De nachtmerrie van iedere parcoursbouwer.
een week geen regen en dan een plotse weersverandering.
Aanpassingen dringen zich op.
De grote lijnen blijven behouden, maar het wordt weer werken met "vettig" of "prettig"
Prettig = gemakkelijk te doen, maar misschien een beetje saai (en dus niet altijd even prettig )
In ieder geval zal het parcours steeds bereidbaar zijn.Zij die willen baggeren zullen dat kunnen, maar ook de iets mindere goden zullen bijna nooit voet aan de grond moeten zetten.
Mogelijk is er ook de keuze tussen "keep it simpel" en "technisch". Het verschil moet ik niet uitleggen veronderstel ik.
Ik kan mijn kaarten en splitsingsborden beginnen aanpassen.
Zo 10/03/2013 Wemmel :: Lente-Mountainbiketocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dirty Bu$ter
- Mountainbiker
Re: Zo 10/03/2013 Wemmel :: Lente-Mountainbiketocht
Post by Dirty Bu$ter »
Wegens de sneeuw dat al voor mijn deur ligt en de voorspellingen dat ze doen voor deze voormiddag, rij ik vandaag een rit hier in de buurt. Have fun @ Wemmel!
- MaC'Red
- Mountainbiker
hier wel geen sneeuw maar een massa regen pffffffff, niet uitgepakt dus.Dirty Bu$ter wrote:Wegens de sneeuw dat al voor mijn deur ligt en de voorspellingen dat ze doen voor deze voormiddag, rij ik vandaag een rit hier in de buurt. Have fun @ Wemmel!
Dat het maar snel terug goed weer is zenne want die maartse buien en aprilse grillen gaan rap tegensteken denk ik.
MaC'Red
Ondanks het weer toch genoten van deze TT. Bij momenten was er (toch voor mij
) geen doorkomen aan
Best een zwaar tochtje.
Voor de organisatie een dikke pluim. Hier en daar zowel een pijl rechtdoor als een pijl naar de afslag gehad (ne flauwe plezante dus) maar verder was alles ok.
Naar jaarlijkse traditie zien ze mij hier volgend jaar weer, weer of geen weer
Voor de organisatie een dikke pluim. Hier en daar zowel een pijl rechtdoor als een pijl naar de afslag gehad (ne flauwe plezante dus) maar verder was alles ok.
Naar jaarlijkse traditie zien ze mij hier volgend jaar weer, weer of geen weer
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Regen bij de start rond 9h maar ging toch voor de 61km,1ste deel tot bevoorrading waren er toch erg vettige stukken bij
Dan kou gekregen aan de bevoorrading en dan maar gekozen voor de korte afstand verder te volgen
Om zo met een 40km aan te komen ,met koude handen en voeten ,was blij dak onder de douche stond
Dan kou gekregen aan de bevoorrading en dan maar gekozen voor de korte afstand verder te volgen
Om zo met een 40km aan te komen ,met koude handen en voeten ,was blij dak onder de douche stond
- MC Johan
- Mountainbiker
Ondanks de slechte voorspellingen en de neerslag die er 's mogens viel hier toch gestart.
Aangezien het maar mijn tweede ritje was na weken stil liggen en omdat mijne copaign zijn weder optreden maakte gekozen voor de 35 km.
Totaal verkleumd aangekomen, best een zwaar tochtje. De warme douche heeft deugd gedaan.
Organisatorisch viel hier niets op aan te merken, alles dik in orde. De organisatoren hebben nu eenmaal de weersomstandigheden niet in de hand.
Aangezien het maar mijn tweede ritje was na weken stil liggen en omdat mijne copaign zijn weder optreden maakte gekozen voor de 35 km.
Totaal verkleumd aangekomen, best een zwaar tochtje. De warme douche heeft deugd gedaan.
Organisatorisch viel hier niets op aan te merken, alles dik in orde. De organisatoren hebben nu eenmaal de weersomstandigheden niet in de hand.
Dank aan de 300 moedigen die weer en wind getrosteerd hebben.
Voor het eerst in 10 jaar waren de weergoden ons echt niet goed gezind.
