Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Point7
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by Point7 »

Ik ben die verharde (beton en asfalt) fietspad door de bossen gisteren eens gaan verkennen.

Ik ben ervan verschoten hoe lang die fietspad was. Ze hebben een grote lus gemaakt dwars door de bossen. Ik ben vertrokken aan het bejaardentehuis.

MAAR !!! Zoals het nu ligt is het levensgevaarlijk !!! Bijvoorbeeld. De afdaling na de Floreal (op de zandweg als je links de zwarte route hebt liggen) kruist deze fietspad waarbij men een zeer hoge snelheid kan halen.

Zeker als je nu het verharde gedeelte gaat gebruiken kun je makkelijk 50 a 60km/u halen en op een bepaald moment kruis je het nieuwe fietspad en dat is ook al een afdaling op asfalt van links.

Ook op andere gedeelten kruist men deze nieuwe fietspad. In de zomer als de mensen (toeristen) veel gebruik gaan maken van deze fietspad kan dit tot gevaarlijke situaties leiden.
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

De zwarte route mag je nu niet rijden die is afgesloten vanaf 1 maart. Ze zullen alles wel in orde maken. Vandaag en gisteren ook wat gaan trainen, beter dan op de baan met die koude wind, het lag er weer prachtig bij.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

cuby wrote:De zwarte route mag je nu niet rijden die is afgesloten vanaf 1 maart. Ze zullen alles wel in orde maken. Vandaag en gisteren ook wat gaan trainen, beter dan op de baan met die koude wind, het lag er weer prachtig bij.
Ik vraag me toch af hoe ze die kruisingen gaan oplossen. Het zal zowiezo dikwijls oppassen worden als de gewone fietsers nu ook door die bossen gaan rijden. Der zal dikwijls gevloekt worden op die zotte op ne mountainbike die plots uit de bossen komt gevlogen.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Vandaag ook gaan rijden. In 't bos is het wat warmer dan op de weg. Het ligt er super snel bij en van vettige toestanden is geen sprake meer. Dat fietspad aan de floreal ook een stukje gereden. Ik denk niet dat het voor problemen zou kunnen zorgen. Je moet sowieso oppassen als je een weg kruist, fietspad of geen fietspad.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Zolang de wind uit het koude oosten blijft komen, maal ik de km's af in 't bos. :-)

'Probeersel' met de GoPro op de Lefty: " onclick="window.open(this.href);return false;
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Is dat hier wat te doen qua bepijling?
Welke zijn de mooiste-leukste-meest technische route's? En hoeveel km's?
G3rd
Mountainbiker

Post by G3rd »

prideandglory1891 wrote:Is dat hier wat te doen qua bepijling?
Welke zijn de mooiste-leukste-meest technische route's? En hoeveel km's?

Herentals-Kasterlee-Lichtaart
: BE
green
12 km
blue
15 km
red
11 km
green
blue
27 km

Bepijling is top. Elke route is leuk voor mij. Als ge iemand kan vinden dien het bos op en top kent dat er nog wel leuke extraatjes zijn.
auel neides
Mountainbiker

Post by auel neides »

Net terug van rood/groen. Ligt er heel goed bij, enkele plassen maar met dit mooie weer zijn ze maar een klein euvel :)
Ohja ook dikke zwarte Niner gespot! :drunk: Wie oh wie kwam er op de parking in Herentals voorbij gevlogen toen ik menne vlo op de auto aant steken was? :D
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

auel neides wrote:Net terug van rood/groen. Ligt er heel goed bij, enkele plassen maar met dit mooie weer zijn ze maar een klein euvel :)
Ohja ook dikke zwarte Niner gespot! :drunk: Wie oh wie kwam er op de parking in Herentals voorbij gevlogen toen ik menne vlo op de auto aant steken was? :D
[-X ni goe he auel neides :-D
auel neides
Mountainbiker

Post by auel neides »

Ja de planning was eerst naar Lille te rijden, maar kwas maar wat lui vandaag en heb toch maar voor Herentals gekozen, wat ongeveer zo'n 4 km van mijn voordeur is ofzo :p (o)
Post Reply