Een vaste vork is lichter, waardoor de fiets vinniger aan voelt en vooral bergop rijden makkelijker gaat.
Op veel comfort moet je niet rekenen, en stuurfoutjes in de afdaling worden vaak keihard afgestraft. Je moet veel geconcentreerder rijden.
Ik heb zelf een jaar met vaste vork gereden. Zeer leuk in Vlaanderen en zelfs voor kortere ritjes in de Ardennen, maar sinds ik een verende heb gestoken ga ik toch niet meer terug naar een vaste, denk ik.
Advies nodig van experts!
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Re: Advies nodig van experts!
En is dat makkelijk te veranderen zo'n vast vork wisselen met een vering?_anonymus_ wrote:Een vaste vork is lichter, waardoor de fiets vinniger aan voelt en vooral bergop rijden makkelijker gaat.
Op veel comfort moet je niet rekenen, en stuurfoutjes in de afdaling worden vaak keihard afgestraft. Je moet veel geconcentreerder rijden.
Ik heb zelf een jaar met vaste vork gereden. Zeer leuk in Vlaanderen en zelfs voor kortere ritjes in de Ardennen, maar sinds ik een verende heb gestoken ga ik toch niet meer terug naar een vaste, denk ik.
En is dat bij elke mtb mogelijk die een vaste vork heeft?
-
need for speed
- Mountainbiker
Re: Advies nodig van experts!
Post by need for speed »
verwisselen tussen mijn vaste naar verende 20 minRUDYCOBOY wrote:En is dat makkelijk te veranderen zo'n vast vork wisselen met een vering?_anonymus_ wrote:Een vaste vork is lichter, waardoor de fiets vinniger aan voelt en vooral bergop rijden makkelijker gaat.
En is dat bij elke mtb mogelijk die een vaste vork heeft?
als de vork goed werk is da veel beter dan vaste vork
maar iemand die altijd met vaste vork rijd word da gewoon en zijne body ook
bv tijdens afdalingen met vaste vork = slechter zicht hoe ivm met trillingen - tov vering < = dus veiliger