Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik rij sinds een paar maanden met een 5 en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik zit er wel goed op (een 18"), maar dat is uiteraard zeer persoonlijk, en afhankelijk van uw lichaamsbouw en de framemaat.
De duals werken subliem. Ik kwam van gripshifts, en had wat schrik voor die duals, maar nu zou ik ze absoluut niet meer willen missen. Buiten het monopoly gedoe van schimano met hun schijfrem/dualschifters zie ik geen enkel nadeel. Waar is de tijd dat ik met bemodderde handen moest sleuren aan mijn gripshifts om op te schakelen #-o #-o , ze waren ook al wat van leeftijd hoor, maar kom. Nu schakel ik zonder de minste moeite. En die schijfjes...gewoon zalig. Perfect doseerbaar, en bijten als een anker. Eén groot nadeel: de originele XT-blokken zaten er bij mij door op ongeveer 450km... :roll:, heb nu andere gestoken, dus we zullen zien.
Ook de vork is voor mij zeer goed (vooral de lock-out is een pluspunt), maar aangezien ik van een niet geveerde fiets kom zou waarschijnlijk elke vork goed zijn...
maw: ik heb er 1059 voor betaald (bij den duits) en denk dat ik prijs/kwaliteit een goeie zaak gedaan heb.

oja, nog dit: dat wit is ... nogal rap vuil... #-o #-o

suc6

Mario

zie ook:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=319280
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=319285
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

In "Fiets" van enkele maanden terug stond er een test van 7 hardtailes. De Cube LTD5 zat er ook tussen. De fietsen werden in deze test voor de gelegen heid getest door 5 verschillende fervente mtb'ers. Hier zeiden drie van de vijf testers geen goede positie te kunnen vinden op de 20" ltd5 die ze ter beschikking hadden. Precies een speciaal modelleke die Cube.
jofko
Mountainbiker
Location: Giant XTC Hybrid, Full XT, Magura Louise, Fox F80 RLT, Crossmax XL

Post by jofko »

Damn, wordt moeilijke beslissing! Het is zo, da wit... doet me ni zoveel, da moet ni blinken v mij. Mr die vorm é #-o , tzou vr mij zowiezo al ne 18" zijn(dus gene 20" zoals in die test, mr verhoudingen blijven waarsch hetzelfde :-? ), ik ben juist 1.80m (67kg) en ben gewoon op ne redelijk kleine kader te rijden dus denk dat die 18" perfect zou zijn. En die vork, omdat dat nu die midseason is is dat ne Scareb Comp 2005 met lock out, denk wel in orde van kwaliteit é.
Weten jullie of dage daar in Bonn (waar bike discount zit) even op da fietske moogt rijden?
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

Ik rijdt nu 2 jaar op een LTD frame. Ik ben 1.87m en de kader is een 22". Voor mij is die kader ideaal. Wat je wel hebt is dat de bovenbuis wat langer is dus je licht platter op de fiets. Doch mijn armen zijn wat langer en mijn bovenlichaam is ook wat groter dus voor mij de ideale fiets. Ik kom van een pro-flex 757 en die was toch aan de korte kant. Kwaliteit van de ltd is goed. Diene kader heeft deze 2 jaar al wat afgezien doch het is er niet aan te zien. Het is ook een zeer stijf kader dus comfort zul je uit je banden moeten halen. Ik heb mijn fiets zelf in elkaar gestoken doch de onderdelenlijst die je daar opnoemt lijkt mij wel dik in orde. Omdat de kader wat langer is is de wendbaarheid iets minder doch hij is wel veel stabieler in snelle afdalingen. Ik ben er zeer tevreden over
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik heb me ook op viper ( :( ) zijn tabel geïnspireerd om de bovenbuismaat (en dus de framemaat) te kennen. Dus ff "de vipersite" bezoeken, en met een paar basislichaamsmaten zal je misschien al iets meer te weten komen ivm met de ideale framemaat.
Aangezien ik met een 18" rij ben je uiteraard welkom om bij mij te passeren en een testritje te doen!! Alhoewel Deurne natuurlijk niet bij mijn deur is. Ikzelf zit nogal vaak in a'pen voor klanten, maar dat is meestal 's avonds...( waarschijnlijk nu dinsdag zelfs).
Laat maar iets weten anders.

Mario
jofko
Mountainbiker

Post by jofko »

mario wrote: Laat maar iets weten anders.

Mario
Amai, is ongelooflijk vriendelijk van dat aan te bieden! Moest je dinsdag echt in Antwerpen zijn dan zou het wel super zijn mocht ik er is even op zitten en rijden om de houding te controleren! Ik moet wel werken tot 19u dus kan zelf pas 's avonds...
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik zal pas deze namiddag met zekerheid weten of mijn afspraak van morgen zeker doorgaat. Ik laat nog iets weten.

Mario
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Afspraak is verplaatst naar 30dec om 16.00uur. Ik moet in a'pen centrum zijn. (rond de paardenmarkt) Ik wil gerust de bike in de koffer steken. (als ge er maar niet mee naar huis bolt... [-X graptje zenne... :P )

Mario
jofko
Mountainbiker

Post by jofko »

Damn, ge hebt mijn planneke al door :wink: . Spijtig genoeg kan ik dan niet want dan zit ik in de Alpen :D ... Toch heel hard bedankt vr het aanbod! En ... nog veel succes met de zaak en je Cube !!
lucvandeuren
Mountainbiker

Cube LTD Four

Post by lucvandeuren »

Ik ben een beginnende mountainbiker en heb mijn oog laten vallen op een
Cube LTD Four model 2004. Ik heb deze gevonden op de site
www.bike-discount.de voor de prijs van € 799 (normaal € 1299).
Doe ik hier een goede koop mee of niet. Ik ben ongeveer 1,75 m groot,
welke maat van fiets kies ik best ????
Post Reply