Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Guest

Post by Guest »

ow ik dacht nochtans dat die prutskes aan de pedalen makkelijker gingen zijn of gewone pedalen,

afmontage is de goedkoopste,kben eenmaal een totale beginner en wou niet te duur gaan
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

keuze van de fiets vind ik goed, da afmontage iets minder :(

goedkoopste montage op diene thompson challenge c is alivio hé, en das met 8-speed cassette, dus kunde ni meteen upgraden naar ne deore of lx of xt achterderailleur of iet anders...

ikzelf heb 3 weken geleden mijne thompson challenge xc ontvangen, deore afgemonteerd (voor gemakkelijk te upgraden naar XT), en den xc voor de klikpedalen en voorvork :D

mag ik ff vragen hoe groot je bent en welke maat van fiets je hebt genomen
roger
Mountainbiker

Post by roger »

voethaken (op de foto) zijn een afrader IMHO. Je maakt beter een keuze tussen gewone pedalen of klikpedalen.
-------------------------------------------------------------------------------------

Leg mij eens uit waarom,dit zijn toch gewone pedalen met voethaken zonder riempjes.Nu heeft hij het voordeel dat hij niet van zijn pedal kan
afschuiven en bij het rechtstaan op de pedalen kan zijn voet meer naar voren kantelen.Ik rij op men gewone fiets met zulke pedalen en durf bijna beweren dat ik bijna zo goed kan op stoempen dan op men klikpedalen.Na wat kilometers zal hij wel automatisch overschakelen op klikpedalen maar laat hem eerst vertrouwd worden aan zijn fiets en genieten van de toertochten.Wanneer hij een periode met gewone schoenen rijdt zal hij aan het merkteken op de zool zien waar hij zen plaatjes moet plaatsen en geen problemen hebben met knie of gewrichten.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Als ej echt veel gaat mtb'en zouw ik alivio afraden. had ook alivio was achter 1200km :( al kapot tandwielien gingen wel lang mee.
Ik had ook zo'n voethaken ben overgeschakeld naar klikpedalen Nog geen seconde beklaagd.( je valt de eeste rit wel enkele keren maar het went wel).

groetjes roy.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

roger wrote:voethaken (op de foto) zijn een afrader IMHO. Je maakt beter een keuze tussen gewone pedalen of klikpedalen.
-------------------------------------------------------------------------------------

Leg mij eens uit waarom,dit zijn toch gewone pedalen met voethaken zonder riempjes.Nu heeft hij het voordeel dat hij niet van zijn pedal kan
afschuiven en bij het rechtstaan op de pedalen kan zijn voet meer naar voren kantelen.Ik rij op men gewone fiets met zulke pedalen en durf bijna beweren dat ik bijna zo goed kan op stoempen dan op men klikpedalen.
Als je je voeten even uithaakt dan draaien die voethaken direct ondersteboven en blijven vervolgens heel gemakkelijk achter van alles en nog wat haken. Offroad opnieuw inhaken is ook niet evident: bv hobbelig grasveld, stenige afdaling etc...

Zoals je zelf zegt geen enkel probleem op een gewone fiets, maar voor mtb ongeschikt IMHO.
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

@cokeske:
Hoe kom je daar nu bij dat een XT a-der niet met 8 speed werkt.
undergod
Mountainbiker

ervaringen ? Thompson pro team SL - lock out

Post by undergod »

Ik ben een beginnende mtb'er en heb me zojuist een thompson pro team sl met lock out aan het stuur besteld
Heeft iemand van jullie hier positieve of negatieve ervaringen mee ?
Ik heb de nieuwe shimano Lx groep genomen met schakelsysteem aan de remmen

Kan er iemand zijn ervaringen over deze fiets delen ?

Thx
Grtz
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik heb de versie van vorig jaar, zeer tevreden van het frame, maar verder staat er niet veel origineels meer op.
(Frame is vervangen in garantie)
De nieuwe lx der. zijn wel een hele verbetering vgl. met de 04.
De trapas is een stuk stijver.
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker :lol:
marsiandeneersten
Mountainbiker

Thompson Challenge

Post by marsiandeneersten »

Dat nen Thompson ne lelijkaard is, da kan best zijn voor velen en eigenlijk ook voor mij.
Maar vorige week maar mooi eentje weesten halen:
Challenge kader (vroeger Zeus)
Volledig XT afgemonteerd
Fourche met LO (naam ontsnapt mij en heb hem niet dichtbij)
SPD-pedallekes
Alle andere aanhangsels Ritchey

Prijs: 1095 volle eurots

Maw, mijnen lelijken is goed voorzien, hij past bij mijnen kop en twas geen geld. =D>
Cokeske
Mountainbiker

Re: Thompson Challenge

Post by Cokeske »

marsiandeneersten wrote:Dat nen Thompson ne lelijkaard is, da kan best zijn voor velen en eigenlijk ook voor mij.
Maar vorige week maar mooi eentje weesten halen:
Challenge kader (vroeger Zeus)
Volledig XT afgemonteerd
Fourche met LO (naam ontsnapt mij en heb hem niet dichtbij)
SPD-pedallekes
Alle andere aanhangsels Ritchey

Prijs: 1095 volle eurots

Maw, mijnen lelijken is goed voorzien, hij past bij mijnen kop en twas geen geld. =D>
Challenge is opvolger van Mach5 ze denkek...

en ge zijt bij fietsen godefroot geweest zeker :lol:
Post Reply