Meirhaeghe sluit een comeback niet uit

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Meirhaeghe timmert aan ploeg rond Paulissen

Filip Meirhaeghe hoopt binnen de tien dagen een nagelnieuw Belgisch profploeg voor mountainbikers uit de grond te stampen. Roel Paulissen, onze enige coryfee, is volgens Meirhaeghe bereid tot die tijd te wachten.
Met het opstarten van een nagelnieuw UCI-tradeteam hoopt Meirhaeghe zich een weg te banen door deze donkere periode van vijftien maanden schorsing die hij opliep naar aanleiding van zijn epo-plas tijdens een buitencompetitiecontrole in Canada, voorafgaand aan de Spelen.

,,Ik maak me sterk dat alles rondkomt'', aldus Filip Meirhaeghe, die het wel moeilijk heeft in het dagelijkse leven. Zo klapte hij zondagavond tijdens Sportweekend op de sofa met Frank Raes in elkaar, barstte hij in tranen uit toen hij het had over zijn Amerikaanse vriendin Susan die opnieuw naar de States is afgereisd.

Meirhaeghe stelde ook dat ,,ik geen spijt heb van wat ik gedaan heb. Maar die epo heeft wél mijn leven grondig veranderd. Was ik met epo olympisch kampioen geworden, dan had ik met een gerust gemoed die medaille in Athene rond mijn nek laten hangen. Ik werd echter betrapt en juist daarom weigerde ik rond te pot te draaien. Of ik nog epo zou nemen? Ik weet het niet. Het is te zien hoe de situatie is.''

Over naar de situatie van de dag: ,,Ik hoop dat we het resterende sponsorbedrag eerstdaags bijeenkrijgen, zodat het allereerste mountainbike-tradeteam in België is geboren. Ik ga tijdens mijn schorsing voor een functie trainer-coach'', aldus Meirhaeghe. ,,Krijg ik door die epo-affaire mijn licentie niet, dan doe ik het à la Museeuw bij Quick Step.''

Waregemnaar Christof Bruyneel en Wielsbekenaar Sven Goedefroo, allebei lid van de MB-club De Zewieties, zijn de twee ontwerpers van het team. ,,We zijn met Roel overeengekomen dat hij wacht tot 15 december, ook al zit hij nog aan de onderhandelingstafel met een geïnteresseerd Nederlands team'', aldus Bruyneel. ,,Het was Roels grote droom om ooit samen met Filip in dezelfde ploeg te rijden. Het kan dus vanaf begin 2006. Ik vermoed dat Filip dan weer mountainbiker wordt. Naast Paulissen denken we aan de cross-countrybeloften Ranson, Fonteyne en Bynens. Daarnaast is er de cel marathon, met Ronny Poelvoorde, Wouter Declercq en Mieke De Roo.''
Roel Paulissen: ,,Het moet wel snel gaan''

,,Ik heb oren naar het verhaal van Filip Meirhaeghe'', reageerde Roel Paulissen. ,,Maar, het zal moeten snel gaan. Ik kan me niet veroorloven te wachten tot 15 december en opnieuw naast alles te vallen.''
,,Het klopt niet dat ik met een Nederlandse kandidaat rond de tafel zit. Ik ga sowieso niét voor een Nederlander rijden'', aldus de in Italië wonende Limburger. ,,Ik heb deze week wel nog een afspraak met een Duitse fietsenconstructeur. Ik kan deze meeting zo lang mogelijk uitstellen, maar ik wil me geen tweede keer aan dezelfde steen stoten. Bij mijn huidige sponsor Siemens Mobile leek ook alles in orde en bleven ze maar talmen, tot ik drie weken geleden ontdekte dat ik naar een andere geldschieter kon uitkijken.''

