Iemand suggesties voor een leuke, doch betaalbare basis fietsgps. Ik ben nieuw in dit wereldje....
dank,
Alexander.
betaalbare maar goed basis gps.
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
Alexander_vD
- Mountainbiker
- tipi
- Mountainbiker
Re: betaalbare maar goed basis gps.
Ik ben voor de bryton gegaan, 229 euro voor een uitstekende fietscomputer inclusief gps met kaarten van de benelux. Outdoortoestellen van garmin kan je ook overwegen maar deze zijn iets groter om op de fiets te plaatsen, hier zou ik de dakota 20 aanraden
http://www.goedkoopstegps.be/cc/gps/nav ... ex-20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
164 euro voor een top toestel (en hierop de gratis OSM kaarten)
164 euro voor een top toestel (en hierop de gratis OSM kaarten)
Zit met een zelfde zoektocht.
Kan elke gps een tocht die je maakt opslaan zodat je dit later nog eens kan rijden? En kan je bijvoorbeeld via een topografische of satellietkaart zelf een route uitstippelen?
Bedankt alvast
Kan elke gps een tocht die je maakt opslaan zodat je dit later nog eens kan rijden? En kan je bijvoorbeeld via een topografische of satellietkaart zelf een route uitstippelen?
Bedankt alvast
Yep, elk toestel registreert de track die je rijdtCT-skan wrote:Zit met een zelfde zoektocht.
Bedankt alvast
Yep je kan zelf tracks uitstippelen op topografische kaarten zoals topo Be(Ne)Lux of OpenMTBMap
Zoek in feite een steengoede, uitgebreide, nauwkeurige gps. Geen trainingsbeest zoals een edge... Tracks downloaden (bv routeyou of een community), maken, opslaan,... En vrij stevig en toch wel beetje modderbestendig.
Zie een uitgebreid topic over de Bryton Rider 50 maar niet direct over de Oregon... Tweifel namelijk tussen die twee.
Zie een uitgebreid topic over de Bryton Rider 50 maar niet direct over de Oregon... Tweifel namelijk tussen die twee.
Een steengoede, uitgebreide, nauwkeurige gps => Garmin Gpsmap 62CT-skan wrote:Zoek in feite een steengoede, uitgebreide, nauwkeurige gps. Geen trainingsbeest zoals een edge... Tracks downloaden (bv routeyou of een community), maken, opslaan,... En vrij stevig en toch wel beetje modderbestendig.
Dit wegens zijn externe antenne waardoor én beter ontvangst, én ook prima ontvangst wanneer de gps in verticale positie is
Als je gaat voor Garming (en niet de sportreeks) zou ik toch aanraden deze eens in het echt te zien en buitenhuis naar het kaartscherm te kijken
Dan zijn de Etrex en de 62 eersteklas toestellen qua zichtbaarheid
De Oregon en Dakota vallen wat mij betreft tegen...
-
chundo
- Mountainbiker
CT-skan wrote:Zoek in feite een steengoede, uitgebreide, nauwkeurige gps. Geen trainingsbeest zoals een edge... Tracks downloaden (bv routeyou of een community), maken, opslaan,... En vrij stevig en toch wel beetje modderbestendig.
ikzelf heb een oregon (die trouwens te koop staat moest je interesse hebben) en het is een fantastis toestel. Ik zal altijd voor een garmin gaan omdat die gewoon goed zijn. Ik heb ook een edge gehad maar de oregon is veel meer navigatieplezier, het scherm in de zon valt goed mee maar een 62 is nog altijd het beste. Als je iets wilt lezen over de oregon is http://www.mrgps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; een goede site met filmpjes.