Maaike wrote:Ik rij met een Cube Hyde 28". (wielomtrek 2200)
Achteraan een 14, vooraan een 44.
's morgens het brugje over de Dender valt mee, 's avonds moet ik een bocht van 360 graden maken net voor ik het brugje oprij, dus dan sta ik zowat stil om erop te rijden en moet ik wel wat aan het stuur trekken.
Vandaag was de tweede keer met deze bike (dinsdag de eerste), dus ik kan nog niet echt veel zeggen over windinvloed. Aanzetten gaat wel traag als ik niet aan m'n stuur trek, maar ik passeer ook maar 6 straten en 1 stoplicht. De meeste auto's geven fietsers toch voorrang op de plaatsen waar ik passeer (tot nu toe).
Ik zit voor het grootste deel wel weg achter wat bomen oid, dus ik hoop niet te veel last van de wind te hebben, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik ga nu wat opbouwen en hoop toch vrij snel alle dagen met de fiets te kunnen gaan. Maar we zien wel.
Het is wel echt zalig om gewoon te kunnen rijden en niet zo op de hoede te zijn zoals ik hier lees van sommige die door het Brusselse moeten...
Alleen passeerde ik deze morgen een tegenligger die vollop op z'n GSM aan het tokkelen was terwijl hij in het midden van het jaagpad reed waarvoor ik wel even moest uitkijken.
idd, lekker op een jaagpad! lees: geen auto's of ander gemotoriseerd verkeer, alleen maar fietsers en andere trage weggebruikers. rij zelf steeds richting Gent via de Moervaart.. Binnenkomt komen de mooie beelden er weer bij: opkomende zon op 't water, etc...