7-4-2013 olne - gileppe - olne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 7-4-2013 olne - gileppe - olne

Post by BerggeitCasualFietser »

phille wrote:wat me ook vooral opviel was de vele tikken die ik onderweg kreeg van mensen die me in de bergaf inhaalden, ik heb er zelfs ene zich zien smijten voor ne maat van ons die hij absoluut wilde inhalen ... blijkbaar heeft die dat nadien nog eens gedaan, en het waren zowel walen als vlamingen, die chrono ging toch niet meer door ?
Jep heb me ook eens druk gemaakt, als er iemand achter je hangt, ik weet dat ik geen vlotte daler ben maar je mag gerust eens zeggen of je komt en langs welke kant, heb er in feite maar enen horen zeggen dat em langs rechts kwam.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Trekkie 800 wrote:Gisteren hier ook geweest voor de 65. Ondanks al het gene waarop hiervoor is gereclameerd toch mijn eigen goed geamuseerd. Ook mijn eerste ardennenrit met meer dan 150hm's onder een stralend zonnetje. Condittie was toch iets beter dan verwacht. :lol:
150hm is toch wat weinig voor een ardenneritje? lol :)
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Bij ons in de kempen is 150hm's al heel veel. 8)
nico_vdb
Mountainbiker

Post by nico_vdb »

MNG wrote:Prachtige dag, ferm tochtje, mooie streek en mij prima geamuseerd! Veel anderen precies toch ook.
68K en 1660 D+.
...
Ik heb deze rit voor het eerst met mijn fietsGPS (Bryton Rider 50) gereden. ik kwam maar op 1500 hm's met 67km afgelegd...
Precies wel veel afwijking tov de 1660 die MNG had en de 1800 die opgegeven waren...

Nog iemand hoogtemeting van de lange toer?
Eventueel met een Bryton Rider 50 (om te weten of het aan mijn toestel ligt of eigen is aan het merk/type)

ik vond het in elk geval wel de moeite om te doen. :-)
(al had er voor mij ook wel minder asfalt in mogen zitten...)
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

nico_vdb wrote:
MNG wrote:Prachtige dag, ferm tochtje, mooie streek en mij prima geamuseerd! Veel anderen precies toch ook.
68K en 1660 D+.
...
Ik heb deze rit voor het eerst met mijn fietsGPS (Bryton Rider 50) gereden. ik kwam maar op 1500 hm's met 67km afgelegd...
Precies wel veel afwijking tov de 1660 die MNG had en de 1800 die opgegeven waren...
HM's worden berekend op basis van luchtdruk.
Als er voor u iemand ne scheet laat, heb je al andere gegevens.
simonvv
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp Carbon 29er, Stumpjumper Comp 26er

Post by simonvv »

Prachige tocht met veel afwisseling! Alleen de bepijling kon beter.

Ik had 68 km (maar zeker 1 km verkeerd gereden) en 1555 hoogtemeters (hoogtemeters bepaald via SportTracks applicatie die de meters berekend adv topografische kaart). Tracking via Sports tracker op mn Nokia: http://www.sports-tracker.com/#/workout ... 10vjqtimmd
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

el gordo wrote:
nico_vdb wrote:
68K en 1660 D+.
...
HM's worden berekend op basis van luchtdruk.
Als er voor u iemand ne scheet laat, heb je al andere gegevens.
Degene die achter me reed had er dan 8.000, de avond ervoor was t lasagna ;)
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Pin jullie maar niet te hard vast op die barometrische hoogtemeters. Als je bv onmiddellijk vertrekt na het opzetten van het toestel staat de hoogte waarschijnlijk nog op het niveau van de vorige keer in Vlaanderen, dus dan zit je er al 150m langs in Olne. Die worden ook bij het totaal opgeteld.
Als het weer onderweg verandert, of zoals hierboven staat "er iemand een scheet laat", dan geeft dit ook een afwijking.

Ge moet maar eens zien naar de resultaten op garmin connect. Er staan zeker 20 verschillende tracks op van gisteren. Lopende van 1300 hms tot wel 1900 hms. Op de garmin connect website kan je daarom elevation correction aanzetten, waarbij de barometrische waardes gecorrigeerd worden met de topologische waardes van op de kaart.

