Als je tenminste een nieuw 2013 model wil...
En zit in dat budget je kleren, schoenen, etc... al in?
Een outfit heb ik van de ploeg, en schoenen heb ik al, omdat ik al eens gaan mountainbiken ben met een huurfiets van de ploeg :DWacky-S wrote:euh, 1999 voor de alu en 2499 voor de carbon is toch iets veel meer dan 1500
Als je tenminste een nieuw 2013 model wil...
En zit in dat budget je kleren, schoenen, etc... al in?
Wat is dan best voor wedstrijden alu of carbon? mvgpapakroket wrote:Sommigen kunnen hier nogal reageren, ja watte...
De man soms 5 fietsen op tussen de 699 en de 1049€ en hier wordt dan voorgesteld een Specialized van 1999€ te kopen. Natuurlijk is die beter, het zou maar erg zijn.
Zelf heb ik de Trek Cobia gehad, trouwens ook de enige 29" waarvoor hij blijkbaar interesse heeft, en die vond ik zelf erg goed. Met de rest heb ik geen ervaring.
Zelf heb ik nu na 1.5j een duurder en meer hipper model gekocht, een Specialized Carve Expert. Nog niet mee gereden omdat ik hem nog maar een paar dagen heb, maar super afgewerkt en het oog wil ook wat.
Ik zou kiezen voor de 29", de Cobia, toch voor 1000€. Wil je 2000€ uitgeven...dan is de eerder voorgestelde en besproken Specialized een pareltje. Maar is Carbon een must?
Mijn racefiets is een topmodel qua carbon, maar dat betaal je extra. En wat ben je er mee als dan sommigen pakken geld meer betalen voor minder gewicht en dan een tonneke hebben mee te zeulen?
Maar toch maar eerst van mijn wegfiets afgeraken voor ik een mtb kan kopenpapakroket wrote:Carbon is naar mijn ervaring iets stijver, maar ook fragieler, als ik goede carbon ook erg sterk. Het tegenwoordige Aluminium is vaak sterker dan carbon, en bij een probleem vaak subtieler te repareren.
Meer wegen doet Aluminium ook al niet echt veel meer...
Maar ik denk, als je weet waar je mee bezig bent, en kiest voor net dat misschien ietsje meer...dan denk ik dat carbon nog iets meer te bieden heeft en nog iets sportiever rijdt naar stijfheid toe.
Maar 't kost ook meer. En beter een beter aluminium kader dan een minder kwalitatief carbon.
Sowieso ben ik zelf verkocht aan een 29"...rijdt zalig en de 26" rijden mij echt niet kwijt hoor. Behalve als die qua niveau ook stukken beter zijn dan ik als amateur e. Maar voor gelijken...doe ik met mijn 29" niet onder, integendeel!
Beke beter lezen. We hebben het hier niet meer over de topic starter, maar over iemand die eenzelfde soort van vraag in deze topic poste.papakroket wrote:Sommigen kunnen hier nogal reageren, ja watte...
De man soms 5 fietsen op tussen de 699 en de 1049€ en hier wordt dan voorgesteld een Specialized van 1999€ te kopen. Natuurlijk is die beter, het zou maar erg zijn.
Oke, bedankt voor de info.Wacky-S wrote:Beke beter lezen. We hebben het hier niet meer over de topic starter, maar over iemand die eenzelfde soort van vraag in deze topic poste.papakroket wrote:Sommigen kunnen hier nogal reageren, ja watte...
De man soms 5 fietsen op tussen de 699 en de 1049€ en hier wordt dan voorgesteld een Specialized van 1999€ te kopen. Natuurlijk is die beter, het zou maar erg zijn.![]()
Zover ik weet is een carbon reparatie een stuk makkelijker en minder zichtbaar dan een alu reparatie. Zelf rij ik met een alu HT en een carbon fully. En het carbon frame is opmerkelijk stijver, maar helaas ook een stuk gevoeliger aan schade.![]()
Als je niet naar de centen moet kijken, neem carbon, anders alu. Je kan later nog steeds upgraden...
De duurste fiets die in het lijstje van GertVDH staat kost 1099 euro. Een KTM ultra race kost 1599 euroVoske wrote:Eerst en vooral, als je een fiets op het oog hebt, bekijk je best hoe het alu frame is opgebouwd en uit welke materie, zo is er een groot verschil tussen de goedkopere double butted frames en de betere triple butted frames. Deze laatste hebben een betere (en lagere) gewichtsverdeling dat de gehele loop van de fiets ten goede komt.GertVDH wrote:Wat raad jij dan aan van merk kader en afmontage?
Een XT voor jouw budget is mooi meegenomen, maar niet als dit ten koste gaat van het frame. Ikzelf ben een fan van KTM fietsen; steeds hele lichte frames in triple butted met een goede afmontage die past bij het karakter van de fiets. Met jouw budget zit je goed met een Ultra Sport of Ultra Race van KTM.