Training: hartslagmeters

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
sebbe
Mountainbiker

Post by sebbe »

a propos he :smile:
weet er iemand waar ze sigma's hartslagmeters verkope? liefst in de omgeving van brussel

thx sebbe
Guest

Post by Guest »

Ik denk dat ze die zowat overal verkopen, vb. bij Disport, AS Adventure, verscheidene fietsenmakers.
Wat de kwaliteit betreft. Ik heb geen ervaring met hun hartslagmeters maar wel met hun draadloze fietscomputers. Ik heb onlangs 2 BC 800 met RCA (draadloze zender gekocht). Na een week werkten geen één van de twee meer. Bleek dat de batterij van de zender (van de 2) al leeg was. Gratis vervangen door de fietsenmaker. Eén set werkt sindsdien perfect. Maar de andere set geeft voortdurend verkeerde snelheid aan of valt geregeld uit. Het metertje (de BC800 zelf dus) werkt perfect maar er schort iets aan de draadloze verbinding). Wachten op een vervanging dus.
Gezien een hartslagmeter steeds draadloos is beloofd dit dus. En wat betreft je eerdere vraag over de naservice: polar heeft een invoerder in België (VitaSport in Dendermonde) die inderdaad zeer goed is. Ik denk dat je bij Sigma aangewezen bent op de goodwill van je verkoper en dus voor alle veiligheid hem beter koopt bij een dealer of fietsenmaker die je goed kent. Kwestie van wat te kunnen regelen nadien. Heb bv ook een Cateye Mity 3. Zeer degelijk computertje maar nogal een kwetsbare draadverbinding. En het voetje kost bijna evenveel als de gehele set. Toen mijn draad eens gebroken was heeft mijn fietsenmaker (nog nen echte) me gewoon gratis een andere fietscomputer gegeven :grin:. zie ik ze bij AS Adventure of De GB nog niet doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ivo op 2002-05-12 20:18 ]</font>
sebbe
Mountainbiker

Post by sebbe »

danku ivo ma nu weet ik nog altijd ni wa ik moet doen ale ik denk da ik toch ga probere de sigma te kope
of nu toch de A3 van polar
ik weet het ni ze
:sad:
sebbe
Guest

Post by Guest »

Ik kan niets garanderen over de kwaliteit van de Sigmahartslagmeter want die ken ik niet. De A3 zou ik toch niet kopen. En als ge toch persé ne polar wilt kunt ge altijd mijne A5 overkopen :smile: (nog onder garantie, een paar maand oud met nieuwe band). Heb ik een reden om een S-serie te kopen.
p.s. Wel cash hè, niet zoals met die wielen van VR.
sebbe
Mountainbiker

Post by sebbe »

sebbe
Mountainbiker

Post by sebbe »

en aan hoeveel eurooootjes zou je dan de A5 verkope?
thx sebbe
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Yo Sebbe, ikzelf gebruik ook de PC 14 en ben er zeer tevreden van. Geen gsm storingen e.d., werkt perfect en geeft je na de training of wedstrijd genoeg informatie.

Een aanrader dus.

:grin:
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ja laps, nu gaat hij weer beginnen te twijfelen...Zelf heb ik een tijd lang met het topmodel van Sport Instruments rondgereden, maar daar was ik echter niet tevreden van. Tot 2 maal toe een nieuw toestel gekregen (onder garantie), maar op de lange duur ook overgestapt naar Polar (XT). Hier wel zeer tevreden over!!!
Bieper
Mountainbiker

Post by Bieper »

bij polar betaal je vooral de naam (in mijn ogen niet meer waard dan bij een ander merk)heb al een accurex plus achter de rug ben nu aan een nieuwe toe en heb me een ciclosport hac4 besteld naart schijnt prijs kwaliteit heel goed en een goede serves achteraf en de prijs een stuk lager dan bij de vergelijkbare modellen van polar dus...
http://www.ciclosport.de
sebbe
Mountainbiker

Post by sebbe »

yoooooooooooo de manne
ja denk da ik nu de pc 14 van sigma ga kopen
mijn fietsemaker heeft het mij ook aangeraden en aangezien crazy D hem ook gebruikt zal het wel goe zijn he :grin:
ik denk da ik er gewoon voor ga gaan
hopelijk is hij goed
als jullie nog informatie hebben weet het mij dan te zegge he
alvast bedankt voor alle informatie he :wink:
ahja crazy D wil je me accepteren of wil je me is adden in de msn lijst plz

thx sebbe
Post Reply