,,Ik denk dat Filip er goed aan doet volgend seizoen met een klein team te starten om dan in 2006 met een serieus grote ploeg te beginnen met Filip als mountainbiker aan mijn zijde. Het is geen sinecure om zo diep in de winter nog een technische batterij samen te stellen, zoals verzorgers en mecaniciens. Dat is voor mij het beste scenario. Dan komt ook effectief mijn droom uit: met Filip als collega's de Wereldbeker rijden.''
Paulissen nog welkom bij nieuwe Belgische sponsor Merlan Duo/Be-One

Roel Paulissen kan nog altijd naar Merlan Duo/Be-One, een Nederlands tradeteam met een Belgische hoofdsponsor. Ondertussen liggen Jimmy Tielens, downhiller Nico Vink, Tim Wijnants en Bjorn Brems al onder contract. Merlan Duo, een Kontichse firma van slaapcomfort, wil de volgende Belg voor de Olympische Spelen van 2008 afleveren.
Het nieuwe team is ontstaan uit een fusie van Holland Pro Cycling en Be-One Bikes. ,,Komt Roel okee, verkiest hij een ander team, dan verandert dat niets aan ons project dat minstens voor vier jaar op de rails staat'', klinkt het bij deze Belgisch-Nederlandse combinatie.
maar dat wisten we natuurlijk allemaal al ;)

bron: sportwereld.be
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik hoor dat Brentjens/Giant mogelijk een overeenkomst met Roel afgesloten heeft ??
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

A d r i wrote:Ik hoor dat Brentjens/Giant mogelijk een overeenkomst met Roel afgesloten heeft ??
Yep , ik lees het nu ook juist in de gazet , Giant zou het geworden zijn .
Hij kon niet langer wachten ( op eventueel FM ) anders zou hij mss weeral achter het net vissen .
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Vreemd dan dat hij hierboven nog ontkend met een Nederlander te praten. Giant zit wel in nederland..
Het klopt niet dat ik met een Nederlandse kandidaat rond de tafel zit. Ik ga sowieso niét voor een Nederlander rijden'', aldus de in Italië wonende Limburger
Vanaf 2006 ziet hij een samenwerking met FM wel zitten, dat staat hierboven ook..

,,Ik denk dat Filip er goed aan doet volgend seizoen met een klein team te starten om dan in 2006 met een serieus grote ploeg te beginnen met Filip als mountainbiker aan mijn zijde
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Persmededeling: Team Filip Meirhaeghe

Vandaag is het doek gevallen over het nieuwe team rond Filip Meirhaeghe.

De initiatiefnemers van dit prestigieuze team, Kristof Bruyneel en Sven
Goedefroo van mountainbike club Zewieties in Waregem, hebben beslist het
project af te blazen daar het budget van 350.000 EURO slechts voor 3/4 rond is
en het onmogelijk is binnen het door Roel Paulissen gestelde tijdsbestek de
resterende budgetten te vinden. De gevonden budgetten zouden weliswaar
volstaan om tegemoet te komen aan een degelijk uitgebouwde ploeg doch half
werk is geen optie voor de initiatiefnemers.

Helaas kan deze droom niet doorgaan voor de renners maar niets belet in de
toekomst de plannen terug ter harte te nemen!

Kristof Bruyneel en Sven Goedefroo

Zewieties Waregem
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

jammer maar toch chapeau voor wie zo zijn nek wil uitsteken !
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Volgend jaar kunnen ze hun dreamteam dan direkt op een deftige mannier in stelling brengen!!

De flup kan zich maar beter bezighouden met een jaarke trainen en volgend jaar der vollen bak tegenaan!!!
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Arme Filip!!! Nu loopt dit ook weer mis!!!

Maar niet opgeven, volgend jaar een dik Belgisch team met Filip en Roel!! Een jaar tijd om alles goed op rails te zetten ipv nu raprap!!
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

nog 1 jaar trainen Filip en U van niks iets aantrekken ! Is wat van het leven profiteren en dan in 2006 er weer hard tegen aan gaan nog is alles geven !!!! Al dan niet met Roel en al dan niet in je eigen team !

SUCCES !!!

Gino 8)
Post Reply