Zo 10/03/2013 Rekkem-Menen :: 14de Smokkelaarstocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Re: Zo 10/03/2013 Rekkem-Menen :: 14de Smokkelaarstocht

Post by Lichterveldenaere »

Zaterdagmiddag hier gestart met den Dingo. Kan bovenstaande reacties beamen. Heel goede organisatie die heel veel ongeluk met het weer heeft gehad. Vrijdag heel de dag regen met maar 135 deelnemers voor de nacht. Zaterdag dan ook een verzopen ondergrond, waardoor we zagen dat er heel wat stukken uitgehaald waren, de funstukjes. enkele stukken lagen er nog zwaar bij, maar doorgaans te doen. Zoals gezegd lag er nog genoeg en het golvend karakter op de 50 waren ook slopend. Gestart met het idee om misschien meer te rijden dan 50, maar die afstand was al voldoende. en die mist en nevel in de namiddag zorgden ook niet echt voor een lentegevoel. We zagen zelfs Bellegem-bos nauwelijks.

Heel goede organisatie en graag volgend jaar beter weer. Respect ook voor de mensen op de bevoorrading om daar de hele dag kou te staan lijden! Het aantal valpartijen stond bij ons op 2 voor Dingo en 1 voor mij (Bellegem -bos). Op de après in de Moisette (of hoe heette dat bier?) gevlogen met nog twee Boskantrijders en al wat reclame gemaakt voor ozne zomertocht eind juni in Moen.

Key-bones, respect voor deze organisatie en hopelijk volgend jaar een lentegevoel zoals twee jaar geleden.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren rond 9u30 hier ook vertrokken. Onderweg met de auto naar Rekkem kunnen vaststellen dat de hemelsluizen behoorlijk hadden gelekt tijdends de nacht en na een 10 km biken was het al duidelijk , dit zou een stevig tochtje worden.
Enkele malen voet aan de grond moeten zetten wegens .. te veel modder. :oops: en niet echt de perfechte bandenkeuze vrees ik.
Aan de bevoorrading tegen het kanaal ( ik denk Moen ) gekozen om de 90 te rijden en richting het keerpunt was het heerlijk zoeven met de wind in de rug :bounce: ;
Aan het keerpunt eventjes blijven stilstaan bij de affiches die de organisatoren hadden opgehangen van de centrale figuur van deze tocht... Goed gedaan mannen
Het offroad gehalte op de grote lus was niet echt groot maar het stuk langs het kanaal was toch wel stevig stoempen, gelukkig kwam dan snel de derde bevoorrading. Net voor de derde bevoorrading de enige 2 bikers die ik heb tegengekomen op deze lus voorbij gestoken en aan de bevoorrading vernomen dat één van die mannen van Brecht was , serieuse verplaatsing toch hé, hopelijk is deze man om 16 u kunnen thuisgerakan zoals hij aangekondigd had..
Terug richting Rekkem was het her en der ook stevig duwen tegen de wind in. Tevens kunnen vaststellen dat " vals plat " meestal omhoog is in deze regio.
Aan de vierde bevoorrading heeft de dame van dienst spontaan nog eens de modder van mijin bril gewist en terug vol goeie moed het laatste gedeelte aangevat. Ook tijdens het laatste gedeelte nog een paar stevige modderpartijen en pittige stroken.
Bij aankomst na exact 4u 28 min, de bike- wash multifunctioneel gebruikt en het was nodig , biker en rider van de meeste modder ontdaan met de lans.
De douches lagen er op dat moment al niet meer Spic en Span bij maar iets doet me vermoedend dat het door de weersomstandigheden komt :-k
De hotdog smaakte en de drinkbus wordt netjes opgeslagen bij de rest.
Moe maar tevreden de terugreis aangevat met de auto.
Al meerdere jaren kunnen vaststellen : zeer goeie organisatie (slechts 1 maal verkeerd gereden :oops: ), dit is een klassieker voor mij.
Thomsas
Mountainbiker

Post by Thomsas »

