een vraagje;
ik rij met goedkope klikpedalen ongeveer 30 €, maar na een tijdje komt er speling op (nogal redelijk veel)
heb je dat ook met duurdere klikpedalen of moet ik klikpedalen aanzien als een "wegwerponderdeel" dat je beter ieder jaar vervangt en dan beter goedkopere modellen koopt!
vraag over klikpedalen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
wat bedoel met speling.
aan de plaatjes(vastzitten van de schoenen of op de assen ??
aan de plaatjes(vastzitten van de schoenen of op de assen ??
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Heel veel! Als er het woordje "Ti" in voorkomt, dan reken je al maar enkele euro extra (meestal toch)
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Bij mij verslijten de pedalen (time) van het in en uitklikken.
De bruggen verslijten, niet de assen.
De bruggen verslijten, niet de assen.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
de assen hangt van de kwaliteit van de lagers af, op mijne gewone velo staan zo een standaart plastieke pedalen die je voor een appel en een ei koopt, en daar moet ik om de 5 maand nieuwe opzetten, ik heb pas mijn laatste paar erop gezet, en als dat versleten is ga ik de stalen pedalen die op mijne mtb stonden voordat ik klikpedalen had proberen. Daar heb ik ongeveer een 700KM mee gereden en er zit nog niks speling op.
op mijn 2 paar klikpedalen in gebruik ook nog niks speling (zou maar erg zijn bij het nieuwste paar, na 200KM). Maar kklikpedallen op ne velo om mee naar school te rijden gaat ook nie echt.
op mijn 2 paar klikpedalen in gebruik ook nog niks speling (zou maar erg zijn bij het nieuwste paar, na 200KM). Maar kklikpedallen op ne velo om mee naar school te rijden gaat ook nie echt.
-
Metalcat
- Mountainbiker
Het is absoluut niet normaal dat de lagers/assen van een klikpedaal zo snel verslijten, tenzij het brol is natuurlijk. Ik had tot vorige week 636's en heb hier een kleine 5000km mee gedaan. Ze zijn nog ni echt versleten doch ik ben van cranckstel veranderd en de laatste keer dat ik mijn pedalen gekuist heb ben ik vergeten wat koperpasta op de draad te doen
bijgevolg, pedalen vastgeroest in de cranck (deore) en absoluut niet meer los te krijgen
. Heb nu een LX ocatlink en 540's erop liggen. Moet weer goed zijn voor de volgende 4000km.