Als ik dat lees dat je overal opgeraakt, dan zeg ik chapeau, ik had ook maar iets van een 17 gemiddeld denk ik.Mudspin wrote:Troost u, ik kon overal relatief makkelijk naar boven en tegen een goed tempo...go2go2 wrote:Vind het altijd frustrerend als ik voorbij gevlamd word door van die race konijnen. Ik vraag mij dan altijd af of ik op mijn leeftijd niet beter een andere hobby ga zoeken want ik moet echt wel sucken. Bij momenten rij ik naar boven op het gemakkelijkste verzet. Bij momenten geeft mijn bryton het signaal dat ik toch wel aan mijne maximale hartslag zit. Mijn gemiddelde voor deze tocht bedroeg een beschamende 16.5 km/u.
Langs de andere kant ben ik overal kunnen blijven rijden (alleen diene betonnen balk op het laatste dwong mij af te stappen) en heb ik zonder veel problemen de 65km gereden. Voelde het wel maar niet dat ik helemaal kapot was. Dus fijn om te lezen dat er nog zijn die het bij momenten moeilijk hebben. Ik kom die precies niet tegen op zo'n tocht.![]()
Ivm de tocht zelf : goed georganiseerd. Weinig op aan te merken. Een aanrader. Afwezigen hadden ongelijk!
Maar als er een linke afdaling kwam met diepe moddersporen moest ik afstappen (ergens voor een splitsing was er zo 1),dat is ook geen zicht!![]()
Conditie en kracht hebben is 1,geen botten techniek is iets anders.![]()
Het was wel nog maar men 2de echte mtbtocht. (rij normaal op de weg)
@mudspin: techniek moet je leren zeker, sommigen hebben dat talent, maar ikzelf heb ook heel veel leergeld moeten betalen, en ben ik nog een voorzichtige daler. Ik ga nu wel al overal naar beneden, vroeger stapte ik ook af, maar de laatste twee jaar ben ik in de lente/zomer meer in de Ardennen en Henegouwen te vinden, dan moet je t wel beetje leren. Gewoon proberen en doen zegt de man die zich vroeger altijd wel beetje belachelijk maakte onder de mensen waar hij mee ging rijden :D Hoor nu toch van die mensen dat techniek goed vooruitgegaan is, zondag zelfs mijn copain verrast dat ik in volle klim nog kon wippen over een boomwortel :D