I know, verwacht ik ook niet hoor van het wiel (door alle crazy downhills/dropoffs/...A d r i wrote:Bij zo'n ernstige slag als jij gehad hebt kan je nauwelijks verwachten dat een spaak dit overleefd. Ligt dus niet echt aan de velgen, integendeel, het feit dat je er nog steeds mee fietst bewijst dat ze sterk zijn.
crossmax 1999 - nippel uitgescheurd
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- polarbear
- Mountainbiker
Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de crossmax wielen (versie 1999).
Momenteel rij ik nog steeds met dit voorwiel en tot nu toe schat ik toch al zo'n 28.000km. En nog steeds geen problemen hiermee gehad.
Anderzijds achterwiel wel in september 2002 opengescheurde velg aan de spaaknippels. Dit nadat ik op de GRG langsgeweest was bij mavic om het wiel te laten rechten. Hadden alle spaken ook wat aangespannen en ja het wiel zo goed als klaar voor de vuilbak. De GRG toch kunnen uitrijden zonder problemen maar enige tijd nadien spaaknippel volledig uit de velg gescheurd. 1 spaak minder en fietsen wordt onmogelijk met deze wielen, trekken zodanig slom dat ge constant tegen uw rem sleept bij het duwen op de pedalen.
Nu opnieuw op pad met een crossmax xl (2003) komt iets sneller slom dan de 1999 versie maar toch zeer tevreden van.
Momenteel rij ik nog steeds met dit voorwiel en tot nu toe schat ik toch al zo'n 28.000km. En nog steeds geen problemen hiermee gehad.
Anderzijds achterwiel wel in september 2002 opengescheurde velg aan de spaaknippels. Dit nadat ik op de GRG langsgeweest was bij mavic om het wiel te laten rechten. Hadden alle spaken ook wat aangespannen en ja het wiel zo goed als klaar voor de vuilbak. De GRG toch kunnen uitrijden zonder problemen maar enige tijd nadien spaaknippel volledig uit de velg gescheurd. 1 spaak minder en fietsen wordt onmogelijk met deze wielen, trekken zodanig slom dat ge constant tegen uw rem sleept bij het duwen op de pedalen.
Nu opnieuw op pad met een crossmax xl (2003) komt iets sneller slom dan de 1999 versie maar toch zeer tevreden van.
- A d r i
- Mountainbiker
Laat dit duidelijk zijn, ik ben ook zeer tevreden van die wielen.
Het is enkel het achterwiel dat duidelijk niet bestand is tegen de krachten die het te verwerken krijgt. Zeker als de spaakspanning strak is. Mijn spaken werden gespannen bij Filip Sport, ik kom daar zelf nooit aan. Ik heb dan ook goede hoop dat ik onder garantie een andere velg ga krijgen. Ik ga zeker vragen om een crossride met 28H.
@roger : ik was er ondertussen ook achter dat het de crossride moest zijn, de crossland is niet ceramisch
Het is enkel het achterwiel dat duidelijk niet bestand is tegen de krachten die het te verwerken krijgt. Zeker als de spaakspanning strak is. Mijn spaken werden gespannen bij Filip Sport, ik kom daar zelf nooit aan. Ik heb dan ook goede hoop dat ik onder garantie een andere velg ga krijgen. Ik ga zeker vragen om een crossride met 28H.
@roger : ik was er ondertussen ook achter dat het de crossride moest zijn, de crossland is niet ceramisch
- polarbear
- Mountainbiker
Zeker en vast. Tubeless all the way. Maar soms botst er wel eens een steen tegen een spaak he (snelle afdaling met keien bvb). Zoals gezegd, dat overleeft waarschijnlijk geen enkele spaak.DV wrote:Mogen we er nu van uitgaan dat de Xmaxen hun prijs waard zijn of niet?
Last edited by polarbear on Sat 11 Dec 2004 12:27, edited 1 time in total.
- A d r i
- Mountainbiker
Die crossmaxxen van 1999 zijn wel verdomde licht (850g + 650g achter/voor) zonder snelsluiters en cassette..
de prijs van die superlichte wielen betaal je dus doordat er nu en dan een nippel uit de achtervelg scheurt. Vooraan nog niks mee aan de hand gehad, alleen nu en dan eens de lagers vervangen en 1 keer de velg wegens ceramic versleten na 3 jaar gebruik , wat ik onder normale sleet reken
ter vergelijking : de huidige crossmax SL wegen 820 en 650g..
met mijn UST crossmaxxen heb ik nog niks dienen te vervangen (dateren van 2001)
de prijs van die superlichte wielen betaal je dus doordat er nu en dan een nippel uit de achtervelg scheurt. Vooraan nog niks mee aan de hand gehad, alleen nu en dan eens de lagers vervangen en 1 keer de velg wegens ceramic versleten na 3 jaar gebruik , wat ik onder normale sleet reken
ter vergelijking : de huidige crossmax SL wegen 820 en 650g..
met mijn UST crossmaxxen heb ik nog niks dienen te vervangen (dateren van 2001)