Heerlijke rit. Wat saaie stukken in het begin en toch nog te veel duinen tracks zien liggen waar de tocht geen gebruik van maakte (of kon maken). Eenmaal het eerste 1/3 achter de rug kwam de rit goed op gang. Lekker gevarieerd, vlammen op het strand, slingeren op de tracks en genieten op het militair domein. Geen fiets gewonnen maar daar kwamen we ook niet voor. De St Bernards pruttelden niet tegen.
Bedankt aan de organisatie. Jullie vedienen echt wel een grotere opkomst. Het weer zat tegen om de bikers uit hun hol te lokken.
Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Flashy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er
Re: Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht
Merci voor de mooie rit . Was mega fun en daar ik met bike vanuit Bredene kwam was het meer dan voldoende.
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Na een kort nachtje van een 5 uurtjes slaap
samen met Lady vertrokken naar Klerken platse, waar Manza en Sportbeestje ook op het toneel verschenen. Na een uurtje rijden zijn we uiteindelijk in Koksijde aangekomen, waar de sneeuwval al veel minder was dan in Houthulst. Eens we goed ingeduffeld waren zijn gezwind vertrokken met de nodige humor en platte achterband van Manza ( samen uit samen thuis), ook al zorgde de strale wind voor enige comunicatieproblemen tussen ons (éé wa zeg je?? Die wiend ééé)
. Stil en gezapig reden we door de Doornpanne en ik moet toegeven het losse zand is niet echt mijn ding, misschien ontbreek ik techniek, zeker geen kwaad woord hierover want de stukken die erin zaten waren kort en telkens beloond door een prachtige singletrack door de duinen. Bijna was ik het militairdomein voorbij gereden wegens het volgen van iemand die de baan verkoos in plaats van speelplein tot aan de lichten, dus links omkeer en terug naar de milibasis waar ik twee jaar geleden nog een sukkelaar was
te overdoen. Man,man ,man daar alleen heb ik al 5€ voor over. Eens aangekomen kwamen de erika's als potvissen aangespoeld op het sportcentrum en konden we genieten van een mooie après met de clubleden.
Vandaag hebben we genoten van een mooie tocht in de kuststreek. Chapeau aan de organisatie
.
Henkieboy verscheen ook nog op het toneel in Koksijde. Dus mochten we al bij al spreken aan de start over een meute Erika's zowel voor de tocht, terwijl en naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Vandaag hebben we genoten van een mooie tocht in de kuststreek. Chapeau aan de organisatie
Henkieboy verscheen ook nog op het toneel in Koksijde. Dus mochten we al bij al spreken aan de start over een meute Erika's zowel voor de tocht, terwijl en naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
-
tommyhaaslalala
- Mountainbiker
Post by tommyhaaslalala »
Prachtige tocht! wel jammer dat er geen 2 bevoorradingen waren voor de grote afstand. Maar die soep deed wonderen!
En ik ben de gelukzak die de mtb gewonnen heeft
En ik ben de gelukzak die de mtb gewonnen heeft
- steviejanneke
- Mountainbiker
Post by steviejanneke »
het was een leuke rit !
Maar ik had toch zeker de verkeerde banden.....
Met de big-appels gingen de singel-tracks redelijk goed,
Maar op de vervrozen asvalt was het veel te gladdig
-
-JR-
- Mountainbiker
- Location: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
Ik heb een voorgevoel dat het hier over mij gaat, dat was graag gedaanManza wrote:I Like Filiep z'n humor !!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze morgen een schitterende tocht gereden! Het was opvallend kalmer dan vorige jaren. Nochtans waren de wegen zeer goed bereidbaar en het parcours TOP!
Na 4.5km plat gereden achteraan. Dank aan diegene z'n pompje dat ik mocht gebruiken om bij te blazen. Beetje gefoeffeld met de bommetjes door de koude en 't was niet 100% in orde. Dus bij deze ... nog eens bedankt om te stoppen en even de koude te trotseren!
Wie heeft de MTB gewonnen? Zo'n ferme tombola prijs !
