cube attention 26

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
B0B0
Mountainbiker

cube attention 26

Post by B0B0 »

Hallo iedereen,

ik ben Gert kom uit Lanaken en ben nieuw op het forum omwille van het feit dat ik iets zoek om aan mijn conditie te werken, zit bijna een jaar thuis nu waarvan een half jaar chemo's geweest zijn, ondertussen zijn we daar wel vanaf gelukkig :)
Vroeger deed ik ver alles met de fiets maar je kent dat wel eens een auto en de fiets wordt niet meer bekeken...
ik heb op het moment dus ook geen fiets meer, mijn laatste fiets was een antieke racefiets (in vergelijking met wat ik de laatste weken gezien heb toch :P )
nu met het idee terug te gaan fietsen toch opzoek naar een leuke MTB aangezien als ik 2 straten fiets ik zo de bos in kan rijden...
kheb al een aantal winkels gedaan en mijn oog was dus gevallen op de Cube Attention 26 (vooral omdat het kleurenschema uiteindelijk mooi bij mijn project auto ook zou passen :oops: )
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/attention-26/

Nu ik ben 1m82 en zover ik kan overal lezen zit ik dan kwa aangeraden maat 20" kan dit kloppen, want ik zou het zonde vinden om zoveel geld (ik vind het toch al een serieus bedrag) te geven aan een fiets om even erna erachter te komen dat hij te klein of te groot zou zijn...

dus mijn vraag eigenlijk welke maat zou goed zijn voor mij en is zo'n Cube Attention en goede start? zijn er eventueel nog andere die rond dat budget (€750 à €800) zitten welke eventueel goed zijn om te starten?

iemand eventueel ook nog tips waar ik best kan gaan kijken in de omstreken voor een fiets? (tot nu toe beste geholpen geweest bij Janssen Fietsplezier in Genk)

Greetz
Johan-b
Mountainbiker

Re: cube attention 26

Post by Johan-b »

Slechte fietsen bestaan niet ;)
Enige verschil is dat het met de 1ne al beter zal gaan als met de andere.

Het ligt er ook aan wat je van je fiets verwacht, het bos grindpad zal zo'n attention zonder teveel te klagen nog aanvaarden, als je echter in de toekomst wat bloso route's gaat rijden ofzo, dan zal hij wat meer beginnen te klagen.
Iedereen heeft zijn eigen budget en als jij een nieuwe fiets wil is dat geen slechte keuze om te starten.

Eerder deze week moesten de oude modellen van de rockrider 8.? weg bij de decathlon, 699 ofzo dacht ik, fiets die oorspronkelijk 1000+ was, anders daar eens gaan kijken?
Kwa maat is het toch altijd handig om u te laten bijstaan/helpen.
1 maatje kleiner = wendbaarder
1maatje groter = beetje meer comfort

Puur afgaande op uw lengte zit je met een 20" wel goed denk ik.
B0B0
Mountainbiker

Post by B0B0 »

natuurlijk bestaat er altijd beter het was gewoon voor mijn huidig budget toch proberen meeste bang for the buck eruit te halen...
een bloso route zegt mij niks op het moment maw ik weet niet wat dat juist inhoud... en om nu te zeggen dat ik routes ga doen valt nog af te wachten ik heb hier in de buurt genoeg bos om te verkennen op eigen tempo (eventueel in gezelschap van vrienden of mijn neef)

ik ga dan ook een keertje nakijken of die rockrider iets leuks is want toen ik bij die ene winkel in genk was stond daar ook wel een haibike Attack RX 12 (http://www.janssenfietsplezier.be/produ ... ct_id=5763) welke volledig XT afgemonteerd is en ook voor €849 ipv €1299 wat blijkbaar ook uitzonderlijk is dat een fiets helemaal zo afgemonteerd is maar zou ook een zeer goede fiets zijn maar gaat alweer direct 100 € boven wat ik in gedachte had nu de Attention is ook al €799 dus misschien ook geen slecht idee voor die fiets te nemen (hoewel het groen zwarte thema me echt wel aanspreekt...)

alvast bedankt voor alle info :)

andere input is altijd welkom...

Greetz
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

Bloso route =

Bloso route's zijn vooruit gestippelde bepijlde route's zodat je zelf uwe weg niet moet zoeken :)
Gewoon kwestie van bordjes volgen, in iedere streek vind je er wel en uiteraard mag je daar zo traag (of snel) fietsen als je zelf wil.
Bijkomend voordeel is dat die ook onderhouden worden, liggen er dus (bijna) altijd mooi bij en zijn stukjes waar je anders misschien zelf nooit komt.
Blauwe pijltjes zijn dacht ik de zeer eenvoudige, brede platte grindpaden, groene pijltjes brengen je op smallere bochtige stukjes en rode pijltjes zijn meestal met een paar heuveltjes of moeilijkere stukken erin.

