aan hoe veel zand mag ik me verwachten? twijfel tussen super moto's of race king's.
kheb wat schrik voor de grip vooraan
Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
degauquiermaxime
- Mountainbiker
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Re: Zo 24/02/2013 Koksijde :: 19de Mountainbike Toertocht
Post by spiermassa »
voo diene ene die nog twijvelt;e bitje beeld
" onclick="window.open(this.href);return false;
- frankyvw
- Mountainbiker
- Location: cube reaction GTC 29 pro,scott spark 910,scott 29 mud bike,spark 710
zie reactie van kubu zoals eerder gemeeld zo weinig mogelijk profiel op de banden (ik rij altijd met RR op men 29er) en met een bandendruk van 1.6 en ik moet bijna nooit een voet aan de grond zetten

mits techniek en kracht lukt alles met een nobby nic/barro mountain/rocket ron of dat nu 26" of 29" is, zoveel verschil maakt de band niet uit als je geen gevoel met het zand hebt ...
oefening baart kunst, het mag niet te gemakkelijk gaan ook é, een uitdaging is altijd fun
oefening baart kunst, het mag niet te gemakkelijk gaan ook é, een uitdaging is altijd fun
- follow
- Mountainbiker
- Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago
als ik goeie benen heb mogen m'n banden zo hard staan als ze willen tis het gevoel da je moet hebben int zand en je fiets het werk laten doenfrankyvw wrote:zie reactie van kubu zoals eerder gemeeld zo weinig mogelijk profiel op de banden (ik rij altijd met RR op men 29er) en met een bandendruk van 1.6 en ik moet bijna nooit een voet aan de grond zetten![]()
![]()
zondag in oudenburg bij de start zag ik een jongen met crossfiets.ik zeg tegen mijne maat die gaat ons binnen een jaar of 4 los rijden. (blijkt dat hij net 8 jaar is geworden!!)
ik ga nu niet zeggen dat wij toppers zijn maar toch een goeie middenklasse.wel we zijn vanaf de eerste off road strook gewoon moeten lossen
wat kan dat manneke rijden
dus niet zeuren welke banden of bandenspanning gebruiken zondag in koksijde,techniek is het beste wapen.allemaal veel rijgenot zondag want het is een toptoertocht!!
dus niet zeuren welke banden of bandenspanning gebruiken zondag in koksijde,techniek is het beste wapen.allemaal veel rijgenot zondag want het is een toptoertocht!!
-
degauquiermaxime
- Mountainbiker
Post by degauquiermaxime »
ok, maar een super moto heeft totaal geen profiel dus heb wat schrik voor de bochten op de single tracks. (eerste keer op zand)frankyvw wrote:zie reactie van kubu zoals eerder gemeeld zo weinig mogelijk profiel op de banden (ik rij altijd met RR op men 29er) en met een bandendruk van 1.6 en ik moet bijna nooit een voet aan de grond zetten![]()
![]()
bedankt voor de filmkes!
zal wat afhangen of het regent of niet zondag denk ik.
- profi
- Mountainbiker
- Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS
inderdaad , probleem is dat er velen zijn die wat techniek missen , er wordt teveel geluld over welke banden er moet gestoken worden , in die 25 jaar dat ik MTBiket heb ik 3 soorten banden gehad , in de begine onza ( hound dawn ) , nadien Z maxen en nu NN en RR , ook moet ik vaststellen dat er velen zijn die beschaamd zijn om af en toe een voet aan de grond te zetten , het wordt zelfs bij gehoudenuncle sam wrote:mits techniek en kracht lukt alles met een nobby nic/barro mountain/rocket ron of dat nu 26" of 29" is, zoveel verschil maakt de band niet uit als je geen gevoel met het zand hebt ...
- Traxer
- Kerstman
Idd een hele mooie.
Zit het militaire stuk weer op het laatst? Kwestie van te doseren, hé
Banden? Ik rij zomer-winter met hetzelfde schoeisel. Enkel de druk varieert volgens de omstandigheden.
Bij de laatste telling, gisteren, staat het aantal gaatjes in die banden op 32 vooraan en 74 achteraan.
Eens zien hoelang ze het nog houden....
Zit het militaire stuk weer op het laatst? Kwestie van te doseren, hé
Banden? Ik rij zomer-winter met hetzelfde schoeisel. Enkel de druk varieert volgens de omstandigheden.
Bij de laatste telling, gisteren, staat het aantal gaatjes in die banden op 32 vooraan en 74 achteraan.
Eens zien hoelang ze het nog houden....