Zo 14/04/2013 Waasmunster :: Vierschaarfeesten VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BikerNooB
Mountainbiker

Re: Zo 14/04/2013 Waasmunster :: Vierschaarfeesten VTT

Post by BikerNooB »

Skitterende tocht.

Speciaal naar hier gekomen vanuit Kortrijk.
Twas zeker goe genoeg om de verplaatsing te verantwoorden.
Den track opgenomen op gps wegens herhalinggevaar !!

:-D
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

DDT-STAS wrote:
Dacuba wrote:Gekozen voor de 55, had er maar 49 op de teller, nog mensen hetzelfde voor?
Voor de rest wast 100% in orde, tot volgend jaar :-)

Idem dito : ik had blijkbaar een splitsing gemist waardoor ik op 50 uitkwam!
Hoeveel waren er dan? Heb 3 splitsingen tegengekomen in totaal en elke keer voor de 55 gekozen...
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Zeer mooi ritje met heel veel afwisseling,was top :P
Bepijling,krijtlijnen,tussenstop & bikewash oke
Bedankt voor de mooie 55 km =D> =D> =D>
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Ik had 108 km bij thuiskomst ;)

Met bike vertrokken van thuis, (10 km langs de ene weg), eerst grote toer gedaan op eigen tempo en hierbij enkele Goodfellas tegengekomen. Na aankomst terug vertrokken voor de kleine toer, vriendin haar zoontje wou ook eens biken en was zo enthousiast dat em al was vertrokken, dus nog km of vijf mogen jagen dat em geen malheuren ging doen lol. Dat ging al iets trager, madam kwam de kleinen halen, en ik nog 8 km en slotklim in Tielrode om de rit compleet te maken.

Alles was in orde voor mij, nergens klachten over behalve over de kleinen zijn tempo ;)
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

Dacuba wrote:
DDT-STAS wrote:
Dacuba wrote:Gekozen voor de 55, had er maar 49 op de teller, nog mensen hetzelfde voor?

Idem dito : ik had blijkbaar een splitsing gemist waardoor ik op 50 uitkwam!
Hoeveel waren er dan? Heb 3 splitsingen tegengekomen in totaal en elke keer voor de 55 gekozen...
Was als 3e i e treintje met 5...de eerste 2 de (laatste) splitsing gekozen vd 45 en ik ni goe opgelet zekers :-?
Lieven29
Mountainbiker

Post by Lieven29 »

Gekozen voor de 55, had er maar 49 op de teller, nog mensen hetzelfde voor?

Ook de 55 gekozen en iets van een 50 km op den teller, op die brug na het klimmetje op het einde van een bosstuk was er blijkbaar een ongeluk gebeurt, de mug en brandweer stonden daar.
Wellicht is daar een stuk van het parcours geschrapt, ik weet wel niet exact wat er gebeurt is.
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

vrouwtje hier ook gebold,zéér mooi tochtje!niets op aan te merken,ze klapte van een totaal van 5km weg.het goede weer was ook eindelijk nog s van de partij! :P
zéér goede bevoorr na het debacle van vorige week! :cry:
organizatie en alles er rond=TOP
ze heeft nog net de mug & ambulance gezien voor de persoon die gevallen was,veel sterkte en spoedige beterschap voor die persoon!!!!
Crish Biker
Mountainbiker

Post by Crish Biker »

Heel tof parcours en een prima organisatie !
Tot op de volgende editie.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Ook in Waasmunster gereden vandaag. De toer van 55 km kwam bij mij uit op 53 km. De eerste splitsing (35 en 45-55 km) was, maar daar ben ik niet honderd procent zeker van, na ongeveer 8 km aan het einde van de dijk naast de Durme. Daarna ging het een lager gelegen bosstrook in over een vrij vochtig pad waar zich een spoor op gevormd had.

De tweede splitsing kwam na een asfaltbaantje evenwijdig met de snelweg die aan de linkerkant te zien was. Daar ging de 55 km apart van de 35-45 km. Daarna volgde een lange asfaltweg die na verloop van tijd overging in een veldweg met een aantal diepere sporen. Dat was op 25 km na het vertrek. Toen ik er passeerde liepen daar enorm veel wandelaars. Je kwam voorbij de Kennel van Rialto, dat bizarre kasteel waar al die dieren rondlopen, en even verderop hadden de wandelaars aan de linkerkant van de weg een bevoorrading.

De derde splitsing kwam op 43 km na een lang stuk asfalt pal naast de snelweg die daar in de hoogte aan de rechterkant lag. De 35-45 km werden naar links in een soort dreef tussen bomen gestuurd, de 55 km ging verder rechtdoor over hetzelfde stuk asfalt voor nog ettelijke kilometers. Aan de dijk naast de Durme ging het dan linksaf het jaagpad op, eerst een grasspoor, dan gebarsten oude asfalt en eindigend met een grasspoor. Dan kwam ik in een pas heraangelegde straat en ging het dat kasteelpark in. Voor ik wist was ik weer aan de school. Omdat ik dat niet verwacht had moest ik alles dicht gooien voor een kleine die met zijn loopfietsje uit het steegje naar de speelplaats kwam.

Ik heb op een bepaald moment sirenes van hulpdiensten gehoord en mij afgevraagd of er soms iemand van zijn fiets was gereden. Maar ik heb niets van een ongeval gezien. Ik ben laat vertrokken, aan de bevoorrading waren nog enkele bikers aanwezig, maar na de stop heb ik niemand meer gezien. Ik zal dus weer de laatste geweest zijn om toe te komen.

Voor mij hoefde het niet langer te zijn. Ik was boos op mezelf omdat ik geopteerd had voor de 45 km en dan toch het onderste uit de kan wilde door de 55 km uit te gaan. Ik was moe na de nachtrit in Rillaar in de zachte regen (blij dat ik glij over de klei) en een zeer korte nacht.

In de loop van de week volgt er nog een verslagje van deze rit.
TheLion
Mountainbiker

Post by TheLion »

Mooi tochtje ! Ik kwam ook uit op 50 km, om zeker te zijn nog een 2e toertje gereden, en kwam in totaal uit op 100 km.... :-D
Post Reply