Moet maar eens google'en op bloso route's ;)

Oorspronkelijk ging ik kijken voor een cube acid, maar uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met een cube ltd team voor dezelfde prijs ;)
Kwestie van een beetje rondkijken en zoeken (en oud model kopen als de nieuwe eraan komen, hehe)
B0B0
Mountainbiker

Post by B0B0 »

Johan-b wrote:Bloso route =

Bloso route's zijn vooruit gestippelde bepijlde route's zodat je zelf uwe weg niet moet zoeken :)
Gewoon kwestie van bordjes volgen, in iedere streek vind je er wel en uiteraard mag je daar zo traag (of snel) fietsen als je zelf wil.
Bijkomend voordeel is dat die ook onderhouden worden, liggen er dus (bijna) altijd mooi bij en zijn stukjes waar je anders misschien zelf nooit komt.
Blauwe pijltjes zijn dacht ik de zeer eenvoudige, brede platte grindpaden, groene pijltjes brengen je op smallere bochtige stukjes en rode pijltjes zijn meestal met een paar heuveltjes of moeilijkere stukken erin.

Moet maar eens google'en op bloso route's ;)

Oorspronkelijk ging ik kijken voor een cube acid, maar uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met een cube ltd team voor dezelfde prijs ;)
Kwestie van een beetje rondkijken en zoeken (en oud model kopen als de nieuwe eraan komen, hehe)

bedankt voor den uitleg over de bloso route's en ga ik zeker nog opzoeken...
en zover ik begrepen heb wisselen de modellen in de maand september en zo lang kan ik niet meer wachten ik moet dringend werk maken van mijn conditie wil ik terug mijn oude job gaan doen anders ga ik waarschijnlijk vanuit het riziv verplicht worden om een herorientatie te gaan volgen bij de rva (iets waar ik totaal niet op zit te wachten...)

Greetz B0B0
gekske87
Mountainbiker

Post by gekske87 »

Ik heb de cube attention zelf al een 4 jaar en het is een goede mtb,
zeker voor hier in limburg.
Al zullen de duurder modellen een betere totale afmontage hebben.
De originele vering wat er op zit is wel het zwakste punt,
deze had na 2 zomervakanties in de bergen rond het gardameer
niet veel zin meer in nog meer actie.
Dus die is wel vervangen geweest na 2jaar.
B0B0
Mountainbiker

Post by B0B0 »

gekske87 wrote:Ik heb de cube attention zelf al een 4 jaar en het is een goede mtb,
zeker voor hier in limburg.
Al zullen de duurder modellen een betere totale afmontage hebben.
De originele vering wat er op zit is wel het zwakste punt,
deze had na 2 zomervakanties in de bergen rond het gardameer
niet veel zin meer in nog meer actie.
Dus die is wel vervangen geweest na 2jaar.
Bedankt voor de input :)

om nu te zeggen dat ik er meteen zwaar terein mee ga opzoeken zou wat overdreven zijn dus ik hoop dat de vork toch lang zijn werk kan doen... wie weet fiets ik tegen die tijd weer amper...
en ik vind €800 nu al meer dan duur genoeg voor het moment zeker met de eventuele vooruitzichten van binnenkort terug te moeten vallen op de dop...

Greetz B0B0
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Op zich is zo'n cube ook nog wel geschikt voor offroads zoals Bloso ed. als is deore gewoon het minste dat je nodig hebt. Je zal eens een keertje extra moeten drukken om te schakelen, 't is een beetje zwaarder qua gewicht maar om wekelijks een toertochtje te doen zeker voldoende. Beter en duurder is er altijd, de vraag is maar wat je als amateur nodig acht te hebben.

Nieuwe modellen komen eerder oktober/november uit...maar er staan nog zat overjaarse modellen bij de fietswinkels die aan goede condities verkocht worden.
B0B0
Mountainbiker

Post by B0B0 »

zojuist eens gaan kijken in de Decathlon naar de rockrider 8.1 die hier al aangehaald werd en ik denk dat ik dan toch eerder voor de cube ga gaan :)

de fiets op zich sprak me niet zo aan en dingen zoals klikpedalen ben ik nogal vrij weinig mee aangezien ik toch eerst gewoon ga fietsen... plus mijn kennis van de Sram is te beperkt om te vergelijken met shimano...

indien iemand nog goede tips heeft laat maar horen anders ga ik in de loop van volgende dagen kijken voor mij de cube attention te bestellen....

Greetz
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

Persoonlijk vind ik dat model van decathlon ook niet zo mooi zenne :), en ben ook meer ne shimano man dan ne sram man :-D
Waarschijnlijk omdat al men fietsen altijd al shimano hadden.
De rest moet me maar verbeteren als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat je bij sram de 7 reeks kan vergelijken met slx/xt van shimano?
Post Reply