Herkent de pc je edge als harde schijf ?
Heb je onlangs een update van je edge gedaan ? Is deze goed verlopen ?
edge 800 .... ?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- hondahornet
- Mountainbiker
Re: edge 800 .... ?
Post by hondahornet »
Hard reset??R1ALAIN wrote:Gisteren de batterij volledig plat.
ik heb deze aan de PC gelegd en er staat enkel het symbool van aan/uit (je weet wel cirkel met verticaal streepje).
Er zit nu geen leven meer in, ongeacht op welk knop ik duw
En eventueel eens aan een gewone lader leggen...
Ter info;
There are a few instances in which it may be necessary to perform a master reset on the Edge 800. A master reset should be performed if the Edge is:
◦Not functioning properly
◦Needing to be restored to factory default settings*
◦Not receiving a satellite signal
◦To bring up language selection prompt if incorrect language text is showing
◦Unable to pair up accessories, such as the heart rate monitor or speed/cadence sensor
All settings, workouts, and satellite data will be erased when resetting the GPS. Workouts can be backed up in Garmin Connect. Refer to the FAQ article "How can I backup my personal settings and profiles on my Edge 800?" to back up personalized settings.
To perform the master reset:
1.Power device off
2.Press and hold Lap/Reset and Start/Stop
3.Power device on while still holding both buttons
4.Continue holding buttons when the Garmin "splash" screen appears
5.Release buttons when Garmin "splash" screen disappears
The Edge 800 is now reset. Leave the device outside with a clear view of the sky for a minimum of 20 minutes to acquire satellite data.
*A User Data Clear can be performed in order to remove personal settings without removing history.
To perform the User Data Clear:
1.Power device off
2.Touch and hold finger in top-left corner of display
3.Power device on while still maintaining pressure on display
4.Release display when the Reset device settings to factory default? message appears
5.Touch Yes
This will erase personal settings, such as the user profile. However, saved activities will not be removed.
Last edited by hondahornet on Thu 14 Mar 2013 10:57, edited 1 time in total.
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
De GPS hangt nu met de originele USB kabel aan de PC, misschien lukt dit...
Updates doet hij toch zelf van het moment dat de GPS aan de PC wordt gekoppeld, niet?
Misschien reageert hij zoals een GSM, als deze plat is moet je ook wat wachten voor wat energie zodat hij op zijn minst het opstartscherm kan tonen.
wordt vervolgd straks....
nu boodscappekes gaan doen voor de madam.
Updates doet hij toch zelf van het moment dat de GPS aan de PC wordt gekoppeld, niet?
Misschien reageert hij zoals een GSM, als deze plat is moet je ook wat wachten voor wat energie zodat hij op zijn minst het opstartscherm kan tonen.
wordt vervolgd straks....
nu boodscappekes gaan doen voor de madam.
na 18 maanden gebruik was de hartslagmeter van mijn Edge 800 naar de filestijnen , soms contact soms niet en onregelmatig van 30 naar plots 180 slagen echt vervelend dus contact opgenomen met de verkoper en mocht de hartslagmeter opsturen onder garantie
vrijdag 08 maart de hartslagmeter opgestuurd en vandaag donderdag 14 maart al een nieuwe ontvangen
perfekte service
vrijdag 08 maart de hartslagmeter opgestuurd en vandaag donderdag 14 maart al een nieuwe ontvangen
perfekte service
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Met bang hart terug en na lange tijd ononderbroken op de aan/af knop geduwd te hebben is het gelukt.
De F: en de H: worden u ook herkend.
De F: en de H: worden u ook herkend.
- InS
- Mountainbiker
Ik probeer al een tijdje om Bierbeek Blauw en Bierbeek rood tot 1 route te mergen. Het idee zou zijn dat de tracks gemerged worden bij nummer 1. Helaas creëert basecamp iedere keer een rechtstreekse lijn tussen start en begin punt (2) Ik heb al vanalles geprobeerd maar geraak er niet uit (wapoints verwijderen, knippen, wissen, conversie naar track...) Hopelijk kan er mij iemand uit m'n lijden verlossen? :)

Tja jammer genoeg is het ni in een twee drie uitgelegt
Kan hier een uitleg beginnen type waarvan je zegt
De rechte lijn waarvan je spreekt heeft als oorzaak dat er twee openingen (startplaatsen) zijn in de twee lussen
Om te beginnen zal je een van de twee moeten dichten naargelang waar je wil starten door wat track bij te tekenen
Kan hier een uitleg beginnen type waarvan je zegt
De rechte lijn waarvan je spreekt heeft als oorzaak dat er twee openingen (startplaatsen) zijn in de twee lussen
Om te beginnen zal je een van de twee moeten dichten naargelang waar je wil starten door wat track bij te tekenen
- InS
- Mountainbiker
oei, niet gedacht dat het zo complex was?Stokke wrote:Tja jammer genoeg is het ni in een twee drie uitgelegt
Kan hier een uitleg beginnen type waarvan je zegt![]()
Als je het ziet zitten mag je het mij gerust uitleggen via pm hoor :)
Ik kan natuurlijk ook route 2 bijtekenen bij route 1..
Heeft weinig met de Edge 800 te maken, maar hier gaan we:
- knip beide tracks op punt waar ze samen komen
- je houdt nu 4 tracks over
- selecteer eerste deel rood (met startpunt)
- selecteer merge tool en selecteer eerste deel van blauw
- je houdt nu 3 tracks over
- selecteer tweede deel blauw
- je houdt nu 2 tracks over
- selecteer tweede deel rood
- je hebt nu één samengevoegde track
Op het kruispunt ga je wat in de problemen komen met welke richting je uit moet, maar hier plaats je twee waypoint met de juiste richting die je uit moet. Beter is om de tracks wat aan te passen zodoende ze mekaar aan het kruispunt niet snijden.
- knip beide tracks op punt waar ze samen komen
- je houdt nu 4 tracks over
- selecteer eerste deel rood (met startpunt)
- selecteer merge tool en selecteer eerste deel van blauw
- je houdt nu 3 tracks over
- selecteer tweede deel blauw
- je houdt nu 2 tracks over
- selecteer tweede deel rood
- je hebt nu één samengevoegde track
Op het kruispunt ga je wat in de problemen komen met welke richting je uit moet, maar hier plaats je twee waypoint met de juiste richting die je uit moet. Beter is om de tracks wat aan te passen zodoende ze mekaar aan het kruispunt niet snijden.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik en track verwijder van mijn kaart.
De track op zich heb ik verwijdert maar als ik op de kaart kijk staat deze er nog altijd in het zwart op.
Alle advies welkom.
Bij de dakota 20 was het gewoon de current file deleten maar bij de Edge 800 vind ik die map niet.
Alvast bedankt
De track op zich heb ik verwijdert maar als ik op de kaart kijk staat deze er nog altijd in het zwart op.
Alle advies welkom.
Bij de dakota 20 was het gewoon de current file deleten maar bij de Edge 800 vind ik die map niet.
Alvast bedankt