Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
julcesaar
Mountainbiker

Re: Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht

Post by julcesaar »

Het is hier ook lichtjes aan het sneeuwen. Goed, een paar sokken meer en we zijn vertrokken , he ! :-"
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ik heb me ingeschreven bij MTB-club 'De plooiers' . :roll:
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

I Like Filiep z'n humor !!! =D> =D> =D> =D> =D>

Deze morgen een schitterende tocht gereden! Het was opvallend kalmer dan vorige jaren. Nochtans waren de wegen zeer goed bereidbaar en het parcours TOP!

Na 4.5km plat gereden achteraan. Dank aan diegene z'n pompje dat ik mocht gebruiken om bij te blazen. Beetje gefoeffeld met de bommetjes door de koude en 't was niet 100% in orde. Dus bij deze ... nog eens bedankt om te stoppen en even de koude te trotseren!

Wie heeft de MTB gewonnen? Zo'n ferme tombola prijs !
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Fiets niet gewonnen...wel een fles bier waarvoor dank!
Prachtige rit trouwens!
omega1
Mountainbiker

Post by omega1 »

Yep, de sneeuw was de kers op de taart. 52Km pure fun op de teller :-)
Voelde berekoud aan maar da zijn we al gewoon van de vorige winterweekjes :-)

Parcour lag er PERFECT bij met leuke afwisselingen (baan, bos, zand etc etc)
Voor mij was het stuk op de militaire basis echt wel de moeite waard. Al sukkelde ik weerom met het schakelen (ik krijg da maar niet geregeld) toch waren de benen er om me telkens over de veneinige bergjes te leiden.

Volgend jaar zeker weer van de partij.

PS: Nog een leuke voor het dommedingenboek. Ik was mijn reservekousen vergeten en liep na de tt rond met mijn blote voeten in mijn schoenen. Opzich nietske erg maar toen ik mijn tombolaprijs ging halen bleken dit een paar deftige kousen te zijn :-) :-) als da geen teken is ;-) Ikke weer warme voetjes :-)

Tot de volgende TT ;-)

En de fiets? Tja, ik niet
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen me turfke genoten van deze toch wel steeds prachtige rit , het zand lag er uiterst bereidbaar bij en strand terug me wind in t'gat , we worden verwend.

Bedankt mannen zoals steeds deze was af. =D>
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

toch met 4 forums aangezet...winnitou,dingske66,mathias en den deen ier.De rit naar ginter met den auto was een hel mo ne keer op den velo was alles top.De zee in de sneeuw was ne keer iets anders.Zand reageerde ook anders,het losse zand was zo van diene zware losse bucht waar precies bruine zeep inzat.Mo de wind zat bijna de ganse tocht goe ,anders dan mijn benen.Na ne km of 40 was tbeste der af.En dan kwam het mooiste nog het militair domein ......dus hier meer afgezien dan genoten.Spijtig voor de org van de kleine opkomst mo twas wel allemaal in orde(enkel vandaag was 1 bev mo weinig en je kwam late).En joepi ki e flasjke bier gewonnen(gesponserd door belle's werk)
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Manza wrote:I Like Filiep z'n humor !!! =D> =D> =D> =D> =D>

Deze morgen een schitterende tocht gereden! Het was opvallend kalmer dan vorige jaren. Nochtans waren de wegen zeer goed bereidbaar en het parcours TOP!

Na 4.5km plat gereden achteraan. Dank aan diegene z'n pompje dat ik mocht gebruiken om bij te blazen. Beetje gefoeffeld met de bommetjes door de koude en 't was niet 100% in orde. Dus bij deze ... nog eens bedankt om te stoppen en even de koude te trotseren!

Wie heeft de MTB gewonnen? Zo'n ferme tombola prijs !

Iemand van veurne (zijn naam ontglipt me nu even) had mij nochtans onder zijn naam aangemeld na de rit maar zij geloofden mij niet (en kweet nie hoe dat komt)(zo'n schoone jongen nochtans)
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

KUBA wrote:Deze morgen me turfke genoten van deze toch wel steeds prachtige rit , het zand lag er uiterst bereidbaar bij en strand terug me wind in t'gat , we worden verwend.

Bedankt mannen zoals steeds deze was af. =D>
Klopt Kuba, deze staat alvast terug met stip genoteerd voor volgend jaar. Het losse zand bolde bij momenten gelijk asfalt 8) 8)

5de Grysperre MTB toertocht - 17/03/2013
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

om zes uur opgestaan deze morgen en een kwartier later terug de bedstee ingedoken om moeder de vrouw een beetje te ambeteren met koude handen (kheb het mogen voelen 8-[ 8-[ ).
Terug opgestaan om 9u30 :oops: :oops: om samen met vrouw en kinders een uitgebreid ontbijt te nuttigen en dan op't gemakske andere wielkes op mijne vélo te leggen en mij nog meer op't gemakske klaar te stomen om nog een ritje aan 't zeeke te gaan rijden.
Rond een uur of twaalf aangekomen in koksijde en iedereen die op dat moment aankwam kende ik precies , ne stuk of 8 erika's baaikers , een stuk of drie grysperre's , ne stuk of vier forumbikers en nog ne hoop anderen .
Een half uurke later dan toch kunnen aanzetten en twas weer ne schoon toerke da koksijde ons onder de wielen had geschoven. Maar vandaag toch wel in redelijk extreme weertypes rondgefurreld gaande van sneeuw overgaand in natte sneeuw dan nog een beetje ijsregen gevolgd door hagel (bij momenten redelijk hevig) om te eindigen in lichte regen met nog een beetje hagel ertussen en tenslotte heel droog (binnen natuurlijk 8-[ 8-[ ).
Gans de tijd met muziek in één oor rondgereden en teenigste dat nie op de mp3 speler stond en die hier zeker van toepassing was was een liedje van veeeeele jaren geleden van ciske de rat namelijk "ik voel me zo verdomd alleen".
Nog nooit op een mtb-rit rondgereden waar ik pas de eerste mtb-er zag op de eerste (en enige)bevoorrading en de volgende op het militair domein op 4km van de aankomst.
De passage op het strand ook maar gelaten voor wat het was (anders zat ik daar nu nog) wegens heeeeeel hoog water.
Rond 15u30 terug aangekomen kletsnat en toch redelijk verkleumd om te merken dat ik mijne sportzak vergeten was maar gelukkig had het vrouwke een zak met kleren voor de derde wereld in de koffer gezet zodat ik na wat zoeken toch een heerlijk warme douche kon gaan nemen en toch nog een beetje toonbaar aangekleed (gelukkig lag mijne dikke erika's trui ook nog in de auto) mij kon gaan opwarmen aan een heerlijk blond schuimend bierke uit watou.
Met een mooie fietsstandaard teruggekeerd naar klerken dus toch een mooie namiddag beleefd ant zeetje.
bravo aan de organisatoren en parcoursbouwers uit koksijde en omstreken en tot volgend jaar (met beter weer hopelijk) =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply