Zo 14/04/2013 zesde brandweerpoldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
omega1
Mountainbiker

Re: Zo 14/04/2013 zesde brandweerpoldertocht

Post by omega1 »

Hopla de 75km daar de beentjes geramd en ja hoor, ook wij hadden problemen bij de laatste splitsing maar de GPS heeft voor ons de knoop doorgehakt en ons de juiste beslissing laten nemen. 'k Was al aan het rijden met een platte batterij dus de 96 was dan echt niet gewenst.

Wat me wel opgevallen is tijdens deze tocht die een tocht kruiste met een baanrennerstocht is het respectloos gedrag van velen van hen. Ikzelf rij ook met de koersfiets maar zo'n bende van +-40man; moeten die geen begeleiding hebben en horen die niet rechts van de baan te rijden als ze zonder begeleiding rijden.

Het toppunt was aan de eerste stop waar een vriendelijke brandweerman de renners wou waarschuwen voor tegenkomende tb'kers en prompt de mond werd gesnoerd door verschillende heethoofden.
Voila, gal gespuwd.

De modder; Tja da zijn we ondertussen al gewoon he.

Grtz
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Diksmuide, Om 7u55 toegekomen en Marc was er blijkbaar ook net want hij stond nog aan te schuiven om in te schrijven.
Na inschrijving vertrokken en bij de 1e offroad strook na 30 meter hadden wij er onze buik al van vol. Niet te rijden de wielen konden zelfs al niet meer draaien van de modder. Effe kijken naar elkaar was voldoende om terug naar af te keren de fietsen af te spuiten. ( ze moesten de afspuitstand nog opzetten en deden dit spontaan voor ons) (o) (o) (o) =D> =D> =D> =D>
Daarna vertrokken voor een wegritje van net geen 75km. Mooie streek gereden en we zaten verassend snel bij de catsberg. Langs westvleteren, stavele, roesbrugge, lo-reninge, Sterrenzaak t'convent (amaai wat een inrukwekkende bouw is me dat) gepasseerd. Enkele ruiterpaden hebben we wel in gereden en die waren goed te rijden.
Lekkere kipjes gezien ook onderweg (op een stokje weliswaar) en de geur ervan man man man als ge daaraan passeerd zo rond 10u30 :drunk:

Groeten
Bakkerke
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

oja nog een gezellige Aprés met Jägermeister and friend (sorry u naam weet ik niet) en Pompierken gehad. :drunk:
En plannen om es samen op pad te gaan gemaakt. :bounce: :bounce:
Ook te weten gekomen dan organiserende clubs allemaal met de zelfde moeilijkheden kampen, :-? jammer genoeg
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Na een onderbreking van één jaar stond ik eindelijk nog eens aan de start van een toertocht. De weken vooraf had ik wel al enkele keren op mijn eentje getraind.
Vertrokken met de intentie om de 75km af te malen maar de regen van de nacht voordien besliste er enigszins anders over. De eerste strook was niet te doen en werd wijselijk uit het parcours geschrapt na onze passage. Het was niet dat het ploeteren was maar alles plakte aan de bike.
Wat we vervolgens kreeg was een mooie, plakkerige rit. Nergens moeten ploeteren maar het bovenlaagje was nat. Na de eerste bevoorrading kregen we heel veel onverhard. Schitterend. Ik denk dat we over 15km misschien maar 1 km asfalt gezien hebben. Aan de tweede bevoorrading zagen we dat het toch al 11u was en dus hebben we maar een beetje ingekort om toch nog op tijd te zijn voor den après.

Maar het was alweer een mooie tocht. Dikke proficiat aan de parcoursbouwer.
Bianchi--Driver
Mountainbiker

Post by Bianchi--Driver »

Hele mooie tocht, goede bepijling, alles dik in orde!

Ik wil dit ook nog even kwijt, ik denk dat het voor velen nu wel duidelijker wordt waarom wij onze MTB tocht in Werken begin februari afgelast hebben. Bijna alle zelfde offroadstroken komen er in voor, tussen Zarren en Houthulst (het Koetje), en in de Bedhoosterse broeken tussen (Esen en Vladslo). Die lagen nu berijdbaar, maar toch vettig. Wij hadden de tegenslag om een hele nat decembermaand en een sneeuwjanuari te hebben en alle offroadstroken lagen er bezopen bij, waardoor het gewoon bijna onbereidbaar was!
*Andy G*
Mountainbiker

Post by *Andy G* »

