Zo 10/03/2013 Rekkem-Menen :: 14de Smokkelaarstocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dekker
Mountainbiker

Re: Zo 10/03/2013 Rekkem-Menen :: 14de Smokkelaarstocht

Post by Dekker »

Parcours aangepast na de zondvloed vannacht.
Preshoekbos Hard, weggelaten, Klarenhoek ook((HARD lag er te zacht bij :wink: )
volledige kraaiveld, Samijnbos, bellegembos ook uit parcours.
Als het vandaag een beetje droog blijft, stoppen we morgen mss hier en daar terug HARD in, met nog altijd de keuze voor SOFT. Werk aan de winkel =D>, het moet leuk fietsen blijven en niet ploeteren (o)
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

oei oei , gaat het nog de moeite zijn qua parcours dan ?
Polleke1969
Mountainbiker

Post by Polleke1969 »

bolle_306 wrote:hoogtemeters ?
we willen misschien komen vanuit nederland
wat voor ondergrond is het en aantal hoogtemeters?
hoe is de ondergrond op het moment?
we willen de modder hier in nederland ontwijken en heeft in kortrijk minder geregend dachten we?
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

moonrider wrote:oei oei , gaat het nog de moeite zijn qua parcours dan ?
Vandaag de tocht gereden (65 km) en het is prima. Een mooie tocht. Wel wat tegelpaadjes ( op de 60km), maar in deze omstandigheden is dit niet erg. De organisatie controleert wat kan en wat niet. Achteraf komen er dan aanpassingen...stukken erbij of stukken er uitlaten. Morgen zullen er misschien stukken doenbaar zijn, die er vandaag uitgelaten waren. Chapeau aan de organisatoren om het parcours voortdurend te controleren en aan te passen. Een prima organisatie en achteraf een mooie souvenir met een originele drinkfles. Bedankt en tot de volgende keer. =D> =D> =D>

Of het de moeite loont om van Nederland te komen betwijfel ik. Indien je van boven Antwerpen komt, kun je mijns inziens beter in de zandgrond van de Kempen of de Brabantse Wal gaan rijden. De ondergrond bestaat hier uit nogal kleverige klei. Daarom werden vandaag onberijdbare stukken uit het parcours genomen. De vorige nacht heeft het hier eveneens heel wat geregend. Het landschap is licht heuvelend. 90 km is natuurlijk wel een interessante afstand en rechtvaardigt misschien een verre verplaatsing.
Last edited by Fritsie on Sun 10 Mar 2013 11:23, edited 1 time in total.
TicA
Mountainbiker

Post by TicA »

ik zak morgen ook af naar Rekkem. Zal van het gevoel van het moment afhangen hoeveel km ik doe. De modder schrikt me in elk geval niet af en als blijkt dat er door de weersomstandigheden te veel onverhard is uitgehaald, doen we er achteraf gewoon nog een lusje bij :)
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Ingeschreven voor de 90 en gestart om 12u30 ongeveer en na het op het gevoel mengelen van de afstanden aangekomen met 67km op de teller. Dat het af en toe eens iet zwaarder lag kon je wel voorspellen maar ondanks het uitknippen van bepaalde stroken steekt hier nog heel veel doenbaar off-road in!
De organisatie is perfekt!
Thx mannen! (en vrouwen)
Dekker
Mountainbiker

Post by Dekker »

Hoogtemeters:
30km: 220
40km: 260
50km: 410
60km: 450
75km: 500
90km: 600
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

spijtig genoeg zal ik forfait moeten geven , opgestaan met een sneeuwlaag en nog aan het sneeuwen ook ! Wat een winter zeg , ben het beu want zo gaan de km's niet vooruit dit jaar , we zijn al bijna half maart allez zeg !
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Wegens afspraak met familielid gestart, anders ging'k blijven liggen ](*,)

Gefietst vanuit Ledegem naar Rekkem, weinig volk om half negen ad inschrijving.
Na de eerste strook wisten we direct dat het zwaar ging worden. Toch chapeau aan organisatie om bepaalde stukken eruit te laten.

Op een 'kerkpadje' in een bocht onderuit gegaan aan 5km/h, wss iets teveel aan voorrem getrokken.
Gevallen op rechterknie, schaafwonde, ei op de knie, broekstuk en bril kapot.

Dan maar gekozen voor de 40 te doen, teveel pijn. Smakelijke hotdog en twee blonde leffe's.

Ah ja, ook dan aan de twee knappe juffrouwen op de bevoorrading te Bellegem, superentertainment =D> =D> en merci vo mijn bril te kuisen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

[quote="Tubeken"]Wegens afspraak met familielid gestart, anders ging'k blijven liggen ](*,)

Op een 'kerkpadje' in een bocht onderuit gegaan aan 5km/h, wss iets teveel aan voorrem getrokken.
Gevallen op rechterknie, schaafwonde, ei op de knie, broekstuk en bril kapot.

Is me ook overkomen. Blijkbaar liggen sommige tegelpaadjes er glad bij. Een laagje groene mos door de voorbije natte maanden zorgde er in mijn geval voor dat ik de grond van dichtbij kon bewonderen.
Post Reply