Fietsdrager zonder trekhaak

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Alverman
Mountainbiker

Re: Fietsdrager zonder trekhaak

Post by Alverman »

insideout2 wrote:
Alverman wrote:Ik heb vandaag een zachte schuimrubberplaat gehaald (150 x 200 cm, 5cm dik) en dat gaat voorlopig de koffer in, zetels plat, voorwiel los en MTB erop. Zo is de MTB goed beschermd en voor 23 euro ben ik gesteld.
Kan je specifiek zeggen wat voor plaat precies en waar gehaald?
thx :-)
Een specifieke technische benaming weet ik helaas niet. Op het etiket stond schuimrubber plaat. Het wordt o.a. gebruikt voor de mousse vulling van stoelzitvlakken, vrij zacht en volgens mij ideaal voor in de koffer te gooien ter bescherming van de MTB. Ik heb dat bij een plaatselijke doe-het-zelf winkel gekocht (Bormans in Genk-Waterschei). Typ 'schuimrubber plaat' maar eens in in Google, dan heb je voorbeelden met foto's genoeg.
insideout2
Mountainbiker

Post by insideout2 »

Alverman wrote:
insideout2 wrote:
Alverman wrote:Ik heb vandaag een zachte schuimrubberplaat gehaald (150 x 200 cm, 5cm dik) en dat gaat voorlopig de koffer in, zetels plat, voorwiel los en MTB erop. Zo is de MTB goed beschermd en voor 23 euro ben ik gesteld.
Kan je specifiek zeggen wat voor plaat precies en waar gehaald?
thx :-)
Een specifieke technische benaming weet ik helaas niet. Op het etiket stond schuimrubber plaat. Het wordt o.a. gebruikt voor de mousse vulling van stoelzitvlakken, vrij zacht en volgens mij ideaal voor in de koffer te gooien ter bescherming van de MTB. Ik heb dat bij een plaatselijke doe-het-zelf winkel gekocht (Bormans in Genk-Waterschei). Typ 'schuimrubber plaat' maar eens in in Google, dan heb je voorbeelden met foto's genoeg.
Ok, snap nu wat je precies bedoelde :-)
Trek-fan
Mountainbiker

Post by Trek-fan »

Alverman wrote:Tja, als ik geen goede oplossing vind kan ik nog altijd de achter zetels platleggen, een dikke zachte schuimplaat erin ter bescherming, het voorwiel los en de koffer gaat zonder probleem dicht.
Doe ik ook, maar is dubbel natuurlijk. Met de fiets eruit te nemen blijven hangen achter de uitsparing voor de verbanddoos. Voorderailleur beschadigd en herstelling was nodig.
Aan de andere kant op een drager en ze rijden in je wagen vanachter, is het ook gedaan met de fiets.

Ik vind het voorlopig de beste oplossing. Met een zachte ondergrond en met een deken leg ik zelfs twee fietsen op elkaar. Werkt perfect als je een beetje uitkijkt natuurlijk. :-D
Post Reply