Wat de tocht zelf betreft vond ik die wel leuk, maar ik moet er wel aan toevoegen dat Olne-Spa-Olne van 2 jaar terug meer dan gewoon leuk was, die was gewoon top en zeker 8 euro waard. De bepijling was idd niet altijd even duidelijk, maar 10 of 15km verkeerd rijden. Sorry, dan zijt ge gewoon lomp. Op een gegeven moment voel je toch van, hier had al lang een pijl moeten hangen. En dan rijdt ge gewoon terug tot waar je laatst nog ene pijl gezien hebt. Ge gaat toch geen kilometers op goed geluk beginnen rijden..

Conclusie: ik heb me goed geammuseerd en heb paden gezien waar ik nog niet geweest was. Het uitzicht aan de Gileppe was prachtig. Het was al lang geleden dat ik nog eens 1600+ hms gereden had, dus voor mij was hij ook zeker zwaar genoeg en perfect als voorbereiding naar de komende Ardense marathons.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

scelter wrote:De bepijling was idd niet altijd even duidelijk, maar 10 of 15km verkeerd rijden. Sorry, dan zijt ge gewoon lomp. Op een gegeven moment voel je toch van, hier had al lang een pijl moeten hangen. En dan rijdt ge gewoon terug tot waar je laatst nog ene pijl gezien hebt. Ge gaat toch geen kilometers op goed geluk beginnen rijden.
voor bevoorrading 1 heb ik 60 man mee in mijn zog genomen omdat ik een lint aan de linkerkant niet had gezien, een lint hangen op een plaats die je niet ziet is dom, 60 man aant briesen welke oen heeft ons verkeerd gebracht

na bevoorrading 1, een asfalt (jawel er was heel wat asfalt) afdaling die maar bleef duren, tiens da kan toch ni, dus ik stop en iedereen achter mij ook aant kijken plus-t-fleche / keen pijltje mee :-) dus iedereen de kar gekeerd en 1 km weer naar boven gereden, tot aan het laatste pijltje, tiens dat staat toch rechtdoor, dus wijle weeer naar beneje om na een heel lange bocht toch nog een lint te zien

check die gast hierboven zijne sportstracks en zoek een na Gileppe naar het boske Les Roudoudous, denk ook niet dat die da gedaan heeft voor het plezier he ...

10km verkeerd rijden is wa veel maar niet onmogelijk ...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

phille wrote:
scelter wrote:De bepijling was idd niet altijd even duidelijk, maar 10 of 15km verkeerd rijden. Sorry, dan zijt ge gewoon lomp. Op een gegeven moment voel je toch van, hier had al lang een pijl moeten hangen. En dan rijdt ge gewoon terug tot waar je laatst nog ene pijl gezien hebt. Ge gaat toch geen kilometers op goed geluk beginnen rijden.
voor bevoorrading 1 heb ik 60 man mee in mijn zog genomen omdat ik een lint aan de linkerkant niet had gezien, een lint hangen op een plaats die je niet ziet is dom, 60 man aant briesen welke oen heeft ons verkeerd gebracht

na bevoorrading 1, een asfalt (jawel er was heel wat asfalt) afdaling die maar bleef duren, tiens da kan toch ni, dus ik stop en iedereen achter mij ook aant kijken plus-t-fleche / keen pijltje mee :-) dus iedereen de kar gekeerd en 1 km weer naar boven gereden, tot aan het laatste pijltje, tiens dat staat toch rechtdoor, dus wijle weeer naar beneje om na een heel lange bocht toch nog een lint te zien

check die gast hierboven zijne sportstracks en zoek een na Gileppe naar het boske Les Roudoudous, denk ook niet dat die da gedaan heeft voor het plezier he ...

10km verkeerd rijden is wa veel maar niet onmogelijk ...
Denk dat jullie op die afdaling net naar bovenkwamen toen ik afkwam, eindje verder toch naar links gegaan dacht ik...

Wij hebben uiteindelijk km of 20 25 verkeerd gereden, maar wel paar lange baanbeklimmingen gedaan ....
Post Reply