Fris vanmorgen, maar wat een prachtig weertje. De korte broek komt voor het eerst uit de kast.
Heeft iemand ervaring met het inbrengen van aantoonbare kosten voor fiets (onderhoud, herstellingen en aankoopfacturen?)
Mijn werkgever (grootste overheidsbedrijf van het land) weigert fietsvergoeding te betalen. Volgens de fietsersbond kan je dan je fietskosten inbrengen?
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Mojobiker
- Mountainbiker
Re: Met de fiets naar het werk
Ofwel: afgelegde kilometers x 0,21€ invullen bij Werkelijke Beroepskostensoapwater wrote:Fris vanmorgen, maar wat een prachtig weertje. De korte broek komt voor het eerst uit de kast.
Heeft iemand ervaring met het inbrengen van aantoonbare kosten voor fiets (onderhoud, herstellingen en aankoopfacturen?)
Mijn werkgever (grootste overheidsbedrijf van het land) weigert fietsvergoeding te betalen. Volgens de fietsersbond kan je dan je fietskosten inbrengen?
Ofwel: aankoop fiets delen door 5 jaar + alle aantoonbare facturen invullen bij Werkelijke Beroepskosten
Scroll maar wat verder terug in deze rubriek, kwam al meerdere keren te sprake.
-
G3rd
- Mountainbiker
Korte broek vond ik precies net iets te maar achteraf bekeken had het wel gekund omdat het bij aankomst 20 °C bleek te zijn.
Ik heb daarom maar voor de 3 kwarts gekozen en heb maar een extra ommetje gemaakt om te genieten van het eerste heerlijke lente weer (pas om 14h moeten beginnen). Voor straks naar huis heb ik toch maar de lange broek meegenomen om zeker te zijn.
Btw hoe lossen jullie dat op voor de volgende maanden als het s'morgens maar een paar graden is en s'middags 20 graden en meer. Korte broek met beenstukken is logisch maar qua bovenkleding zit ik toch altijd een beetje te sukkelen omdat ik ook niet veel wil mee zeulen qua kleding.
Mijn bokes, fruit en drank vind ik al genoeg inhoud.
Ik heb daarom maar voor de 3 kwarts gekozen en heb maar een extra ommetje gemaakt om te genieten van het eerste heerlijke lente weer (pas om 14h moeten beginnen). Voor straks naar huis heb ik toch maar de lange broek meegenomen om zeker te zijn.
Btw hoe lossen jullie dat op voor de volgende maanden als het s'morgens maar een paar graden is en s'middags 20 graden en meer. Korte broek met beenstukken is logisch maar qua bovenkleding zit ik toch altijd een beetje te sukkelen omdat ik ook niet veel wil mee zeulen qua kleding.
- Mojobiker
- Mountainbiker
Een regenvest houdt 's morgens veel kou tegen en is makkelijk weg te moffelen voor de terugrit.
- amedeeke
- Mountainbiker
Mojobiker wrote:Ofwel: afgelegde kilometers x 0,21€ invullen bij Werkelijke Beroepskostensoapwater wrote:Fris vanmorgen, maar wat een prachtig weertje. De korte broek komt voor het eerst uit de kast.
Ofwel: aankoop fiets delen door 5 jaar + alle aantoonbare facturen invullen bij Werkelijke Beroepskosten
Scroll maar wat verder terug in deze rubriek, kwam al meerdere keren te sprake.
Je mag een fiets afschrijven op 3 - 5 jaar en je mag deze afschrijving enkel voor een bepaald percentage meetellen natuurlijk (dit percentage geldt dan ook voor alle andere kosten...) Het percentage kan niet gelijk aan 100% zijn aangezien iedere belastingsinspecteur wel kan vermoeden dat een racefiets/mtb ook wordt gebruikt voor privéritten. Houdt het redelijk en ga niet boven de 75-80%.
Kosten die je mag inbrengen zijn: aankoop, onderhoud en herstellingen en stalling. (andere dingen zoals bv kledij, helmen, ....) mogen niet ingebracht worden. Dit vind ik een grote lacuna daar dit voor motorrijders WEL toegelaten is.
Ik heb de berekening en afweging zelf gemaakt en het komt er voor mij op neer met 20 km woon werk verkeer per gewerkte dag dat mijn fiets al gauw 4000-5000 EUR moet kosten om voordeliger af te zijn met het inbrengen van de werkelijke kosten. Je kan het dan ook best verdedigbaar houden en de forfait kosten inbrengen.
- Dirty Bu$ter
- Mountainbiker
-
timvdl
- Mountainbiker
- Location: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Nu nog de goei benen terugvinden en we kunnen weer vlammen
... Conditioneel moet het toch nog iets beter hier
Ik doe 's morgens een thermisch onderlijfke aan onder m'n fietsjasje (waarvan twee verluchtingsopeningen open kunnen als het warmer wordt), een dunne muts onder de helm, handschoenen. De korte broek gaat mee in de fietstas.
Bij het naar huisrijden zijn het dus alleen dat onderlijfke, handschoenen, muts en lange broek die extra meegenomen moeten worden.
Bij het naar huisrijden zijn het dus alleen dat onderlijfke, handschoenen, muts en lange broek die extra meegenomen moeten worden.
G3rd wrote:Btw hoe lossen jullie dat op voor de volgende maanden als het s'morgens maar een paar graden is en s'middags 20 graden en meer. Korte broek met beenstukken is logisch maar qua bovenkleding zit ik toch altijd een beetje te sukkelen omdat ik ook niet veel wil mee zeulen qua kleding.
- Dirty Bu$ter
- Mountainbiker
Post by Dirty Bu$ter »
Stoempen in het naar huis rijden deze namiddag!! Ik vind het nog meevallen van koude, echter mijn achterderailleur was op een gegeven moment volledig bevroren dat hij serieus begon te mankeren
Dan maar even gestopt, met een takje het meeste ijs afgekrapt en verder gereden... Man man nog een klein winterprikje