Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Japie carbon
Mountainbiker

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Post by Japie carbon »

rombaft wrote:300-400 euro meer uit aan wielen om ze van bij wheeltec, swooth, ernie, ... te laten spaken.
Als jij echt hope hoops kan kopen voor 240 euro dan kan ik het begrijpen, maar dat is niet zo. Ik heb de rekensom al eens eerder gemaakt, en als je alles los koopt dan ben je E70 goedkoper uit (gemiddeld genomen).

En je heb idd gelijk, het hoeft niet van de bekende wielbouwers, als het maar van een goede wielbouwer komt. En juist dat weet je vaak niet. Van deze gasten weet je zeker dat je er nooit meer wat mee heb, geen slagen en gebroken spaken dus (misbruik daargelaten).
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Japie carbon wrote:
rombaft wrote:300-400 euro meer uit aan wielen om ze van bij wheeltec, swooth, ernie, ... te laten spaken.
Als jij echt hope hoops kan kopen voor 240 euro dan kan ik het begrijpen, maar dat is niet zo. Ik heb de rekensom al eens eerder gemaakt, en als je alles los koopt dan ben je E70 goedkoper uit (gemiddeld genomen).

En je heb idd gelijk, het hoeft niet van de bekende wielbouwers, als het maar van een goede wielbouwer komt. En juist dat weet je vaak niet. Van deze gasten weet je zeker dat je er nooit meer wat mee heb, geen slagen en gebroken spaken dus (misbruik daargelaten).

hoops = 450 euro
prijs gevraagd bij twee van bovenstaande wielenbouwers , was 730 en 760 euro .
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Bij Forcewheelz???? Daar kost een setje 540 euro (hope, crest, dt comp/revo)

Bikeboosting is idd een (te) dure, Wheeltec zit maar net iets boven force.
rombaft
Mountainbiker

Post by rombaft »

Japie carbon wrote:Bij Forcewheelz???? Daar kost een setje 540 euro (hope, crest, dt comp/revo)

Bikeboosting is idd een (te) dure, Wheeltec zit maar net iets boven force.

nee, niet bij force of wheeltec, bij sw en ernie
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

ForceWheelz heeft gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding. Of het voor jou waard is om iets meer uit te geven dan bij een Duitse webshop moet je zelf weten. 1 ding kan ik je wel vertellen, de kwaliteit is niet vergelijkbaar.
rombaft
Mountainbiker

Post by rombaft »

Reflex wrote:ForceWheelz heeft gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding. Of het voor jou waard is om iets meer uit te geven dan bij een Duitse webshop moet je zelf weten. 1 ding kan ik je wel vertellen, de kwaliteit is niet vergelijkbaar.

heb je al ervaring met wielen uit de duitse webshops ?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Duitse webshops doen hun werk ook prima, B.O.R germany was top (3 sets gehad) Bike Components was prima (1 set gehad).
Action Sports hebk één setje van, ook prima spul !

Hand en duur gebouwd door Ernie hebk ook gehad, en dat was men slechtste set ever gehad. Spaak over..... Spaakgarantie men klote !
Nippelke over gehad .... en spanning ging ook van de spaken af, wat onze wielkoning ook mag beweren. Maar goed, iedereen maakt al eens fouten, maar voor mij was het die enorme meerprijs niet waard.

Enja de machinale sets gelijk mavic, easton, .... Daar heb ik ook al paar keer miserie mee gehad.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

rombaft wrote:
Reflex wrote:ForceWheelz heeft gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding. Of het voor jou waard is om iets meer uit te geven dan bij een Duitse webshop moet je zelf weten. 1 ding kan ik je wel vertellen, de kwaliteit is niet vergelijkbaar.

heb je al ervaring met wielen uit de duitse webshops ?
Jep, en zoals je wel merkt geen goede. Moet er wel bij zeggen dat dit al een tijdje geleden is. Het kan natuurlijk dat het ondertussen verbeterd is. Enkel bij mijn laatste setje toch gekozen voor de zekerheid en dat heb ik niet beklaagd. Zoveel duurder is het nu ook weer niet bij Forcewheelz. Ernie zou ik zelf nooit doen voor dat geld dat moet ik wel zeggen.
Filthy Phil
Mountainbiker

Post by Filthy Phil »

Hier ook goede ervaringen met Wheel-Tec, heb twee sets laten maken bij Marc, een voor de mtb en een voor de weg. Beiden 240 naven, Sapim/dt spaken, Crest/Kinlin velgen.

Ben er alleen maar positief over en ja, de prijs... Je krijgt waar voor je geld, is het je te duur dan niet, doe het wel heb je een topset.

En ja, soms hebben Duitse webshops ook goede wielen, maar soms ook niet... :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

rombaft wrote:hoops = 450 euro
Op verschillende plaatsen te koop voor 400€, en als je vandaag nog besteld bij CRC heb je ze voor 380€

Hope Pro 2 - Crest.

Ik zal achtereen wel laten weten of zo'n Hoops set zoveel slechter is dan een custom setje.
Post Reply