Val zelf absoluut niet graag plat dus heb altijd compassie als ik iemand anders zie staan
Kou viel toen nog wel mee, was al blij dat ik mijn handschoenen niet moest uitdoen, de uwe hadden waarschijnlijk al wel koud
Over de rit zelf, prachtig!
En zoals andere al aangaven, militair domein
Wat koud en nat en nog wat dingen... maar wij geven tenminste niet op als de wielrennerkes é
- henkieboy
- Mountainbiker
Gisteren gereden met big appels en vanmorgen wijselijk terug mijn RR's opgelegd.steviejanneke wrote:het was een leuke rit !
't zal al heel droog moeten zijn voor ik die BA's terug opleg zunne (of voor op de baan)
-
Willy Sport
- Mountainbiker
Post by Willy Sport »
Beste mountainbikers,
Hierbij een dikke proficiat aan de 554 deelnemers van onze tocht ondanks de helse weersomstandigheden. Zo'n een kleine duizend minder dan vorig jaar ... maar ondanks de omstandigheden toch een tevreden gevoel.
Winnaar van de mountainbike: Coppillie Tommy uit Veurne
Winnaar van de damesfiets: Moerman Dominiek uit Lombardsijde.
Opmerking aan de bikers die veronderstellen dat we mooiere routes kunnen aanspreken in de beginfase, moet ik ontgoochelen. In bepaalde stukken waar er gans het jaar 'wild' gereden wordt krijgen we geen toelating van het Agentschap Natuur en Bos !
Ik veronderstel dat het totale plaatje meer dan de moeite is om toch af te zakken naar Koksijde?
Een woordje van dank aan de sponsors, de militaire overheid, de judoclub die instond voor de bar, de medewerkers van ex-neverest voor het harde werk op het parcours en de collega's van de sportdienst voor hun enthousiasme.
Tot volgend jaar op de laatste zondag van februari !
Hierbij een dikke proficiat aan de 554 deelnemers van onze tocht ondanks de helse weersomstandigheden. Zo'n een kleine duizend minder dan vorig jaar ... maar ondanks de omstandigheden toch een tevreden gevoel.
Winnaar van de mountainbike: Coppillie Tommy uit Veurne
Winnaar van de damesfiets: Moerman Dominiek uit Lombardsijde.
Opmerking aan de bikers die veronderstellen dat we mooiere routes kunnen aanspreken in de beginfase, moet ik ontgoochelen. In bepaalde stukken waar er gans het jaar 'wild' gereden wordt krijgen we geen toelating van het Agentschap Natuur en Bos !
Ik veronderstel dat het totale plaatje meer dan de moeite is om toch af te zakken naar Koksijde?
Een woordje van dank aan de sponsors, de militaire overheid, de judoclub die instond voor de bar, de medewerkers van ex-neverest voor het harde werk op het parcours en de collega's van de sportdienst voor hun enthousiasme.
Tot volgend jaar op de laatste zondag van februari !
Gisteren toch de moed (of zottigheid) gehad om naar Koksijde af te zakken.
Vanuit Westende naar Koksijde (+/- 15 km) wind int gat !!!
Toch den toer van 47 km gereden in helse weersomstandigheden.
Zelfs de polders waren deze keer goed berijdbaar !!
Genoten van duin, strand (twas toen nog laaaaag water), boske in De Panne, militair domein, single tracks enz...
Nadien terug naar Westende, wind vanvoor dus da ging ne meer zo goed vooruit
In totaal toch een 79 km gereden.
Volgend jaar opnieuw van de partij !!!
Vanuit Westende naar Koksijde (+/- 15 km) wind int gat !!!
Toch den toer van 47 km gereden in helse weersomstandigheden.
Zelfs de polders waren deze keer goed berijdbaar !!
Genoten van duin, strand (twas toen nog laaaaag water), boske in De Panne, militair domein, single tracks enz...
Nadien terug naar Westende, wind vanvoor dus da ging ne meer zo goed vooruit
In totaal toch een 79 km gereden.
Volgend jaar opnieuw van de partij !!!