Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
G3rd
Mountainbiker

Re: Met de fiets naar het werk

Post by G3rd »

R1ALAIN wrote:Hieronder wat impressies wat ik gisteren allemaal ben tegengekomen tijdens mijn meer dan 4 uur durende calvarietocht in de heen- en terugrit woon-werkverkeer.
Image
Image

Dat ziet er al meer een survival uit dan een ontspannen woon werk fiets tochtje :-D
Dirty Bu$ter
Mountainbiker

Post by Dirty Bu$ter »

Het is inderdaad op sommige stukken survival :-D Deze morgen 800m tevoet mogen stappen wegens volledig onberijdbaar, vele sneeuwophopingen die als de tering hard bevroren waren vanochtend om 5u30! Weg is wel degelijk voor een reden afgesloten voor autoverkeer, ik kon het me toch niet laten 8) Wat een weekje, deze middag nog deftig naar huis geraken en mijn woon-werk week zit erop :-D
timvdl
Mountainbiker
Location: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015

Post by timvdl »

G3rd wrote:
R1ALAIN wrote:Hieronder wat impressies wat ik gisteren allemaal ben tegengekomen tijdens mijn meer dan 4 uur durende calvarietocht in de heen- en terugrit woon-werkverkeer.
Image
Image

Dat ziet er al meer een survival uit dan een ontspannen woon werk fiets tochtje :-D
Survival kan ook plezant zijn :) Hier in de Noorderkempen valt het dan nog goed mee. Alles vrij vlot berijdbaar.
Dirty Bu$ter
Mountainbiker

Post by Dirty Bu$ter »

De tocht terug naar huis was een wereld van verschil met deze morgen!!! Lekker zonnetje, alle sneeuw bijna gesmolten!!!! Nice, enkel nog maar eens een complete aanval op het materiaal dat kutzout!! Daarnet de hele bike nog eens een extra poetsbeurt gegeven! Mijn week ww zit erop, succes nog voor morgen voor wss de laatste winterdag :-D
aimé
Mountainbiker

Post by aimé »

Ik heb mij nog altijd niet kunnen opwarmen na deze morgen...
Gans mijn lijf heeft nog kou (hopelijk geen ziekte int verschiet...)

Deze morgen echt afgezien, gans de baan gietende regen bij drie graden...

Waar blijft het zonneke??? wordt er stilaan moedeloos van...
amedeeke
Mountainbiker

Post by amedeeke »

aimé wrote:Ik heb mij nog altijd niet kunnen opwarmen na deze morgen...
Gans mijn lijf heeft nog kou (hopelijk geen ziekte int verschiet...)

Deze morgen echt afgezien, gans de baan gietende regen bij drie graden...

Waar blijft het zonneke??? wordt er stilaan moedeloos van...
Amen to that! Al 2 ochtenden na elkaar doorweekt en koud... enough is enough

MAAR hard wordt ge er wel van ;-)
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Pfff, inderdaad, deze morgen nog de straat ni uit of het (ijs)water stond al in mijn schoenen...
Hopelijk zijn de schoenen genoeg gedroogd in het chauffagekot tegen vanavond. :evil:
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Vanmorgen was het wel prettig rijden...

Ik rij singlespeed naar het werk. Gezien ik van thuis 2 km fiets, dan op het jaagpad kom en in Aalst er af rij op 1 km van het werk, is dat ook goed doenbaar.
Ik merk dat ik veel beter op tempo blijf, omdat ik niet kan afschakelen. :-)
Ook de kilometerteller werk goed als motivatie.

Deze morgen 23.7 km op net iets meer dan een uur. Daar moet nog wat afkunnen.

Wat ik hier altijd las van fris toekomen op het werk kan ik nu ook beamen (toch na een douche). Zalig! :-)
timvdl
Mountainbiker
Location: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015

Post by timvdl »

Maaike wrote:Vanmorgen was het wel prettig rijden...

Ik rij singlespeed naar het werk. Gezien ik van thuis 2 km fiets, dan op het jaagpad kom en in Aalst er af rij op 1 km van het werk, is dat ook goed doenbaar.
Ik merk dat ik veel beter op tempo blijf, omdat ik niet kan afschakelen. :-)
Ook de kilometerteller werk goed als motivatie.

Deze morgen 23.7 km op net iets meer dan een uur. Daar moet nog wat afkunnen.

Wat ik hier altijd las van fris toekomen op het werk kan ik nu ook beamen (toch na een douche). Zalig! :-)
Met welke tandwielen rij je dan? Ik kan me voorstellen als het soms wel duwen is, en op andere momenten door de boter trappen is, afhankelijk van hoe de wind staat? Of valt dat best mee?

Hoewel ik wel merk als ik meestal maar 3 tandwielen gebruik op mijn woonwerkfiets van in de winter...
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Ik rij met een Cube Hyde 28". (wielomtrek 2200)
Achteraan een 14, vooraan een 44.
's morgens het brugje over de Dender valt mee, 's avonds moet ik een bocht van 360 graden maken net voor ik het brugje oprij, dus dan sta ik zowat stil om erop te rijden en moet ik wel wat aan het stuur trekken.
Vandaag was de tweede keer met deze bike (dinsdag de eerste), dus ik kan nog niet echt veel zeggen over windinvloed. Aanzetten gaat wel traag als ik niet aan m'n stuur trek, maar ik passeer ook maar 6 straten en 1 stoplicht. De meeste auto's geven fietsers toch voorrang op de plaatsen waar ik passeer (tot nu toe).
Ik zit voor het grootste deel wel weg achter wat bomen oid, dus ik hoop niet te veel last van de wind te hebben, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik ga nu wat opbouwen en hoop toch vrij snel alle dagen met de fiets te kunnen gaan. Maar we zien wel.

Het is wel echt zalig om gewoon te kunnen rijden en niet zo op de hoede te zijn zoals ik hier lees van sommige die door het Brusselse moeten...
Alleen passeerde ik deze morgen een tegenligger die vollop op z'n GSM aan het tokkelen was terwijl hij in het midden van het jaagpad reed waarvoor ik wel even moest uitkijken.
Post Reply