Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dannyvk
Mountainbiker

Re: Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez

Post by dannyvk »

kona_bikearena wrote:Was een zeer leuke tocht. Inderdaad wat frisjes aan de start maar de warme zalf helpt je wat opwarmen he. Uiteindelijk toch mooi 19de met een tijd van 2h50min. Zeer tevreden van zowel organisatie als het parcours.

weet iemand waar de uitslagen komen op te staan?
Knappe tijd! Ik heb er 50 min langer over gedaan goed voor de 145 ste.
Weet je toevallig wie er is gewonnen en in welke tijd.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

De klim langs het viaduct was wel stijl, maar die ben ik toch vlot boven geraakt. Die laatste twee klimmen met stenen en wortels. Da was al meer een uitdaging.
STEVE M
Mountainbiker
Location: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Post by STEVE M »

't Was weer af zoals we daar gewoon zijn. Laat vertrokken (10u), maar dan hadden we geen verkeer en 't was wat warmer :-) Laatste 4km stonden de krampen in de achterhespen, ma ja na 2 ambetante nachten (lees regelmatig onderbroken slaap in een bed dat niet het uwe is) slaagt die vermoeidheid ergens extra in.
Heb mij enorm gestoord aan de Aquarius fleskes in't bos. Als het ik zou zien, 'k zou hun fleske in hun wiel duwen. Hebben ze nog belange nie zoveel schade als zij aan de natuur toebrengen. En neen, ben gene Greenpeacer.
Verder hoop ik dat de mijnheer die daar in 1 van de afdalingen toch wel zwaar gevallen is, dat alles in orde is/komt.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Mooie chrono, mochten wel efkes omgeroepen hebben als ze start gingen geven. De groep was al 10 minuten weg toen er ons iemand aansprak dat de chronomannen al weg waren met als gevolg fille en aanschuiven geblazen. Hoe ze mijn tijden gaan opnemen weet ik niet want de registratiechips waren op.
Voor de rest superrit op alle gebied.
Dikke chapeau aan mijn zoontje van 6 die de kidstoer van 15km (eerste 15 van parcours ) heeft uitgereden, fiere papa
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Was aangegeven 8 uur start was het nog aan het zeggen voor de start zelfs mannen en vrouwen met een lisentie die te laat waren mochten van voor gaan staan dat is te ver te laat is te laat en dan vanachter starten .stond zelf vanachter naast die van toka print en die mannen hebben respect en zagen niet die rijden . Blijft een mooie tocht met alles inorde waar veel grote organisaties nog iets van kunnen leren .
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

resultaten online: http://www.nordsport.fr/Files/30023/131144889135526.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
stes
Mountainbiker

Post by stes »

Ik was er ook met de ss.
Heb er wel met stoppen bij 4u12 over gedaan.
Heb 34 19 van vertanding.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Over die Aquariusflesjes is al het een en het ander gezegd. Ik erger me er ook iedere keer aan. MTB-clubs roepen via hun sites, eigen leden op om de natuur te respecteren. Dit is mooi. Wat we vandaag in Tangissart aan natuur hebben mogen beleven, gekoppeld aan de passage langs de abdij van Villers La Ville, , is een zondag waar we nog een week lang zullen over praten en nagenieten. En ja, ik erger me ook aan die flesjes langsheen het parcours. Ik vraag me af of dit eigen is aan een chronorit. Zo van gauw een drankje meenemen om geen tijd te verliezen, leeg drinken en weggooien. Geen gepruts om het leeggoed in de achterzak te stoppen en vermijden van extra gewicht om seconden te winnen. Ik denk dan: geniet van het stukje natuur dat we nog hebben en help er mee voor te zorgen dat we kunnen blijven genieten op de fiets. Ik zag het Aquarius-meisje aan de eerste ravito alle, maar dan alleen die, flesjes oprapen die op de grond waren gegooid. En ik had echt te doen met de mensen van de organisatie die al uren stonden kou te lijden en die achteraf ok nog onze rommel moeten opruimen. Shame!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

na onze afwezigheid vorig jaar nu terug present, terug wat gesukkel om dat gehucht te vinden want de gps wilde het maar niet vinden in zijn bestand en dus twee keer gestopt onderweg om de weg te vragen. resultaat was een parking gevonden op 2 km van de start maar soit dat was een opwarmer dan.

De inschrijving ging redelijk vlot en zaten snel terug op de bike voor een opwarmer zijnde de asfaltklim, na een afdaling in een holle weg en een lange singletrail waren we vertrokken voor een pittige tocht hier in de streek. Vlak was het alleszins niet maar daarvoor kwamen we ook naar hier.

Klimmen en dalen en vele lange singletrails waarvan de ene al technischer dan de andere volgden elkaar op. Seingevers op de gevaarlijke punten voor een veilige oversteek. De bepijling en splitsingen waren top alsook de bevoorrading ( mss wel wat te weinig drank ?? ).

Na de splitsing waar de 50 en 70 samenbleven moesten we in een afdaling ineens de remmen dichtgooien voor een Jeep dat in de weg stond, snel werd duidelijk dat er een biker was gevallen en even buiten bewustzijn was, een gewezen ambulancier van de Bierbikers MTB club zei dat alles in orde was en we onze weg mochten verder zetten.

Bij het vervolg van deze singletrail afdaling ineens mijne bikemate kwijt en dus terug gekeerd en bleek dat ook hij was gevallen niet veel verder dan de andere onfortuinlijke biker. Bij Koen gelukkig niet te erg maar het bloede wel enorm. Diezelfde gewezen ambulancier van de Bierbikers MTB club reinigde de wond goed en wijle dus terug naar start met de pick-up van de organisatie.

Bedankt aan allen voor de medische steun onderweg en het ons terug naar de start brengen achteraf. Het was een korte maar mooie rit van 35 km en 653 hms

MaC'Red 8)
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

KOTH wrote:Sublieme toertocht, echt prachtig! Ik had wel maar een 68km en een 1300hm maar kom, dat is miereneukerij!
BTW heeft er iemand mijn drinkbus gezien :lol: :lol: :lol: :lol:
't schijnt dat de organisatie al de gevonden drinkbussen naar de dopingcontrole heeft gebracht :-D
Post Reply