Loon en Job

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Wat is jouw NETTO loon ? ?

< €1400
7
5%
€1400 - €1600
20
15%
€1600 - €1700
16
12%
€1700 - €1800
13
10%
€1800 - €1900
11
8%
€1900 - € 2000
11
8%
€2000 - €2100
12
9%
€2100 - €2200
5
4%
€2200 - €2300
7
5%
> €2300
31
23%

Total votes: 133

koenvools
Mountainbiker

Re: Loon en Job

Post by koenvools »

Leerkracht in het lager onderwijs (6de leerjaar), getrouwd en 4 kinderen ten laste. Een wedde-anciënniteit van 13 jaar.
Rekening houdende met het aantal vrije dagen (weekends, vakanties, woensdagmiddagen) hoor je me zeker niet klagen over mijn wedde. :-)
Aan de andere kant kosten kinderen heel wat geld. Ze zijn nu nog klein (6 en 2 jaar), maar later zal dit toch een ferme hap uit ons budget kosten... En laat sparen nu net niet één van mijn sterke punten zijn... 8)
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Ik ontwerp het interieur van schepen.
Als ik mijn loon vergelijk met dat van mijn studiegenoten kan ik niet klagen, dat doe ik ook niet.
Daarbij komen er nog maaltijdcheques en een extra vergoeding wanneer ik naar't buitenland moet voor werfcontroles. En binnenkort fietsvergoeding wat ook nog eens + 180 euro netto per maand zal opleveren.
Anderzijds heb ik geen zicht op bedrijfswagen of tankkaart (zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten).
JOBA
Mountainbiker

Post by JOBA »

zaskar72 wrote:toch nog maar is benadrukken dat je moet stemmen met je NETTO loon hé ! ! ! =D> Dank U !!! [-o<
Je moet misschien ook wel rekening houden met de ervaring dat mensen hebben. Iemand dat pas begint zal een heel ander loon hebben dan iemand dat zoals ik al 15 jaar aan het werken is. Dus misschien is het beter om een poll te maken met een combinatie van het aantal werkjaren en het loon. Dat geeft misschien een beter beeld.
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

JOBA wrote:
zaskar72 wrote:toch nog maar is benadrukken dat je moet stemmen met je NETTO loon hé ! ! ! =D> Dank U !!! [-o<
Je moet misschien ook wel rekening houden met de ervaring dat mensen hebben. Iemand dat pas begint zal een heel ander loon hebben dan iemand dat zoals ik al 15 jaar aan het werken is. Dus misschien is het beter om een poll te maken met een combinatie van het aantal werkjaren en het loon. Dat geeft misschien een beter beeld.
Inderdaad, daarom is deze poll vrij nutteloos als je niet rekening houdt met andere factoren(leeftijd/zelfstandige/zaakvoerder/opleidingsgraad). Ik ben zelf al 21jaar zelfstandige en als ik zie wat ik netto over hou tov van toen, dat is nu bijna het drievoud. Ik weet ook wel dat een zelfstandige geen vast netto loon heeft maar dit is een benadering.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Ik werk dit jaar 20 jaar bij de overheid. Ik word niet slecht betaald, maar als alleenstaande met 2 kinderen, moet je niet te gek doen. "Tevreden" is dan ook een onderdeel van de opvoeding.

En stilaan beginnen wij de bezuinigingen van de overheid op alle gebieden te voelen (incl. financieel).
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

KWBiker wrote:Ik werk dit jaar 20 jaar bij de overheid. Ik word niet slecht betaald, maar als alleenstaande met 2 kinderen, moet je niet te gek doen. "Tevreden" is dan ook een onderdeel van de opvoeding.

En stilaan beginnen wij de bezuinigingen van de overheid op alle gebieden te voelen (incl. financieel).

Bij de overheid wordt gesjoemeld met de lonen... Ik ken iemand die eigelijk maar €1500 zou mogen verdienen maar hij heeft er €2200 door te sjoemelen.... En nog extra's als een smartfoon & een internetaansluiting. En dat om rond te rijden met een minister tussen 8u en 17h. Als ze daar al is zouden met de grove borstel doorgaan dan zou er al veel geld in de schatkist komen.
cherryman
Mountainbiker

Post by cherryman »

Veel rijke mensen hier percies, al zal dit ook wel aan de jaren dienst en ploegenwerk liggen wrsch. Dag en nacht verschil tussen (3) ploegenwerk en dagwerk. Dat merk ik zo al als ik mijn loon naast dat van mijn broer neerleg.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

@Winno, ik zou het op prijs stellen als je een andere avatar zou kiezen... :off:

Ik heb deze avatar "gemaakt" en gebruik hem dus al veel langer dan jij.

Wat de lonen betreft... mijn nettoloon ligt nog wat hoger dan de laatste categorie MAAR dat komt ook omdat ik gemiddeld tussen de 45 en 50 uren per week maak. Moest ik een gewone job van 38 uur/week hebben zou dit een stuk minder zijn. Als ik vergelijk met mijn echtgenote die in het onderwijs staat en als ik zie wat zij verdiend voor 24 uur/week met een voltijdse uurrooster wordt ik slecht betaald, het is dus allemaal relatief.

Ohja...er valt echt wel iets extra te verdienen door online wat te investeren en wat risico te nemen... :wink:
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Edlisjas wrote:@Winno, ik zou het op prijs stellen als je een andere avatar zou kiezen... :off:

Ik heb deze avatar "gemaakt" en gebruik hem dus al veel langer dan jij.

Wat de lonen betreft... mijn nettoloon ligt nog wat hoger dan de laatste categorie MAAR dat komt ook omdat ik gemiddeld tussen de 45 en 50 uren per week maak. Moest ik een gewone job van 38 uur/week hebben zou dit een stuk minder zijn. Als ik vergelijk met mijn echtgenote die in het onderwijs staat en als ik zie wat zij verdiend voor 24 uur/week met een voltijdse uurrooster wordt ik slecht betaald, het is dus allemaal relatief.

Ohja...er valt echt wel iets extra te verdienen door online wat te investeren en wat risico te nemen... :wink:
VERKLAAR.......... :-k
GW
Mountainbiker

Post by GW »

Daar is hem weer met zen brokerbanners... :roll:

Misschien maar in eens een patent op je avatar aanvragen??
Locked