Zo 10/03/2013 Bertem :: 13de Toertocht Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
EvO@d1rk.be
- Mountainbiker
Re: Zo 10/03/2013 Bertem :: 13de Toertocht Bertem
Post by EvO@d1rk.be »
Ik kom morgen mijn nieuwe cassette en ketting alvast eens dopen 
-
WK Wringers Bertem
- Mountainbiker
Post by WK Wringers Bertem »
update :
Heel de namiddag geen drupke water uit de hemel gevallen.
Het parcours is goed bereidbaar, de organisatie is er klaar voor.
afspraak morgenvroeg in de voetbalkantine van de "Volle Pot"
-
Polleke1969
- Mountainbiker
Post by Polleke1969 »
das mooi want wij van trommelen oosterhout nl gaan ook onze eerste hoogtemetertjes pakken dit jaar in belgie :)WK Wringers Bertem wrote:update :
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
hoeveel bevoorradingen op de 60?
- phille
- Mountainbiker
1 van de zwaarste tochten die ik al gereden heb maar met een goede afspuitstand en een warme kantine was alles snel vergeten, oeps 1 ding moet ik wel onthouden die erotica-tocht met nogal expliciete flyers waren zeer opmerkelijk 
-
Zazoo
- Mountainbiker
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=113865phille wrote:1 van de zwaarste tochten die ik al gereden heb maar met een goede afspuitstand en een warme kantine was alles snel vergeten, oeps 1 ding moet ik wel onthouden die erotica-tocht met nogal expliciete flyers waren zeer opmerkelijk
Inderdaad zwaar tochtje, de weersomstandigheden zaten niet mee. Vol goede moed vertrokken voor de 60, maar na 2de bevoorrading toch maar beslist om het materiaal wat te sparen en kortere weg richting start genomen. Uiteindelijk op 50 km uitgekomen, goed geamuseerd, mooi parcours ook al was het niet echt doenbaar om veel rond te kijken.
Vandaag mooie tt gereden. 2 keer 5km om op het parkoer te komen, en dan de 60km gedaan. T was vrij zwaar, nochtans hadden we geen 800hm, maar de modder heeft het zwaar gemaakt. In ieder geval leuke tocht, spijtig voor de organisatie dat het deze morgen vroeg slecht weer was, maar ja. T zag er begin deze week goed uit ivmde temperaturen. Spijtig dat er in herent (dacht ik) pijlen waren verdwenen. Maar ja, kan de organisatie niet aan doen natuurlijk. Dus, t was koud, maar een mooie, modderige tocht....
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Ben hier ook komen rijden, al was het eerder 1 grote glijpartij, wegens totaal gebrek aan grip ging het even traag naar beneden als naar boven. Bij de parcours update van gisteren avond "goed berijdbaar" heb ik toch mijn bedenkingen. Het parcour kan door die paar uurtjes sneeuw toch niet zo erg veranderen?
Verder bij de inschrijving te horen gekregen dat je voor de 60km maar tot 9u30 kon inschrijven (nergens gelezen in flyer of forum) .Bij aankomst geen bewaakte bike parking meer (maar tot 13u00
)Verder lees ik nog bosrijk gebied en veel singletracks.... vermoed dat ik een verkeerd parcour gereden heb
De frieten heb ik ook niet geroken maar soit.
Maar goed, vermoedt dat dit , indien droog, best een mooi parcour is. Bevoorrding was dik in orde, met uitgebreide fietsherstelling
Verder nog een goede afspuitstand en dito douche.
Garmin 800 gaf voor de 45, 43 km met 635Hm en een gemiddelde van ... 15
Maar goed, vermoedt dat dit , indien droog, best een mooi parcour is. Bevoorrding was dik in orde, met uitgebreide fietsherstelling
Garmin 800 gaf voor de 45, 43 km met 635Hm en een gemiddelde van ... 15
Er waren geen pijlen verdwenen... Ze waren omgedraaid! Er moest daar een stukje op de leuvesesteenweg gereden worden. Heb dat gezien toen ik met mijnen kapotten derailleur een 50tal minuten daar stond te wachten. De organisatie is het daar ook in orde komen brengen.Zicky wrote:Vandaag mooie tt gereden. 2 keer 5km om op het parkoer te komen, en dan de 60km gedaan. T was vrij zwaar, nochtans hadden we geen 800hm, maar de modder heeft het zwaar gemaakt. In ieder geval leuke tocht, spijtig voor de organisatie dat het deze morgen vroeg slecht weer was, maar ja. T zag er begin deze week goed uit ivmde temperaturen. Spijtig dat er in herent (dacht ik) pijlen waren verdwenen. Maar ja, kan de organisatie niet aan doen natuurlijk. Dus, t was koud, maar een mooie, modderige tocht....
Het zal ons leren om zo vroeg al het stuk naar de start te doen...
-
angelo1983
- Mountainbiker
Post by angelo1983 »
Sorry ghost, ben hier ook komen rijden en al bij al een toffe goede afgepeilde mtb route, het lag er idd slijkerig... en goed bereidbaar was het nu ook niet echt, maar zo slecht als jij stelde daar heb ik ook mijn bedenkingen bij, is mijn 4 de mtb route en ben echt niet veel gegleden mijn rapport een dikke 7