last van slapende handen.
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: last van slapende handen.
in het begin een paar keer de handvaten moeten verzetten totdat ik de goeie positie gevonden had. nu totaal geen last meer van. nogmaals dank voor alle reacties en daarbijhorende oplossingen. 
- Jemp
- Mountainbiker
En, wat is voor jou ongeveer de beste positie? Plat, een beetje naar boven, een beetje naar beneden?gusje wrote:in het begin een paar keer de handvaten moeten verzetten totdat ik de goeie positie gevonden had. nu totaal geen last meer van. nogmaals dank voor alle reacties en daarbijhorende oplossingen.
En, wat is voor jou ongeveer de beste positie? Plat, een beetje naar boven, een beetje naar beneden?[/quote]
het handvat zelf staat bij mij ligt naar beneden en de sidebars ongeveer 35graden omhoog.
het handvat zelf staat bij mij ligt naar beneden en de sidebars ongeveer 35graden omhoog.
-
xjr-monster
- Mountainbiker
- Location: Corratec revolution world cup 27,5", torpado ribot 29"
Post by xjr-monster »
Heb hier ook last van.
Vind wel een beetje duur voor een stel handvaten.
Kun je dan nog even vinnig sturen met die brede grips?
Vind wel een beetje duur voor een stel handvaten.
Kun je dan nog even vinnig sturen met die brede grips?
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Bij mij vooral in de winter bij het trainen op de baan, anders (bijna) nooit. Misschien omdat ik nog al vlug verander van handen positie van zijkant naar stuur zelf tijdens het offroad rijden
- eL Tee
- Mountainbiker
Ik had initieel ook geen 'toogeindes' op m'n 29er fully. Ik vond het trouwens onnozel staan op een stuur van 74cm...Jemp wrote:Ik heb een setje besteld, maar zonder barends (staan nu ook niet op mijn 29er). Zal zien wat dit geeft.
Ik had Ergons met barends voor op mijn HT gekocht (met kinderfietswielekes van 26"
- s3t
- Mountainbiker
Slapende handen kan ook soms gemakkelijk opgelost worden door de stuurpositie te veranderen. Je krijgt 'slapende handen' doordat je polsen in een verkeerde hoek staan en hierdoor je bloedsomloop belemmeren. het stuur wat verdraaien of lager/hoger zetten kan heel veel verschil maken.
Je kan dit gemakkelijke zien als je op de fiets zit. Je hand - pols - onderarm moeten 1 lijn vormen in je normale fietspositie.
Het feit dat je in het bos minder last hebt is omdat je in het bos veer meer "werk" op je fiets en niet veel in een statische positie zit. Je lichaam is veel meer in beweging en je gaat al wat meer op de trappers lopen.
Je kan dit gemakkelijke zien als je op de fiets zit. Je hand - pols - onderarm moeten 1 lijn vormen in je normale fietspositie.
Het feit dat je in het bos minder last hebt is omdat je in het bos veer meer "werk" op je fiets en niet veel in een statische positie zit. Je lichaam is veel meer in beweging en je gaat al wat meer op de trappers lopen.
In het begin had ik er helemaal geen last van maar tegenwoordig krijg ik het steeds meer en meer. Misschien ook eens kijken voor andere handvatten of een extra spacer op de stuurpen. Mijn voeten beginnen stilaan ook af en toe wat te slapen. Dat maakt me ongeruster dan mijn slapende handen.