Allen,
Ik ben van plan om een nieuwe mtb aan te schaffen. Ik ben nog nieuw in de sport en weet het allemaal niet zo goed. Nu de fiets die ik op ogen heb is de Specialized Rockhopper pro. Deze komt standaard met een Rockshox cx30 vering. Na even zoeken en ook op het forum te hebben gekeken vind ik zeer weinig terug over dit vork.
Ik begrijp dat dit geen Fox vork is en waarschijnlijk niet van extreem hoge kwaliteit is. Maar het is de bedoeling recreatief met de fiets te gaan rijden, elke zondag een tour van een 30-50km.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit vork of deze aanbevelen/afraden. En waar de verschillen liggen met duurdere vorken.
Kan ik beter onmiddelijk een nieuw vork laten steken?
Ik vraag echt specifiek over het vork niet over de bike zelf, dus gelieve geen andere voorstellen van bikes te doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kenneth F.
Rockshox xc30
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: Rockshox xc30
hangt er allemaal een beetje vanaf:
De vork doet z'n werk goed, maar het is geen topvork (jij noemt nu fox, maar rock shox zelf heeft ook zeker topmodellen). Waar zit hem nu het verschil met de duurdere vorken: gebruikte materialen, gewicht, instelmogelijkheden, veersysteem, ... . Maar waarom heb je een duurdere vork nodig moet je jezelf afvragen. Naar gelang ik kan lezen, zal deze vork voor jou wel volstaan.
je kan later nog altijd upgraden
De vork doet z'n werk goed, maar het is geen topvork (jij noemt nu fox, maar rock shox zelf heeft ook zeker topmodellen). Waar zit hem nu het verschil met de duurdere vorken: gebruikte materialen, gewicht, instelmogelijkheden, veersysteem, ... . Maar waarom heb je een duurdere vork nodig moet je jezelf afvragen. Naar gelang ik kan lezen, zal deze vork voor jou wel volstaan.
Sorry dat ik hier het merk fox gebruik, dat is een blijk van mijn onervarenheid.tek-zotic wrote:hangt er allemaal een beetje vanaf:
Is deze vering nog met een echte veer? want deze heb ik nu op mijn huidige fiets steken (fiets van decathlon) en deze trekt echt op geen fluit!
Voor de rest ben ik al veel met deze post, bedankt daarvoor!
-
Stanneke
- Mountainbiker
- Location: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017
Ik heb ook een RH pro van 2013 en ben tot op heden zeer tevreden.
Bij specialized kunt ge normaal testritten doen. Dus ga er eens heen zou ik zeggen en regel een test. Dan weet ge direct waar ge aan toe zijt.
Bij specialized kunt ge normaal testritten doen. Dus ga er eens heen zou ik zeggen en regel een test. Dan weet ge direct waar ge aan toe zijt.
Ja deze is met een echte veer, maar dit wil niet persé zeggen dat de vork bagger isFranckx wrote: Is deze vering nog met een echte veer? want deze heb ik nu op mijn huidige fiets steken (fiets van decathlon)
Hey
Heb je 'm ondertussen gekocht? Ik overweeg dezelfde aan te schaffen voor een gelijkaardig doel. Ritjes op zondag, misschien af en toe 'ns in de Ardennen. Ben beginner en hoe meer ik op fora lees, hoe moeilijker ik de keuze vind.
Heb je 'm ondertussen gekocht? Ik overweeg dezelfde aan te schaffen voor een gelijkaardig doel. Ritjes op zondag, misschien af en toe 'ns in de Ardennen. Ben beginner en hoe meer ik op fora lees, hoe moeilijker ik de keuze vind.
Ik heb hem niet gekocht, ik vond een degelijke vering toch wel belangrijk en wou daarom toch 1 op luchtdruk. Ik heb een cube Ltd pro gekocht en hier staat een manitou marvel op. Misschien niet het bekendste merk. Maar ik ben er zeer tevreden over.
Grtz
Grtz
Post Reply
7 posts
• Page 1 of 1