De test is ook zeer volledig ,ze gaan verder dan alleen maar de wielen eventjes op de weegschaal te zetten.
Wielen: Shimano WH-M540
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- FORZA GERT
- Mountainbiker
Post by FORZA GERT »
Ben vorige week een biker tegengekomen in Nederland en die reed met de 535 reeks.
Als ik je vertel dat ik nog nooit zo een dikke mens op een fiets heb zien rijden, dan weet je het wel zeker. Die gast woog minstens 160 Kg en reeds dus met die 16 spaakskes.
Zegt genoeg over de stevigheid denk ik.
Als ik je vertel dat ik nog nooit zo een dikke mens op een fiets heb zien rijden, dan weet je het wel zeker. Die gast woog minstens 160 Kg en reeds dus met die 16 spaakskes.
Zegt genoeg over de stevigheid denk ik.
- cataloog
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura
Als je niet zozeer naar het gewicht kijkt maar naar prijs/endurance en andere zijn ze zeker aangewezen. Deze wielen staan op mijn mud/trainingsbike en hebben nu 6500 km en heb tot nu toe 1 spaak overgereden en heb ze onlangs binnengedaan voor nazicht en nog goed voor 1000 km.
En ik kan u verzekeren die hebben afgezien, het enige nadeel uit ondervinding is dat je moet oppassen met lichte/vouwbare/smal profiel buiten/binnenbanden. De randen zijn nogal scherp en met zulke banden rijd je snel plat. (vb met Z-Race 2.0 van Ritchey nooit platgereden en met Skinny Jimmy 1.75 9 keer en meestal met Hutchinson binnenbanden MET LANG VENTIEL klein detail maar nodig want anders kan je je band niet oppompen)
En ik kan u verzekeren die hebben afgezien, het enige nadeel uit ondervinding is dat je moet oppassen met lichte/vouwbare/smal profiel buiten/binnenbanden. De randen zijn nogal scherp en met zulke banden rijd je snel plat. (vb met Z-Race 2.0 van Ritchey nooit platgereden en met Skinny Jimmy 1.75 9 keer en meestal met Hutchinson binnenbanden MET LANG VENTIEL klein detail maar nodig want anders kan je je band niet oppompen)
- s3t
- Mountainbiker
Ik heb nu zo'n 4500 km met de wielekes ondertussen. Nog altijd tevreden. Het zwakste onderdeel vind ik de body van het freewheel. Juist nog een nieuwe eropgezet (de tweede reeds). Komt nogal snel speling op en de laatste dichtte niet goed af waardoor de cup een mooi bruin kleurtje begon te krijgen. Nu ja, ff vervangen en we kunnen weer verder. prijs body : 15 €.
Voor de rest nog nikske mee aan de hand gehad. ik heb er de ganse winter 1.5 x country van conti opliggen en daar ben ik nog nooit mee lek gereden. Genoeg druk op smalle bandjes zetten hè
Voor de rest nog nikske mee aan de hand gehad. ik heb er de ganse winter 1.5 x country van conti opliggen en daar ben ik nog nooit mee lek gereden. Genoeg druk op smalle bandjes zetten hè
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik ben aan het twijfelen tussen een WH-M 540 en een zelfgebouwd wiel, XT naaf, XC717 velg, sapim spaken/nippels.
Iemand een idee of en hoeveel de 2' combinatie lichter is?
De WH-M 540 staat 169 bij bike2build!
Voor de looks de 540's, al mag je die XT/XC717 combo in het zilver niet onderschatten.nothing 's impossible wrote:Ik ben aan het twijfelen tussen een WH-M 540 en een zelfgebouwd wiel, XT naaf, XC717 velg, sapim spaken/nippels.
Los van de looks zou ik voor de klassieke wielset gaan.
(Pas op, als je wat zwaarder bent, neem je best de DT XR4.1 velg. Die is wel gevoelig duurder.)