Bedankt voor de organisatie! Waar kunnen we de foto's vinden? Die van mtb-you heb ik al gevonden.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Jahh...ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande commentaren!!Wat een pech voor de organisatie van dat verrekte kl*teweer...was het maar geweest als afgelopen woensdag...dan was het zalig genieten 8) Een dikke pluim voor de keybones om zo een controle over hun parcour te houden =D> Er waren in de namiddag reeds enkele stroken afgesloten die niet meer al rijdend te doen waren.Voor iedereen beter dat dit dan geschrapt wordt...het moet per slot van rekening nog een beetje te doen zijn.De offroad strook aan de lar ook te voet moeten afleggen en na de strook die volgde met de gravé,vlogen de steentjes rond m'n oren.Nog een dikke chapeau aan de zéér vriendelijke bediening aan de bevoorading...je zult er maar de ganse (namid)dag staan!! =D> Dat de warme douche deugd deed,hoef ik waarschijnlijk niet te zeggen...Dan de warme zaal opgezocht en de gratis drinkbus en hotdog opgehaald om vervolgens te genieten van een heerlijk streekbier.."Moinette"Een stevige blonde van 8.5gr die je beter op het gemak soldaat maakt!! :drunk: Ook een beetje oppassen bij het openen van een 75cl fles...nietwaar,Lichterveldenaere!! :-D Denk niet dat ge ooit biersommelier van het jaar wordt!! :-D Aprés was zéér gezellig in het gezelschap van Wim en Luc van de boskantrijders!!Voor mij een geslaagde editie,blij dat ik hem gereden heb,al mag het volgend jaar wel wat droger!!Net zoals 2 jaar geleden toen we buiten de aprés konden genieten 8) Dat deze organisatie perfect is hoef ik waarschijnlijk niet meer aan te halen...sympathieke medewerkers die allen even enthousiast hun steentje bijdragen en de bikers met open armen ontvangen!!Keybones....héél graag tot volgend jaar...of misschien tot 22 juni op onze "zomer steenbakkers toertocht te Moen!!
dingo 8)
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Vanmorgen gereden in Rekken en ik heb me goed geamuseerd in de sneeuw; wel licht onderkoeld thuisgekomen en een paar uurtjes recup nodig gehad; maar chapeau aan de organisatoren en volgend jaar zijn we hier wschl terug :lol:
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

Fritsie wrote:
Tubeken wrote:Wegens afspraak met familielid gestart, anders ging'k blijven liggen ](*,)

Op een 'kerkpadje' in een bocht onderuit gegaan aan 5km/h, wss iets teveel aan voorrem getrokken.
Gevallen op rechterknie, schaafwonde, ei op de knie, broekstuk en bril kapot.

Is me ook overkomen. Blijkbaar liggen sommige tegelpaadjes er glad bij. Een laagje groene mos door de voorbije natte maanden zorgde er in mijn geval voor dat ik de grond van dichtbij kon bewonderen.
+1
beschamend om te zeggen :oops: maar niet van te remmen eerder van ](*,)

volgens het kl*te weer was het goed berijbaar
ik ben tevreden dat ik waterdicht schoenen heb gekocht, zo kon in in de plassen rijden waar de modder "weg-gespoeld" was....

alleen spijtig als het koud is of regend dat ons clubje terugvalt op 1 man :-"
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

ook vanmorgen gereden en vanuit wervik nr rekkem gereden , daar de 30 km en dan terug . Ik waande mij soms in de ardennen , water , water , natte sneeuw . Jammer voor de organisatie , die mooie madammekes aan de bevoorradingen warmden mij wel beetje op
:-D :-D :-D
pro29
Mountainbiker

Post by pro29 »

gedewe wrote:ook vanmorgen gereden en vanuit wervik nr rekkem gereden , daar de 30 km en dan terug . Ik waande mij soms in de ardennen , water , water , natte sneeuw . Jammer voor de organisatie , die mooie madammekes aan de bevoorradingen warmden mij wel beetje op
onze "oude" vos zag wel nog de schone dames :)
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

pro29 wrote:
gedewe wrote:ook vanmorgen gereden en vanuit wervik nr rekkem gereden , daar de 30 km en dan terug . Ik waande mij soms in de ardennen , water , water , natte sneeuw . Jammer voor de organisatie , die mooie madammekes aan de bevoorradingen warmden mij wel beetje op
ouwe vos , k ben nog geen 50 he , bijna maar nog niet
pro29
Mountainbiker

Post by pro29 »

gedewe wrote:
pro29 wrote:
ouwe vos , k ben nog geen 50 he , bijna maar nog niet

ge rijdt nog goed :-)
Post Reply