Thompson??
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Cokeske
- Mountainbiker
keuze van de fiets vind ik goed, da afmontage iets minder
goedkoopste montage op diene thompson challenge c is alivio hé, en das met 8-speed cassette, dus kunde ni meteen upgraden naar ne deore of lx of xt achterderailleur of iet anders...
ikzelf heb 3 weken geleden mijne thompson challenge xc ontvangen, deore afgemonteerd (voor gemakkelijk te upgraden naar XT), en den xc voor de klikpedalen en voorvork :D
mag ik ff vragen hoe groot je bent en welke maat van fiets je hebt genomen
goedkoopste montage op diene thompson challenge c is alivio hé, en das met 8-speed cassette, dus kunde ni meteen upgraden naar ne deore of lx of xt achterderailleur of iet anders...
ikzelf heb 3 weken geleden mijne thompson challenge xc ontvangen, deore afgemonteerd (voor gemakkelijk te upgraden naar XT), en den xc voor de klikpedalen en voorvork :D
mag ik ff vragen hoe groot je bent en welke maat van fiets je hebt genomen
voethaken (op de foto) zijn een afrader IMHO. Je maakt beter een keuze tussen gewone pedalen of klikpedalen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Leg mij eens uit waarom,dit zijn toch gewone pedalen met voethaken zonder riempjes.Nu heeft hij het voordeel dat hij niet van zijn pedal kan
afschuiven en bij het rechtstaan op de pedalen kan zijn voet meer naar voren kantelen.Ik rij op men gewone fiets met zulke pedalen en durf bijna beweren dat ik bijna zo goed kan op stoempen dan op men klikpedalen.Na wat kilometers zal hij wel automatisch overschakelen op klikpedalen maar laat hem eerst vertrouwd worden aan zijn fiets en genieten van de toertochten.Wanneer hij een periode met gewone schoenen rijdt zal hij aan het merkteken op de zool zien waar hij zen plaatjes moet plaatsen en geen problemen hebben met knie of gewrichten.
-------------------------------------------------------------------------------------
Leg mij eens uit waarom,dit zijn toch gewone pedalen met voethaken zonder riempjes.Nu heeft hij het voordeel dat hij niet van zijn pedal kan
afschuiven en bij het rechtstaan op de pedalen kan zijn voet meer naar voren kantelen.Ik rij op men gewone fiets met zulke pedalen en durf bijna beweren dat ik bijna zo goed kan op stoempen dan op men klikpedalen.Na wat kilometers zal hij wel automatisch overschakelen op klikpedalen maar laat hem eerst vertrouwd worden aan zijn fiets en genieten van de toertochten.Wanneer hij een periode met gewone schoenen rijdt zal hij aan het merkteken op de zool zien waar hij zen plaatjes moet plaatsen en geen problemen hebben met knie of gewrichten.
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Als je je voeten even uithaakt dan draaien die voethaken direct ondersteboven en blijven vervolgens heel gemakkelijk achter van alles en nog wat haken. Offroad opnieuw inhaken is ook niet evident: bv hobbelig grasveld, stenige afdaling etc...roger wrote:voethaken (op de foto) zijn een afrader IMHO. Je maakt beter een keuze tussen gewone pedalen of klikpedalen.
afschuiven en bij het rechtstaan op de pedalen kan zijn voet meer naar voren kantelen.Ik rij op men gewone fiets met zulke pedalen en durf bijna beweren dat ik bijna zo goed kan op stoempen dan op men klikpedalen.
Zoals je zelf zegt geen enkel probleem op een gewone fiets, maar voor mtb ongeschikt IMHO.
ervaringen ? Thompson pro team SL - lock out
Ik ben een beginnende mtb'er en heb me zojuist een thompson pro team sl met lock out aan het stuur besteld
Heeft iemand van jullie hier positieve of negatieve ervaringen mee ?
Ik heb de nieuwe shimano Lx groep genomen met schakelsysteem aan de remmen
Kan er iemand zijn ervaringen over deze fiets delen ?
Thx
Grtz
Heeft iemand van jullie hier positieve of negatieve ervaringen mee ?
Ik heb de nieuwe shimano Lx groep genomen met schakelsysteem aan de remmen
Kan er iemand zijn ervaringen over deze fiets delen ?
Thx
Grtz
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb de versie van vorig jaar, zeer tevreden van het frame, maar verder staat er niet veel origineels meer op.
(Frame is vervangen in garantie)
De nieuwe lx der. zijn wel een hele verbetering vgl. met de 04.
De trapas is een stuk stijver.
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker
(Frame is vervangen in garantie)
De nieuwe lx der. zijn wel een hele verbetering vgl. met de 04.
De trapas is een stuk stijver.
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker
- marsiandeneersten
- Mountainbiker
Thompson Challenge
Post by marsiandeneersten »
Dat nen Thompson ne lelijkaard is, da kan best zijn voor velen en eigenlijk ook voor mij.
Maar vorige week maar mooi eentje weesten halen:
Challenge kader (vroeger Zeus)
Volledig XT afgemonteerd
Fourche met LO (naam ontsnapt mij en heb hem niet dichtbij)
SPD-pedallekes
Alle andere aanhangsels Ritchey
Prijs: 1095 volle eurots
Maw, mijnen lelijken is goed voorzien, hij past bij mijnen kop en twas geen geld.
Volledig XT afgemonteerd
SPD-pedallekes
Maw, mijnen lelijken is goed voorzien, hij past bij mijnen kop en twas geen geld.
- Cokeske
- Mountainbiker
Re: Thompson Challenge
Challenge is opvolger van Mach5 ze denkek...marsiandeneersten wrote:Dat nen Thompson ne lelijkaard is, da kan best zijn voor velen en eigenlijk ook voor mij.
Volledig XT afgemonteerd
SPD-pedallekes
en ge zijt bij fietsen godefroot geweest zeker