Ik denk dat alle pro's en contra's nu wel zijn afgewogen, laat ons de belanghebbende(n) zelf maar beslissen wat ze ermee aanvangen, ons werk is gedaan
ongelooflijk onhandig
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
@ topicstarter : al doende leert men, en dat geldt ook voor schrik overwinnen. Ik heb een aantal jaren de MTB aan de kant gezet en toen ik terug begon kwam ik stukjes tegen waarbij ik volkomen blokkeerde van de schrik.
Waarom ?
Omdat je op dat moment niet weet of het "te doen" is, met andere woorden een puur gebrek aan VERTROUWEN.
Door te biken ga je vanzelf je bike beter leren kennen, je zoekt al eens een moeilijker stuk op, rijdt al eens een klein trapje af, ...
Daarnaast heb je wel tips nodig die je stuurkunst kunnen verbeteren, van medebikers (of uit boekskes) vb. ivm bandenspanning, bandenkeuze...
Na verloop van (korte) tijd weet je wat kan en wat niet kan en als het vertrouwen er is, durf je zelfs stukken aan waarvan je twijfelt of ze te doen zijn.
Waarom ?
Omdat je op dat moment niet weet of het "te doen" is, met andere woorden een puur gebrek aan VERTROUWEN.
Door te biken ga je vanzelf je bike beter leren kennen, je zoekt al eens een moeilijker stuk op, rijdt al eens een klein trapje af, ...
Daarnaast heb je wel tips nodig die je stuurkunst kunnen verbeteren, van medebikers (of uit boekskes) vb. ivm bandenspanning, bandenkeuze...
Na verloop van (korte) tijd weet je wat kan en wat niet kan en als het vertrouwen er is, durf je zelfs stukken aan waarvan je twijfelt of ze te doen zijn.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
In Oostenrijk heb ik voor het eerst met een rit gemaakt met zo een Bike-Academy. Veel geleerd terwijl het zelfs geen clinic was maar wel een rit waarbij de gids gewoon toonde hoe je een hindernis moest nemen.
Ik kan het iedereen aanraden. Je hebt er achteraf veel plezier van. Ik ga zeker nog eens een echte clinic volgen. Iemand tips of ervaring met clinics die in de Ardennen of zo georganiseerd worden ?
Ik kan het iedereen aanraden. Je hebt er achteraf veel plezier van. Ik ga zeker nog eens een echte clinic volgen. Iemand tips of ervaring met clinics die in de Ardennen of zo georganiseerd worden ?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb es iets opgevangen over een nederlandse organisatie die in de ardennnen een soort bike-academy had.
Het niveau was schijnbaar niet om over naar huis te schrijven.
De kerel die erover aan het vertellen was (een hollander en technisch geen hoogvlieger) vertelde dat hij er eigenlijk niets had opgestoken.
Het was wel mooi georganiseerd zij ie, transport met busjes enz.
3 dagen, 3 verschillende lokaties.
Maar waren eigenlijk eerder TT's.
de naam van die organisatie ken ik niet.
Misschien moeten we meirhaeghe of zo eens uitnodigen voor een technische stage.
Als we met een 10-15 mensen elk 50€ op tafel leggen voor een weekend moet het toch es de moeite zijn voor die mannen om in de ardennen een paar dingen uit de doeken te doen????
Het niveau was schijnbaar niet om over naar huis te schrijven.
De kerel die erover aan het vertellen was (een hollander en technisch geen hoogvlieger) vertelde dat hij er eigenlijk niets had opgestoken.
Het was wel mooi georganiseerd zij ie, transport met busjes enz.
3 dagen, 3 verschillende lokaties.
Maar waren eigenlijk eerder TT's.
de naam van die organisatie ken ik niet.
Misschien moeten we meirhaeghe of zo eens uitnodigen voor een technische stage.
Als we met een 10-15 mensen elk 50€ op tafel leggen voor een weekend moet het toch es de moeite zijn voor die mannen om in de ardennen een paar dingen uit de doeken te doen????
-
Fly Stefan
- Mountainbiker
bikelessen
Post by Fly Stefan »
In lokeren is er de zaterdag een freerideschool: deze is meer gericht op tricks en technische parcours maar de beginnerslessen zullen je zeker al veel verder kunnen helpen.
De lessen worden gegeven door een Liceniaat LO en ex belgisch kampioen trial dus dat zit zeker snor.
Meer info op www.Nosewheely.com (doe ze de groeten van stefan)
Een tip: het klopt idd wat ze zeggen over "de knop omdraaien" : wie bang is zit verkrampt en maakt dus fouten.
simpele regel: kijk naar waar je wil rijden nt naar waar je tegen zou kunnen rijden!!!
De lessen worden gegeven door een Liceniaat LO en ex belgisch kampioen trial dus dat zit zeker snor.
Meer info op www.Nosewheely.com (doe ze de groeten van stefan)
Een tip: het klopt idd wat ze zeggen over "de knop omdraaien" : wie bang is zit verkrampt en maakt dus fouten.
simpele regel: kijk naar waar je wil rijden nt naar waar je tegen zou kunnen rijden!!!
-
cyborg feministe
- Mountainbiker
Post by cyborg feministe »
Met alle empathie: vallen kan je leren. Er bestaan "valcursussen", in de sfeer van de Oosterse gevechtssporten. Ze leren je eveneens je psychisch te beheersen zodat je je "valangst" overwint.
"Wielrennen" werkt aanstekelijk, vooral de humor is prachtig.
Inderdaad: er zijn maar bitter weinig vrouwen die zich aan deze sport wagen. Het heeft mij in ieder geval op ideeën gebracht, ook al koester ik mijn wandelschoenen zoals mijn dierbare partner.
"Wielrennen" werkt aanstekelijk, vooral de humor is prachtig.