Wij kiezen voor een tocht rond half maart, maar deze keer kwamen we bedrogen uit.
Vrijdagnacht veel meer regen dan voorspeld en dan zaterdagnacht de sneeuw en de vriestemperaturen.
Wij hebben de foutje gemaakt om onmiddelijk het veld te trekken.
De vijf eerste km waren misschien wel de vettigste.
Ik moet toegeven dat niet alles even goed bereidbaar was, nochtans ons handelsmerk.
Toch had ik de indruk dat velen een voldaan gevoel hadden, wat van diegene die in hun bed zijn gebleven misschien niet kan gezegd worden.
BEDANKT EN TOT VOLGEND JAAR !!!
Voor het eerst in 10 jaar waren de weergoden ons echt niet goed gezind.
Wij kiezen voor een tocht rond half maart, maar deze keer kwamen we bedrogen uit.
Vrijdagnacht veel meer regen dan voorspeld en dan zaterdagnacht de sneeuw en de vriestemperaturen.
Wij hebben de foutje gemaakt om onmiddelijk het veld te trekken.
De vijf eerste km waren misschien wel de vettigste.
Ik moet toegeven dat niet alles even goed bereidbaar was, nochtans ons handelsmerk.
Toch had ik de indruk dat velen een voldaan gevoel hadden, wat van diegene die in hun bed zijn gebleven misschien niet kan gezegd worden.
BEDANKT EN TOT VOLGEND JAAR !!!
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
Ondanks de omstandigheden heb ik me gisteren echt wel geamuseerd. Blij dat ik niet in mijn bed ben blijven liggen. Vettiger dan dit zal je niet veel tegenkomen, maar al bij al was het bijna overal berijdbaar (of beter gezegd 'baggerbaar').
In betere omstandigheden was dit een prachtige tocht geweest. Knap vd organisatie om ons een volledig ander parcours dan vorig jaar voor te schotelen. Volgend jaar ben ik terug van de partij, hopelijk in drogere en warmere omstandigheden.
1 opmerking: Na een 17 à 18-tal km ben ik even serieus verkeerd gereden, net na één van de oversteken van de autostrade. Eens overgestoken stond boven op de brug een pijl naar links. Eens daar beneden gekomen hingen er 2 pijlen rechts tegen een lantaarnpaal. Het leek alsof je daar een bocht van 180 graden moest maken om via het grasveld langs de flank van de brug op de rijbaan in de andere richting terug uit te komen (dat wezen de bandensporen toch uit). Even geen pijl gezien, maar dan weer wel en plots herkende ik een eerder stuk van het parcours naast de autostrade. Dan maar teruggereden nr de brug en dan gezien dat er 20 m verder dan die lantaarnpaal nog een pijl schuin rechtdoor ging. Aan de bandensporen in het gras te zien was ik absoluut niet de enige die verkeerd gereden is.
Ik had voor de 46 km gekozen kwam uiteindelijk aan met 52 à 53 km op de teller.
In betere omstandigheden was dit een prachtige tocht geweest. Knap vd organisatie om ons een volledig ander parcours dan vorig jaar voor te schotelen. Volgend jaar ben ik terug van de partij, hopelijk in drogere en warmere omstandigheden.
1 opmerking: Na een 17 à 18-tal km ben ik even serieus verkeerd gereden, net na één van de oversteken van de autostrade. Eens overgestoken stond boven op de brug een pijl naar links. Eens daar beneden gekomen hingen er 2 pijlen rechts tegen een lantaarnpaal. Het leek alsof je daar een bocht van 180 graden moest maken om via het grasveld langs de flank van de brug op de rijbaan in de andere richting terug uit te komen (dat wezen de bandensporen toch uit). Even geen pijl gezien, maar dan weer wel en plots herkende ik een eerder stuk van het parcours naast de autostrade. Dan maar teruggereden nr de brug en dan gezien dat er 20 m verder dan die lantaarnpaal nog een pijl schuin rechtdoor ging. Aan de bandensporen in het gras te zien was ik absoluut niet de enige die verkeerd gereden is.
Ik had voor de 46 km gekozen kwam uiteindelijk aan met 52 à 53 km op de teller.