afvallen, topic nr... 101?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: afvallen, topic nr... 101?
Post by BerggeitCasualFietser »
Vorig jaar 85 kg tussen nieuwjaar en eind januari, en op Houffamarathon net 70 kg
Gewoon veel minder eten, geen cola, geen snoep voor de tv, eenmalig frietkotbezoek per maand, twee trainingen per week en veel ardennenwerk, val je vanzelf af.
Dit jaar max 78 kg gekomen wat meer opgelet en ook goeie winter gehad qua training en ritten, nu streefgewicht 71 kg tegen Waimes, sta nu op een 75 kg. Was mijn doelstelling tegen eind van de maand, onder de 75 blijven, en nu de Ardennenritten er aan komen zal het er nog iets beter afgaan
Gewoon veel minder eten, geen cola, geen snoep voor de tv, eenmalig frietkotbezoek per maand, twee trainingen per week en veel ardennenwerk, val je vanzelf af.
Dit jaar max 78 kg gekomen wat meer opgelet en ook goeie winter gehad qua training en ritten, nu streefgewicht 71 kg tegen Waimes, sta nu op een 75 kg. Was mijn doelstelling tegen eind van de maand, onder de 75 blijven, en nu de Ardennenritten er aan komen zal het er nog iets beter afgaan
- Manza
- Mountainbiker
hier een 5-tal kilo sedert 1 januari. Met het weer van de laatste weken/maanden helaas nog niet veel gesport, maar de gezonde voeding doet er toch ook veel aan.
-
Kenno
- Mountainbiker
- Location: Cube Analog met RockShox SID en XT remmen en een Trek X500
iemand dit of iets gelijkaardig al geprobeerd? wist niet dat het bestond
http://www.dietbet.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dietbet.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- TREKrijder
- Mountainbiker
Post by TREKrijder »
Ik ben van 118kg naar 83kg gegaan in 1 jaar tijd door volledig anders te gaan eten. Dit vooral door andere (gezondere) voeding te eten, om de 2 uur te eten en altijd relatief kleine porties met weinig calorieën.
Ik zal misschien een voorbeeld van mijn dagmenu neerpennen.
ontbijt 2 sneetjes donker brood met mager beleg of kommetje special K met half volle melk
2 uur later een stuk fruit of potje magere youghurt
2 uur later het zelfde als het ontbijt
2 uur later een beetje rijst of pasta (+- 50 gr) of 2 aardappelen met zoveel groenten dat je wil en klein stukje mager vlees (+- 150gr)
2 uur later weer een stuk fruit of magere youghurt
als drank altijd water en smorgens koffie zonder suiker wel te verstaan
in het begin heb je een honger gevoel maar dit gaat snel over
ontbijt 2 sneetjes donker brood met mager beleg of kommetje special K met half volle melk
2 uur later een beetje rijst of pasta (+- 50 gr) of 2 aardappelen met zoveel groenten dat je wil en klein stukje mager vlees (+- 150gr)
Goed bezig! Lijkt mij een van de gezondere manieren van 'dieten', gezond maar minder.TREKrijder wrote:Ik ben van 118kg naar 83kg gegaan in 1 jaar tijd door volledig anders te gaan eten. Dit vooral door andere (gezondere) voeding te eten, om de 2 uur te eten en altijd relatief kleine porties met weinig calorieën.
Als je om 6 uur de eerste keer eet, eet je dan vanaf 14 uur niet meer?
Of wordt het stuk fruit daarna herhaald om de 2 uur?
Wat doe je als je bij iemand gaat eten/op restaurant gaat/ ...?
- Butch
- Mountainbiker
+-10kg kwijt, nog 8 te gaan...maar ik blijf plots nogal hangen. Normaal? Der kan zeker nog meer dan genoeg af, dat is duidelijk maar geen idee meer hoe ik ze eraf krijg. Het begint plots moeizaam te gaan helaas!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Vorig jaar ging het bij mij eerst in de koude maanden traag, wel ging het door cola en vettig eten te laten, dan even blijven hangen en bij het warmer worden terug wat kilo's kwijt door het meer verbranden vermoed ik
dit jaar van 77 kg tot nu toe 73, de planning is volgende maand in Waimes 70 maar dat gaat moeilijk worden vrees ik. Ben nu een maand blijven hangen, ervoor was een kilo per maand de planning met het koude weer.
Sowieso vermoed ik nog wel wat kwijt te geraken met het opdrijven van de inspanningen.
Op dagen dat ik niet train of rij hou ik me wat in qua eten
dit jaar van 77 kg tot nu toe 73, de planning is volgende maand in Waimes 70 maar dat gaat moeilijk worden vrees ik. Ben nu een maand blijven hangen, ervoor was een kilo per maand de planning met het koude weer.
Sowieso vermoed ik nog wel wat kwijt te geraken met het opdrijven van de inspanningen.
Op dagen dat ik niet train of rij hou ik me wat in qua eten
- scelter
- Mountainbiker
Beetje hetzelfde fenomeen hier: sinds begin van het jaar een 12tal kg afgevallen. Maar nu sinds een maand blijf ik wat hangen. Ik zou er toch nog 12 willen afkrijgen voordat ik echt scherp sta
Ik heb de laatste weken nochtans meer getraind dan er voren. Ik ben wel sinds een maand meer en meer hoogtemeters aan het maken. Misschien leidt dit tot aanmaak van meer spierweefsel dat meer weegt? Ik weet het niet. Ik ben volgens mij niet anders gaan eten. Ik ga in ieder geval nog een extra effortke maken en het dieet nog wa strenger volgen. Ik heb geen zin om 10kg teveel omhoog te sleuren in de RDHF en dergelijke.
Ik heb de laatste weken nochtans meer getraind dan er voren. Ik ben wel sinds een maand meer en meer hoogtemeters aan het maken. Misschien leidt dit tot aanmaak van meer spierweefsel dat meer weegt? Ik weet het niet. Ik ben volgens mij niet anders gaan eten. Ik ga in ieder geval nog een extra effortke maken en het dieet nog wa strenger volgen. Ik heb geen zin om 10kg teveel omhoog te sleuren in de RDHF en dergelijke.