Na je rit van't weekend graag wat feedback over hoe de bike zich gedraagt bij keer en draaiwerk. Het korte stuurwerk van het technische type.
Dat hij rechttoe, rechtaan goed bolt daar twijfel ik niet aan.
Mooie bike, de sitckers op de wielen storen me in geen geval. Integendeel.
veel plezier ermee
Canyon Nerve AL 29 8.9
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Motorbiker
- Mountainbiker
- Artie
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26
Re: Canyon Nerve AL 29 8.9
Motorbiker wrote:Na je rit van't weekend graag wat feedback over hoe de bike zich gedraagt bij keer en draaiwerk. Het korte stuurwerk van het technische type.
Dat hij rechttoe, rechtaan goed bolt daar twijfel ik niet aan.
Mooie bike, de sitckers op de wielen storen me in geen geval. Integendeel.
veel plezier ermee
Zaterdag gauw even de landduinenroute gereden (rood+groen) met de nieuwe bike, want had wat weinig tijd...
Mijn bevindingen na een eerste rit: Ik voel me direct thuis op de bike!
Hij is zeer stijf en de veringen (voor-achter) zijn goed op elkaar ingesteld. Voor de singletracks hier in de Kempen kan je de CTD-vering gewoon in de Trail-modus laten staan en filtert hij alles mooi weg. De climb- en Descend modus zal ik enkel in de Ardennen gebruiken, denk ik...
Je kan de bike ook goed van de ene in de andere bocht gooien, zo kan je er goed de vaart inhouden.
Enkel de wielen voelen inderdaad een beetje zwaar aan, zeker na het optrekken van 0 na een technische passage, maar ze zijn wel stijf, hetgeen ik wel een pluspunt vind.
Ik heb nu de biba eruit gehaald en de wielen tubeless gemaakt, misschien dat ze dan wat minder zwaar aanvoelen...
En de Canyon-handvatten trekken op niets, juist plastieken goedkope buizekes, maar dat is snel vervangen door ESI Chunky's!
Voor de rest is dit voor mij een droombike om de trails mee te bestormen (of dit nu in de Kempen is, de Ardennen of de Alpen!!)
Nu zondag uitleven op de 55km van TT in Haacht!
en hoe bevalt de fiets? comfortabel kan ik me wel voorstellen, maar is de demper makkelijk in te stellen om het pompen tegen te gaan? ik zou me ook eentje willen aanschaffen daarmee dat ik eens u mening erover wil horen. thx
- Artie
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26
De fiets bevalt me zeeeeer!!!! Echt heerlijk!VD wrote:en hoe bevalt de fiets? comfortabel kan ik me wel voorstellen, maar is de demper makkelijk in te stellen om het pompen tegen te gaan? ik zou me ook eentje willen aanschaffen daarmee dat ik eens u mening erover wil horen. thx
Ik ben de fiets gaan halen in Koblenz en hij is daar in de showroom volledig afgesteld op mijn lengte en gewicht. Voor de demper/vering: eigenlijk gewoon het meegeleverde boekje van Fox raadplegen en de aanbevolen druk met het bijgeleverde pompje oppompen. Tot nu toe (wat lokale ritjes en de TT Gulpen met 1100hm) geen pompneigingen van de demper gevoeld. Bij het klimmen, gewoon in climb-modus zetten en hij klimt bijna als een hardtail! Trail-stand filtert ook veel weg en met de Descend-stand rijdt je precies op een grote wolk rond!
Dus -naar mijn mening- zijn de veringen zeer goed op elkaar afgesteld en heb ik helemaal geen last van 'pompen'.
De type 2 achterderrie is zeker de moeite waard! Geen geklapper meer van de ketting en ze blijft altijd haar spanning houden. En bij het onderhoud/ wiel wisselen, gewoon naar voor duwen met een speciaal slotje en locken - handig! (Nu kom ik wel van een Shimano Deore-achterderrie op mijn oude fiets = geen echte vergelijkingMichael.S wrote:Is die Type 2 achterderrie de moeite waard?
P.S. In de huidige nummer van MountainbikePlus-magazine kan je een test lezen van de Nerve AL29:
1ste Fun Factor
1ste First uphill
1ste king of the trails