ja we gaan wat fietsen regio Tongerlo en volgende week dinsdag zitten wij in de buurt Muur in Huy en donderdag tot zondag regio Spa
Iemand ervaring met een e-mtb ?
Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Re: Iemand ervaring met een e-mtb ?
Pasta , nee heb de nieuwe E mtb sinds december en gekocht bij een fietsenhandelaar hier in de buurt
ja we gaan wat fietsen regio Tongerlo en volgende week dinsdag zitten wij in de buurt Muur in Huy en donderdag tot zondag regio Spa
voor de zomer periode deze banden opgelegd http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... rodukt=140" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de liefhebbers er zitten nu al 2000 km op de E mountainbike zonder ook maar één probleem , in Zwitserland en Frankrijk verschillende cols HC opgereden en perfekt met voldoende reserve
en het voornaamste onderweg veel positieve reaktie's
, maar één negatieve opmerking gekregen tijdens een pauze en toen ik meer uitleg gaf aan die gast liep die rood
aan 
Heb vorige week met mijne maat in Herenetals gereden en ik moet zeggen dat ik redelijk buiten asem was om em te volgen en dat zelfs met elektrische hulp..
Maar genoten heb ik wel, zalig..
Dus ja, bevestigd weer de beperkingen van de elektrische fiets. Is niet wat de meeste mensen zouden verwachten...Als je een echte mountenbiker voor je hebt dan ben je met je electrische bike nergens...Maar het is wel fijner als je maat niet te lang hoeft te wachten, na je gesukkel.
Maar genoten heb ik wel, zalig..
Dus ja, bevestigd weer de beperkingen van de elektrische fiets. Is niet wat de meeste mensen zouden verwachten...Als je een echte mountenbiker voor je hebt dan ben je met je electrische bike nergens...Maar het is wel fijner als je maat niet te lang hoeft te wachten, na je gesukkel.
heb zo een Stromer gezien in de Alpen maar geen ervaring mee
http://www.stromer.ch/bx-nl/modellen" onclick="window.open(this.href);return false;
JMM , die gast kende mijn medische problemen niet
http://www.stromer.ch/bx-nl/modellen" onclick="window.open(this.href);return false;
JMM , die gast kende mijn medische problemen niet
- eL Tee
- Mountainbiker
Stromer is het e-bike merk van BMC. Je kan ze proefrijden in de BMC Concept Store in Nazareth (vlakbij de Makro).
Persoonlijk vind ik ze oerlelijk.
Ik heb het meer voor de Bulls Six50-e fs en de Ave XH9. En ik wordt bloedgeil van een Nicolai Ion16 e-Boxx, maar die valt een ietsiepietsie buiten budget...
Hulpmotorisatiegewijs zou ik er idealiter een 500W in willen hebben, maar met een 350W zou ik kunnen leven. Nog een paar jaartjes geduld, en je kan de batterijen gewoon in jouw fietstruitje steken terwijl ze opgeladen worden via de flexibele zonnepaneeltjes die in de stof zijn verweefd...
Zo'n Merida lijkt me ook nog een normale fiets, doch gezien mijn leeftijd kweek ik niet zo goed meer van dat fameus zitvlees, en wil dus nen resort onder mijn hol...
Persoonlijk vind ik ze oerlelijk.
Ik heb het meer voor de Bulls Six50-e fs en de Ave XH9. En ik wordt bloedgeil van een Nicolai Ion16 e-Boxx, maar die valt een ietsiepietsie buiten budget...
Hulpmotorisatiegewijs zou ik er idealiter een 500W in willen hebben, maar met een 350W zou ik kunnen leven. Nog een paar jaartjes geduld, en je kan de batterijen gewoon in jouw fietstruitje steken terwijl ze opgeladen worden via de flexibele zonnepaneeltjes die in de stof zijn verweefd...
Zo'n Merida lijkt me ook nog een normale fiets, doch gezien mijn leeftijd kweek ik niet zo goed meer van dat fameus zitvlees, en wil dus nen resort onder mijn hol...
Die Bulls lijkt mij wel wat, mooie fiets, toch een stuk mooier dan die Ave met dat rare frame.
@quixta: Ah, zo bedoelde je het. Dacht dat die kerel zowiezo het elektrisch fietsen dom vond.
@quixta: Ah, zo bedoelde je het. Dacht dat die kerel zowiezo het elektrisch fietsen dom vond.
Hallo,
Ik ben een e-mtb'er.
Mijn fiets is een Haibike eQ XDURO FS
Waarom ben ik overgestapt op e-mtb?:
Zit in mijn been bij een diepe veneuze trombose op 2 plaatsen.
Op doktersadvies moest ik fietsen (hometrainer op zeer licht niveau want mocht geen kracht zetten op mijn kuit. Uiteindelijk de toch wel zware investering gedaan en een e-mtb aangeschaft.
Mijn zoon rijd graag met de mtb en nu kan ik dus elk weekend bij kameraden en de zoon rustig mee rijden en heb ik plezier + het is héél goed voor mijn been met goede resultaten tot gevolg.
Het is zeker niet de bedoeling om mensen eraf te rijden.
Wat ik wel doe is soms mensen voorbij rijden op een helling, aangezien ik zo weinig mogelijk moet kracht zetten op mijn kuit is het beter dat ik naar boven rij dan te voet naar boven te gaan. Met alle respect voor de mensen die aan het afzien zijn op een helling.
Uiteraard zal ik boven dan steeds wachten op mijn kameraden en zoon.
Voor mij is dit de ideale oplossing.
Het maximum dat wij doen is dan ook de 34km. meestal 25 in de ardennen.
Bij deze heb ik me ook voorgesteld op dit forum en hoop hier nog lang plezier te hebben.
Ik ben een e-mtb'er.
Mijn fiets is een Haibike eQ XDURO FS
Waarom ben ik overgestapt op e-mtb?:
Zit in mijn been bij een diepe veneuze trombose op 2 plaatsen.
Op doktersadvies moest ik fietsen (hometrainer op zeer licht niveau want mocht geen kracht zetten op mijn kuit. Uiteindelijk de toch wel zware investering gedaan en een e-mtb aangeschaft.
Mijn zoon rijd graag met de mtb en nu kan ik dus elk weekend bij kameraden en de zoon rustig mee rijden en heb ik plezier + het is héél goed voor mijn been met goede resultaten tot gevolg.
Het is zeker niet de bedoeling om mensen eraf te rijden.
Wat ik wel doe is soms mensen voorbij rijden op een helling, aangezien ik zo weinig mogelijk moet kracht zetten op mijn kuit is het beter dat ik naar boven rij dan te voet naar boven te gaan. Met alle respect voor de mensen die aan het afzien zijn op een helling.
Uiteraard zal ik boven dan steeds wachten op mijn kameraden en zoon.
Voor mij is dit de ideale oplossing.
Het maximum dat wij doen is dan ook de 34km. meestal 25 in de ardennen.
Bij deze heb ik me ook voorgesteld op dit forum en hoop hier nog lang plezier te hebben.