Gewicht

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

CUBE LTD5 (Full XT +disc) :€1530 = 11.2KG

Zopas gelezen in FIETS van december;
de TREK 8000 van 2005 weegt 11KG
wat een oen van een dealer moet je zijn om de juiste waarden nog niet te weten.
Ik weet in ieder geval dat als ik ooit een TREK koop, het NIET bij die pipo zal zijn. [-X

Er zijn in die zelfde test in fiets trouwens nog 5 andere hardtails van die prijsklasse.(ong.€2000)en de TREK weegt het meest.
Wie zei daar iets van een hogere prijsklasse voor een lager gewicht???? :-?
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

nu nog graag het gewicht van die GF Big Sur Disc 2005 en die TREK 6700 Disc 2005!!

Is anybody out there?!?!
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

blijkbaar rijdt niemand met een TREK 6700 Disc of een GF Big Sur Disc (mag van 2004 zijn want de GF komt pas de eerste week van januari) en heeft er niemand een weegschaal?!

niemand zin om effe een acurate weging te maken van zijn bike, met of zonder pedalen maakt niet uit?
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

weeg hem gewoon bij de fietsenboer
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Josy,

zitte gij mee een gewichtprobleem of wa,al da geweeg ge vergeet toch nie te trappen om vooruit te geraken.
Als't zo erg is koop u een carbon fietske en steek er een vaste carbon vork in 't zal dan wel onder de 10kg komen in maatje 17(zonder pedalen natuurlijk),want zo doen ze da ook in de boekskes.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Josy wrote:wat een oen van een dealer moet je zijn om de juiste waarden nog niet te weten.
Ik weet in ieder geval dat als ik ooit een TREK koop, het NIET bij die pipo zal zijn. [-X
Tja, als die fietsenboer geen info krijgt van Trek (of Gary Fisher), kan je hem dat toch moeilijk kwalijk nemen ??? Ik ben enkele weken terug ook info gaan inwinnen betreffende de Fuel EX-8 en de Cake 2 DLX, twee fietskes van +/- 2500 euro. Want als je zo'n duur fietske koopt, wil je wel eerst weten wat je krijgt voor je geld ... Wel, die fietsenboer kon me ALLES tot in detail uitleggen, behalve 't gewicht van de fietsen : dat werd niet opgegeven door Trek - ze zouden ooit eens een proces gekregen hebben in de US omdat de geleverde fiets niet hetzelfde gewicht had dan hetgeen in de folderkes stond ('t kan een fabeltje zijn, maar in een land waar 50% van de bevolking nen aap als president wil, is alles mogelijk) ...

Afin, back op topic : als je fietsenboer die twee modellekes op voorraad heeft, kan je hem misschien vragen om die modellekes efkes te wegen terwijl jij er bij staat. Zo heb je meteen de correcte info, en dan hoef je achteraf die persoon niet achter zijne rug uit te schijten voor "oen" en "pipo" [-X ...
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Die PIPO van een dealer heeft er geen staan.
Ik denk trouwens dat MTB hem geen fluit interesseren;
toen ik hem zei dat 12.2KG redelijk veel was voor een fiets van €2000, zei die: "wat dacht je, 't is toch maar een mountainbike" en hij draaide zich om en liep het atelier in. Hoe klantvriendelijk, niet?!
Als ik die pipo een oen vind of omgekeerd is dat mijn goed recht.
Zo iets doe je niet met een klant, die een zestal maand terug nog 2 fietsen gekocht heeft. Trouwens met geen enkele klant.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Supernaut wrote:Josy,

zitte gij mee een gewichtprobleem of wa,al da geweeg ge vergeet toch nie te trappen om vooruit te geraken.
Als't zo erg is koop u een carbon fietske en steek er een vaste carbon vork in 't zal dan wel onder de 10kg komen in maatje 17(zonder pedalen natuurlijk),want zo doen ze da ook in de boekskes.
ik heb geen probleem.
ik vond het enkel vreemd dat een TREK 8000 van €2000 12.2kg weegt en een , ik zeg maar wat, een specialzed stumpjumper pro(gelijkaardige afmontage) van €1900 11kg volgens de dealer en 10.8kg volgens de test van FIETS. Het gaat me niet om de enkele honderden grammen (met of zonder pedalen, maat 17 of maat 19), ik vind een goeie 1 kg (=7 kg lichaamsgewicht) toch eens de moeite om een rondvraag te doen naar de correctheid van die informatie.
bollekebubbelbad
Mountainbiker

Re: GEWICHT

Post by bollekebubbelbad »

Josy wrote:Vandaag naar het gewicht van een TREK 6700 en Trek 8000 gevraagd bij een officiele Trek-Dealer;
Trek 6700 Disc (€1321) : 29LBS=13.150KG :oops:
Trek 8000 Disc (€2003) : 27LBS=12.250KG :oops:
Is er iemand die dit kan bevestigen of liever weerleggen, want dit lijkt me toch wat veel voor een hardtail in die prijsklasse.

'k Ben ook op zoek naar het gewicht van een Gary Fisher Big Sur Disc 2005(€1700). Dealer zegt tss 10.5KG en 11.5KG :( :( :(
Awel, toevallig heb ik laatst gedurende een maand de trotse eigenaar geweest van een LTD5. Omdat die bike me niet echt beviel heb ik 'm verkocht en in de plaats een TREK 8000 2004 gekocht. Toen ik beide fietsen thuis had staan heb ik ze zelf eens vergeleken op de weegschaal.
Met pedalen, bidonhouders en barends was het resultaat :
CUBE 13,2 Kg
TREK 11,7 Kg

Voor zoveel het waard is; AUB.

GREETZ
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

thx @bollekebubbelbad

amai, wie had dat gedacht? zoveel voor die cube.
Post Reply