Ma 01/04/2013 Beaumont :: 13de La Salamandre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
HardTail Charlie
Mountainbiker

Re: Ma 01/04/2013 Beaumont :: 13de La Salamandre

Post by HardTail Charlie »

Inderdaad een ferme tocht, wat een mooie streek toch ginder bezuiden Charleroi. Sommige stukken helemaal droog en snel, maar dan keer op keer plots behoorlijk diepe moddergeulen die het toch (naar mijn gevoel en kunnen tenminste) lastig maakten. En dan die gure wind ook. Pffff....
Na 40tal Km afscheid moeten nemen van mijne maat die na een klapband met de ophaaldienst naar huis moest. Zelf de 65 (niet chrono) volgemaakt. Ik vond de bepijling toch wel goed (maar misschien lag dat aan mijn lagere snelheid ivm de chrono-mannen ;-).
Afspuit"stand" enig minpunt.
Voorts, dikke chapeau (ook aan Ellen die ik onderweg meermaals tegenkwam en die deze rit zowat in haar eentje volmaakte !) , en de omelet aan de laatste bevoorrading was lekker !
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Vanmorgen vertrokken met 4 man, Winnitou, Jemp, Afdalerke en ik dus.
Mooie streek, mooie tocht en prachtig weer!!
Qua uitpijling waren er geen opmerkingen, alles stond goed uitgepijld.
Na 10km, stond er al bevoorrading, beetje vroeg, maar soit.
Voor de rest prachtige streek, mooie bossen hier en daar pittige klimmen en even pittige afdalingen.
Alles heel goed berijdbaar, het lag op veel plaatsen zelfs heel droog!
Goeie organisatie!

Kovan
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Na een 10tal dagen zonder regen eindelijk nog eens tijd om de mtb uit te halen.
180km Rvv op zaterdag en 90km op zondag is echter niet de beste voorbereiding om 61km chrono rijden. Als je dan nog eens te laat uit het bed rolt en de start mist, kun je zelfs niet in het wiel kruipen van een ander.
Het parcours leek mij hetzelfde als vorig jaar, dus veel goed lopende stukken met hier en daar een kuitenbijter. Amaai die benen deden zeer bergop. qua ondergrond was het mooi droog, met hier en daar een beetje modder en water. Tot km40 was mijn presteren nog redelijk, maar toen ik met een leegloper zat, was het niet alleen mijn band die plat was. Vanaf dat punt was het meer harken en kruipen dan rijden, de benen waren volledig leeg. Voor mijn band kreeg ik nog wat lucht van Winnitoe, waarvoor dank, maar de benen die geraakten niet meer op dreef. Gelukkig kwam ik toch nog binnen een redelijk termijn binnen van de vermoedelijke winnaar die al volledig omgekleed was, proficiat Sam.
b*b
Mountainbiker

Post by b*b »

@hardtail Charlie
Na de rando heb ik stefke (vriend van ellen) maar proficiat gewenst...hij was een beetje jaloers/ teleurgesteld dat niemand hem een hand gaf omdat hij had uitgereden :-D
Proficiat stefke [-o< [-o< [-o<
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

Bij deze mijn welgemeende excuses aan Stefke, en tevens een dikke Proficiat! Ik heb hem onderweg niet leren kennen, en kon toch ook niet alleman die de rit uitreed persoonlijk gaan feliciteren. Maar nu, bij deze dus... :wink:
Stef86
Mountainbiker

Post by Stef86 »

Mercikes b*b, ik had de steun op dat moment nodig...
Toch elke week jaloers dat niemand mij op nen toertocht zoveel aandacht geeft... Hoe komt dat toch!? :-D

En stiekem ook trots op het vriendinneke die het inderdaad toch maar op haar eentje volledig uittuft. Alhoewel, als ik zo hoor, volledig alleen fietst ze toch nooit.. :wink:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Uitslagen?
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

ben ook benieuwd naar de uitslagen. Heb een mailtje gestuurd naar de organisatie. Van zodra ik iets hoor laat ik het weten!
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Mijn vuurdoop in Beaumont was er eentje in mineur. :evil:
Zeker niet te wijten aan het parcours of de organisatie ( =D> =D> ) maar aan de man zelve. :oops:

Hopelijk kan ik er volgend jaar weer bij zijn met goede beentjes ,doch eenmaal bovengeklauterd maakten de afdalingen veel goed. O:)
mtbwim
Mountainbiker

Post by mtbwim »

Butch wrote:ben ook benieuwd naar de uitslagen. Heb een mailtje gestuurd naar de organisatie. Van zodra ik iets hoor laat ik het weten!
uitslagen zijn op hun website te vinden

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... MDUyMGQ4Nw" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply