Welke kaart gebruikt u? Een niet-routerende kaart zal geen afslagbegeleiding tonen.wouterk wrote:Ik heb ondertussen 3 koersen gemaakt. 1 spoor, 1 route en 1 wingdb3 spoor.
Zijn volgende handelingen goed.
Herberekenen zet ik op verzoek, afslagbegeleiding aan.
Als bij koers spoor 1 kies en ga klik dan krijg je een zwart kompas pijl die je aangeeft of je links of rechts moet. Geen geluid.
Als je bij koers route 1 kiest krijg je dezelfde aanduiding als bij spoor 1.
Als ik bij koers het wingdb3 (met extra routeaanduidingen, conversie type 0, 30°, 9 sec. op voorhand) kies dan krijg je bijna elke bocht een witte pijl en een biep.
Als ik nu een onbekend spoor van internet haal, lijkt het mij handiger om dit ook eerst met wingdb3 te converteren zodat ik extra aanduidingen krijg of kijken jullie effectief constant op je scherm.
Heeft dit converteren ook nadelen?
Zetten jullie een heel reeks koersen op je gps, of per keer dat je gaat rijden de vorige verwijderen en de nieuwe erop.
Ik krijg steeds afslagbegeleiding (indien actief) of dit nu een track of route was, wanneer ik bv. Topo Be(Ne)Lux gebruik. Op de weg gebruik ik meestal OpenFietsMap en daar heb ik ook steeds afslagbegeleiding. Beide kaarten zijn routerend.
WinGDB3 heb je in principe niet meer nodig om een route te converteren, indien je een routerende kaart hebt, indien niet zijn die extra koerspunten wel handig voor afslagen. Was oorspronkelijk voorzien voor de Edge 500, waar geen kaart aanwezig is.