17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Asse ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
swiff
Mountainbiker

Re: 17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Ass

Post by swiff »

gbv wrote:zaterdag nog eens verkenningske gaan doen en het lag er nog vettiger bij dan de keer er voor.
nobby nic 2.1 op 1.7bar resulteerde nog steeds in een doorslippend achterwiel. ik steek alvast mijn pinnekes onder de schoenen want bij de minste fout sta je te voet bergop en wordt het lopen.

ik hoop alleen dat ze nog iets doen aan de strook op ten berg. Daar staat nog steeds een vijver waar je met je bracket volledig onder water zit.

En hopelijk strooien ze in asse als het vriest. Want dat baantje met die ijsspiegel tussen de velden. Aan het gedeelte waar ze aan het werken zijn waar de beek stuk was :)
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

Oeioei da klinkt hier nie goed. Gaat er iemand zaterdag nog verkennen? Is de enige moment dat ik nog tijd heb en ik ken het parcours totaal niet. Ik heb ook alvast nieuwe bandjes opgelegd :-)
Wil
Mountainbiker

Post by Wil »

Gaan er zaterdag nog veel aanpassingen aan het parcours gerbeuren?(houtschilfers,boomschors,...)
Of toch best de modderbandjes boven halen?
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Ik heb nu Ra Ra achter liggen en Race King voor ga dit lukken of moet ik nog gaan veranderen?
Tis toch al een tijdje droog nu.
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

dannyvk wrote:Ik heb nu Ra Ra achter liggen en Race King voor ga dit lukken of moet ik nog gaan veranderen?

Spijtig geneog ga je met die bandjes blijven staan en elke helling te voet mogen doen. Ik heb 2 noby nic zitten op 29er en ik bleef nog staan op vele punten. Ik zat precies thuis in mijn living op nen home trainer.

Wanneer ik en gbv gaan verkennen zijn was er ook veel kapot gereden door crossmoto('s)

Na 1 toerke had ik er genoeg van. Dus als het zondag zo is twijfel ik dat ik er 3 ga doen.

De eerste verkenning ben ik over mijn stuur gegaan met 26er. Met de 2de verkenning (zaterdag gepasseerd) ben ik eens in de modder gedoken en eens op straat.

Zondag start ik met een ingetapete schouder, pijnlijke rib en een korst op mijn bil :) als mijne velo tegen dan gemaakt is toch.
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

swiff wrote:
dannyvk wrote:Ik heb nu Ra Ra achter liggen en Race King voor ga dit lukken of moet ik nog gaan veranderen?

Spijtig geneog ga je met die bandjes blijven staan en elke helling te voet mogen doen. Ik heb 2 noby nic zitten op 29er en ik bleef nog staan op vele punten. Ik zat precies thuis in mijn living op nen home trainer.

Wanneer ik en gbv gaan verkennen zijn was er ook veel kapot gereden door crossmoto('s)

Na 1 toerke had ik er genoeg van. Dus als het zondag zo is twijfel ik dat ik er 3 ga doen.

De eerste verkenning ben ik over mijn stuur gegaan met 26er. Met de 2de verkenning (zaterdag gepasseerd) ben ik eens in de modder gedoken en eens op straat.

Zondag start ik met een ingetapete schouder, pijnlijke rib en een korst op mijn bil :) als mijne velo tegen dan gemaakt is toch.
Ga dan maar voor Noby Nick Voor en Rocket Ron achter.
Ben al blij dat het de laatste dagen nie veel heeft geregend hoe had het er anders dan uitgezien!
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

dannyvk wrote:
swiff wrote:

Ga dan maar voor Noby Nick Voor en Rocket Ron achter.
Ben al blij dat het de laatste dagen nie veel heeft geregend hoe had het er anders dan uitgezien!

Gaven ze morgen geen sneeuw? Of is dit ondertssn al anders? Als die nog eens smelt... Of blijft liggen en aanvriest... Dan zal het ook leuk worden. Denk dat ik mijn moto helm ga opzetten
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

we moeten er ook bijzeggen dat we gaan verkennen zijn op de slechtst mogelijke moment natuurlijk. lichte nachtvorst en op de middag in volle zon resulteerde op veel plekken in een bevroren ondergrond met een vettige laag erbovenop waar je geen tractie op had (26" rocket ron voor 2.25 op 1.6 en nobby nic 2.1 achter op 1.7). als je gelanceerd bent kan je blijven trappen, maar door de diepe sporen op vele plaatsen sta je bij de minste fout snel geparkeerd. snelheid houden is dus de boodschap, zoniet begin je te patineren en wordt het lopen.

nu moet ik zeggen dat ik tegen zondag een zelfde parcours verwacht gezien de weersvoorspellingen. Ondanks dat het niet veel regende de laatste weken is er toch aardig wat sneeuw gevallen en steeds nachtvorst geweest. dat zorgt ervoor dat het water niet weg kan.
als je dan ziet dat het van donderdag op vrijdag nog eens aardig gaat sneeuwen+regenen en het 's nachts steeds gaat vriezen... . bovendien wordt het zaterdag en zondag ook slechts 5 graden zonder veel zon, dus echt uitdrogen gaat het ook niet.

Al bij al weinig onoverkomelijks op het parcours behalve een serieuze vijver op de eerste veldstrook over gans de breedte van het pad. ondergrond niet zichtbaar en op sommige plaatsen 40-50 cm diep. en dat toch over een lengte van enkele tientallen meters.

Ik kijk er alleszins naar uit en ga ondanks de slechte conditie mij toch goed proberen te amuseren :). Zaterdag zit er voor mij alleszins geen verkenning meer in, want mijn fietske staat al gekuist en gesmeerd klaar voor zondag!
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

Ik ga voor Ro Ro 2.25 voor en achter gaan. Ik zie het ook wel zitten ondanks het weer, maar ik heb wel schrik dat mijn tenen gaan bevriezen. Ik heb hier heel snel last van en als je dan door het water moet gaan rijden... En als je dan nog moet gaan lopen dan is het leuke er wel af. Iemand toevallig tips om voeten warm te kunnen houden? Of iemand die nog gaat verkennen? Ik neem wel de winterbike dan, de goeie die staat ook al klaar te blinken :-D
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

om voeten warm te houden, kun je van die hotpacks kopen. je hebt ze in 2 versies, voor de handen en voeten. geeft tot 6uur warmte af. wel nog nooit gebruikt, maar al veel tevreden gebruikers gesproken.

tegen natte voeten kan je niets doen! overtrekskes en sealskinz kousen helpen wel. maar sowieso loopt er water van je benen in je kousen/overtrekken. en zelfs tape je ze af, dan komt het nog gewoon door de zool/schoen.

Ik twijfel nog of ik met overtrekken ga rijden of enkel dikke warme kous over de schoenen trek. het probleem is dat ik geen noppen kan steken op mijn schoenen als ik overtrekken aandoe. Bij slechts 5° wordt het sowieso een lange broek en wintervest :)

Op de verkenning met het nodige oponthoud en zoeken naar het aangewezen spoor kwam we gemiddeld op 12-14km/u uit. Ik zal dus tevreden zijn met een gemiddelde van 16-19km/u afhankelijk van de staat vh parcours en hoop binnen te zijn op anderhalf uur of iets meer.
Post Reply