verstelbare zadelpen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Re: verstelbare zadelpen

Post by nothing 's impossible »

Ik heb al een gravity dropper gebroken, een reverb laten ontploffen, van de joplin was de zadelklem gebroken en die heb ik ook een paar keer moeten reviseren wegens blijven inzakken, die had ook al pokkeveel speling,....

Dat duurt echt geen 1000 cycli bij de meeste zadelpennen!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

nothing 's impossible wrote:
Op een fully is het volgens mij iets minder nodig dan op een hardtail!

M'n zadel staat op de fully even hoog als op de HT, vraag me af waarom ik zo'n verstelbare pen minder hard zou nodig hebben op de fully.. :-?

Ik zou eerder m'n fully terug uitrusten met een verstelbare zadelpen ipv de HT. Met de fully rij ik meestal de technischere trails.

OT

Ik heb zelf een Joplin gehad, heb er veel plezier aan gehad maar spijtig genoeg ging da ding nie erg lang mee. En ik ben niet de enige die er problemen mee had.

Tijdens m'n laatste trip naar Torbole heb ik die verstelbare pen wel gemist, een Jopling komt er niet meer in. Denk dat ik voor een Gravity Dropper zal gaan.

Ben wel voorstander van een bediening aan de zadelpen zelf, die remote control hoeft voor mij niet.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

nothing 's impossible wrote:Ik heb al een gravity dropper gebroken, een reverb laten ontploffen, van de joplin was de zadelklem gebroken en die heb ik ook een paar keer moeten reviseren wegens blijven inzakken, die had ook al pokkeveel speling,...
Gij krijgt precies alles kapot?

Die Joplin bleef bij mij ook zakken, en speling? Da had ie al voor dat ik 'm installeerde. :-D
nothing 's impossible
Mountainbiker

Met een fully met wat veerweg kan ik als een zak pattatten in het zadel naar beneden rijden op stukken waar dat met de hardtail niet lukt, vandaar.

Maar als je met die fully veel straffere dingen afmoet,..

En, alles gaat om zeep, maar die droppers aan de snelle kant, en dan mag je al van geluk spreken als die klemmen geen zadelbruggen vreten!
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Die joplin is rommel, ik dat dat velen dat kunnen beamen na de rit van vorige week.
1) gigantisch veel speling
2) autosag functie
3) zadel dat los komt en naar achter verschuift

Van hun nieuwe creatie, zijn er ook al genoeg negatieve ervaringen gemeld.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Nogmaals merci voor de reacties :-)

Ik ga voor de Rock Shox Reverb 2012 (zwarte uitvoering / lengte 420 mm / 125 mm / diameter 31,6 mm / montage links)

Iemand een tip om deze online aan een zo voordelig mogelijke prijs te bestellen ?

Op CRC staan 2 (identieke ?) modellen aan een prijs van € 324,53 (model 1 / model 2)
Gezien de prijs ga ik hem hier toch niet bestellen...

Op bike-components.de komt hij op € 239,00

Op de webshop van Martens (NL) vind ik hem voor € 229,95

Het goedkoopste vind ik hem op de Franse webshop Alltricks : € 208,99 (incl. "kit de purge")

Of ergens anders nog goedkoper te vinden ?

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Franse webshop ?
Ik vind er toch goede reviews voor dus...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

heb je gekeken bij bike discount?
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

julie wrote:heb je gekeken bij bike discount?
Zojuist gecheckt : € 289,90 (dus ook 'relatief' duur)
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Heeft iemand ervaring met Kind Shock (dropzone)?

En kan je een pen zonder remote gemakkelijk al rijdend laten zakken/omhoog komen zonder af te stappen?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Kind shock ken ik niet.

Zonder remote control moet je niet afstappen, maar je moet wel een poosje je stuur loslaten!
Als je plots merkt dat he toch wel de moeite is om het zadel te laten zakken laat ik mijn stuur liever niet los!!
Post Reply