat er niet ligt, kan een organisator naderhand ook niet meer over het hoofd zien.
Dat er eens iets uit je zak valt ... tot daar aan toe, kan iedereen overkomen. Dat je een drinkbus kwijtraakt ... shit happens (ik moet er zelf niet aan denken om zonder drinken te geraken). Maar blikken, flessen of verpakkingen van gels en repen in het bos gooien ... je zou er versteld van staan wie het allemaal níet doet.
pliepla wrote:Een vuilbak die voor mij op de juiste plaats staat, komt voor jou misschien een kilometer te vroeg of te laat ... we gaan ver met twee niet komenZ. wrote:Twee welgeplaatste vuilnisbakken zouden het probleem oplossen.
Dat er eens iets uit je zak valt ... tot daar aan toe, kan iedereen overkomen. Dat je een drinkbus kwijtraakt ... shit happens (ik moet er zelf niet aan denken om zonder drinken te geraken). Maar blikken, flessen of verpakkingen van gels en repen in het bos gooien ... je zou er versteld van staan wie het allemaal níet doet.Z. wrote:Een chrono-rijder maakt op zo'n moment nu eenmaal geen weloverwogen ecologische keuze.
Nee je bent geen oude zeur, ik ben nog relatief jong en vind het ook een aandachtspunt!
Het imago van de mtb mag wat naar boven gekrikt worden. Ik zit in de landschapssector en moet regelmatig overleggen met gemeentebesturen. En daar hoor je ook vaak dat ze minder toelatingen geven owv overlast.
een chronorijder moet ook denken aan zijn impact, daarbij een leeg drinkbekertje of leeg papiertje in uw achterzakje steken gaat het verschil nu niet maken he.
over het algemeen, dus buiten mtb beschouwt, vind ik afval in de kant smijten niet meer van deze tijd :D ... zelfs abnormaal dat sommigen daar niet bij stil staan