De bepijling was dik in orde, proficiat en ja je moest op de splitsingen je hoofd er wat bijhouden. :-k
Ik ben vertrokken voor de 93 en had er 96. Alles was berijdbaar met uitzondering van de eerste strook die er later blijkbaar werd uitgelaten(goeie beslising). =D>
De streek is inderdaad onderhevig als er wat regen valt, daarmee moet je wa geluk hebben als parcour bouwer.
Alles werd uit de streek gehaald + vele prive stukken. :bounce:
En wat alles nog zwaarder maakte was de opkomend wind, hoe verder ik op de tocht zat hoe meer het waaide en hoe vlugger mijn batterij op geraakte.
De laatste 10 km op karakter gereden. ](*,)
Moe maar zeker voldaan naar huis, tot volgend jaar. :-D
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Van thuis vertrokken en dan ingeschreven voor de 93km.En inderdaad de eerste offroad strook woog onze mtb al het drie dubbele van die plakbucht! :evil: Na de lus van Houthulst,die trouwens heel mooi in elkaar zat en veel offroad te bieden had, was het beste er al af en begonnen de benen al tegen te pruttelen.De laatste 30km op karakter gereden en geeindigd met 106km,volledig choco!!
Dikke proficiat aan pompierke om 93km helemaal alleen uit te pijlen! =D> =D> Er lopen de dag van vandaag nie zoveel zotten meer rond...RESPECT!!!!
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Zondag ook van de partij samen met Lady en Junior lady. Ik zelf en copain Med26 verkozen voor de 92km. maar daar besloot de eerste dreef die we tegen kwamen anders over (al werd deze snel uit het traject verwijderd) en besloten we toch maar voor de kleine afstand te kiezen. Ik wist niet voor de tijd van het jaar dat de regen van de nacht voordien zoveel kapot kon maken. Daar kan een prachtige organisatie o.l.v. Pompierke himself niets aan doen ( ook wij Erika's Baaikers kunnen hiervan meespreken ). Na de tocht hebben we maar besloten om te beginnen aan een vroege après. Zo vervoegde 't Bakkerke, Bushrider, Pompierke aan onze tafel en werd er lang gepraat. Soms kan een après ook heel interessant zijn :-D :-D :-D :-D :-D . Nadien nog met het fietske naar huis gereden en nog een 55km op de teller.
Voor mij was dit mijn 5de deelname aan de brandweerpoldertocht en telkens de grote of 2de grote afstand, dit jaar zat de veel te lange winter me te dwarsbomen.
Pompierke en co: chapeau voor het harde werk =D> =D> =D> =D> , zeker tot volgend jaar (of tot eens samen met 't Bakkerke op tjool).

@ Bakkerke, mijne copain heet Mehdy (med26 op t forum)
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hallo iedereen,
Woensdagnamiddag de laatste pijltjes uit de velden geplukt en alles opgeborgen tot de volgende tocht :bounce: :bounce:, bij deze wil ik alle 325 fietsers bedanken voor hun aanwezigheid =D> =D> . Het doet me enorm goed dat vele bikers tevreden waren over het parkoers, 25 % van de deelnemers kozen voor de grootste afstand (75 of 93 km) =D> =D> , een tochtje van 93 km uitstippelen is niet niks en de 15 privéstukken verkrijgen vraagt veel overleg met de eigenaars #-o , vele organisaties rijden zomaar, meestal onwetend en zich van geen kwaad bewust, door paden en dreven waarvan ze denken dat ze openbaar zijn, maar niets is minder waar tot je een goed gesprek hebt met rechtmatige eigenaar. Ik kan u verzekeren alle gebruikte dreven in onze tocht zijn aangevraagd en goedgekeurd door de eigenaars.
Als je bij de brandweer komt fietsen verwacht je zeker een goede afspuitstand en voldoende druk :wink: , we hebben een zeer goede installatie maar het aantal spuitmonden is te beperkt, hieraan wordt gewerkt =D> .
Wat de toegankelijkheid betreft, dit hadden we niet in handen want de werken rond de startplaats moesten reeds af zijn, maar door de slechte winter is er een vertraging van meer dan een maand #-o .
Wat het eerste offroad stuk betreft, ikzelf heb de vroege (rond 5u) #-o verkenning gedaan en kon redelijk vlot doorrijden :bounce: , maar na een 30 tal fietsers ging het minder vlot, wijselijk werd dit stuk geschrapt #-o #-o
Ik hoop jullie allen terug te mogen ontmoeten in het najaar voor de wintertocht

En ik laat u eerstdaags weten waar de genomen foto's te vinden zijn

Grtzz

Pompierke
Post Reply