17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Asse ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
gbv
Mountainbiker

Re: 17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Ass

Post by gbv »

een kort relaas van onze wedstrijd (duo's). mijne maat goed gelopen naar zijn mogelijkheden en dus vooraan in het tweede helft van het pak kunnen vertrekken. direct een zwaar gevoel in de benen (geen opwarming + voetbalmatch de dag ervoor). Desondanks toch goed tempo in de eerste ronde en van groepje naar groepje gereden.
Jammer genoeg in de 2e ronde op de cruciale punten te snel voet aan grond moeten zetten (soms door anderen) en daardoor te geforceerd beginnen rijden. De 3e ronde was er te veel aan. Geen intensieve en intervaltrainingen lieten zich op dit parcours goed voelen (zeker door mijn snelle start).
Ik heb mij alleszins goed geamuseerd en technisch redelijk goed gereden voor mijn doen (eerder koersfiets).
Gevolg: een plaats bij de eerste honderd algemeen en in het pak bij de duo's.

een woordje voor de organisatie: Leuker loopparcours dan Asbeek, minder mooi mtb-parcours dan Asbeek. Het parcours lag bovendien loodzwaar (zeker na de eerste doortocht) en jullie deden er goed aan die ene passage te schrappen! Natuurlijk kunnen jullie het weer niet beheersen, maar voor volgend jaar zou ik toch opnieuw trachten te organiseren in november (veel klagende bikers, ik weliswaar niet). Voor het overige een schitterende organisatie met stuk voor stuk vriendelijke medewerkers!
Als ik dan toch nog een minpuntje mag aankaarten... zorg volgende keer voor iets meer slangen op de bikewash. 20-30 minuten aanschuiven voor je mtb te wassen in dergelijk weer is niet aangenaam.

leuke namiddag gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Aan de mensen die me aangeraden hebben om andere banden te steken een welverdiende BEDANKT het was idd nodig.
Het fietsen, en de tweede loop was loodzwaar, idd zoals hier eerder werd beschreven heb ik nergens kunnen recupereren.
Toch blij met de uitslag was 83 ste, de eerste loop zat ik ongeveer op twee derde van het veld, heb met te fietsen nog net wat plaatsen kunnen inhalen.
Last edited by dannyvk on Sun 17 Feb 2013 22:40, edited 1 time in total.
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

Iemand een idee waar we de foto gaan vinden die genomen zijn? Sww op de site van de duathlon?
wiam
Mountainbiker

Post by wiam »

Hoi,
Ben blij dat ik toch heb meegedaan! Doordat die ene passage geschrapt werd, had ik ook het heke parcours verkend :)
Had minder druk in de banden en op de laatste strook na kon ik overal op de fiets blijven. Ook redelijk snel gestart, in tweede ronde al kramp in kuit bij het afduwen. Uiteindelijk 69ste in totaalklassement.
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

wiam wrote:Hoi,
Ben blij dat ik toch heb meegedaan! Doordat die ene passage geschrapt werd, had ik ook het heke parcours verkend :)
Had minder druk in de banden en op de laatste strook na kon ik overal op de fiets blijven. Ook redelijk snel gestart, in tweede ronde al kramp in kuit bij het afduwen. Uiteindelijk 69ste in totaalklassement.

Voor uw positie te kennen moest je naar de cafetaria zeker? Ik heb niet naar bandendruk gekeken. 2bar er in en trappen maar :)
Liwoen
Mountainbiker

Post by Liwoen »

uitslag kwam online. zie mail van de organisatie die je zou moeten gekregen hebben...

http://uitslagen.3athlon.be/pdffiles/20 ... cratch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij 18e algemeen en 5e duo

BAM! :-D
spyko
Mountainbiker

Post by spyko »

dannyvk wrote:Aan de mensen die me aangeraden hebben om andere banden te steken een welverdiende BEDANKT het was idd nodig.
Het fietsen, en de tweede loop was loodzwaar, idd zoals hier eerder werd beschreven heb ik nergens kunnen recupereren.
Toch blij met de uitslag was 83 ste, de eerste loop zat ik ongeveer op twee derde van het veld, heb met te fietsen nog net wat plaatsen kunnen inhalen.
Ha Danny, als 84ste in algemene uitslag moet ik dan ongeveer in je buurt gehangen hebben ... wel als 'duobiker' - truitje 'Afflibikers'.
Chapeau trouwens voor individuele deelnemers -eigen conditie liet dit (nog) niet toe en laatste ronde mtb toch zelf al een beetje gestorven :evil: -, parcours in Asse was nog nooit zo zwaar. Mag er niet aan denken als weggelaten stuk er ook nog zou bijgezeten hebben: paar keer verkend in voorbereiding ... was zeker ook een zone met garantie tot veldloop, gevloek in de prikkeldraad en een paar platte banden ... dus thx DTTA, ook voor hele organisatie!
pietie
Mountainbiker

Post by pietie »

Ik heb ook mee gedaan... 74ste in het algemeen klassement.
K'moet duidelijk nog wat aan mijn lopen werken want daar heb ik heel veel tijd laten liggen!
maar al bij al tevreden van mijn prestaties.

Ik was te herkennen aan: Witte Niner - Rode jas
Ronald178
Mountainbiker

Post by Ronald178 »

Bedankt aan alle deelnemers aan de wedstrijd én voor de vele constructieve reacties op dit forum !
Ik kijk samen met jullie uit naar de foto's. Van zodra die er zijn laat ik nog een berichtje op dit forum.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Het was precies wel een snelle wedstrijd;
bij de lopers heeft 95% van de deelnemers de 1ste 5km afgelegd in 21minuten, ofwel +- 14.3km/u gelopen.

Ik hou mijn hart al vast voor komende zaterdag in Hofstade, ik hoop dat ik rond de 12km/u kan blijven hangen :oops: :-)
Post Reply